ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بمب‌افکن‌های بی ۵۲ به مقصد رسیدند – پمپئو: دنبال جنگ با ایران نیستیم

برخی از بمب‌افکن‌های راهبردی در پایگاه العدید دوحه فرود آمدند. وزیر خارجه آمریکا: تهران باید درک کند که هرگونه حمله‌ای با پاسخ قاطع مواجه می‌شود.

بمب‌افکن‌های راهبردی بی ۵۲ ایالات متحده آمریکا که به درخواست کاخ سفید برای پاسخگویی به تهدید نامشخص ایران به خاورمیانه اعزام شده بودند به مقصد رسیدند. همزمان، وزیر خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: تهران باید درک کند که هرگونه حمله‌ای با پاسخ قاطع مواجه می‌شود.

پنجشنبه ۹ مه/ ۱۹ اردیبهشت: یک فروند بمب‌افکن‌ راهبردی بی ۵۲ اچ ایالات متحده آمریکا در پایگاه هوایی العدید به زمین نشست

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس شامگاه پنجشنبه ۹ مه/ ۱۹ اردیبهشت چند فروند از بمب‌افکن‌های راهبردی بی ۵۲ اچ ایالات متحده آمریکا در پایگاه هوایی العدید در جنوب غربی دوحه قطر به زمین نشستند. چند فروند دیگر از این بمب‌افکن‌های راهبردی در مکان نامعلومی مستقر شده‌اند.

نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده که این بمب‌افکن‌ها در ایالت لوئیزیانا آمریکا مستقر بودند.

هفته گذشته بیل اروبن، سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرده بود که وظیفه این بمب‌افکن‌ها، حفاظت از نیروها و منافع آمریکا در منطقه و مقابله با هرگونه اقدام تهاجمی است. مهاب ممیش، رئیس منطقه اقتصادی کانال سوئز نیز پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت / ۹ مه اعلام کرد که ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن در مسیر حرکت خود به خلیج فارس، از کانال سوئز عبور کرد.

— فرماندهی مرکزی آمریکا-سنتکام (@CENTCOMFarsi) 9. Mai 2019

همزمان، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که بعد از اتمام جلسه شورای امنیت کاخ سفید صادر شد، اعلام کرد که آمریکا آماده است به هر حمله‌ای به سرعت پاسخ قاطعانه دهد. وزیر خارجه آمریکا در این بیانیه نوشت:

«پاسخ ایالات متحده و شریکان و متحدان ما روشن است: دنبال جنگ نیستیم، اما سابقه چهل ساله ایران در کشتن سربازان آمریکایی، حمله به تأسیسات آمریکا و گروگان گرفتن آمریکایی‌ها دائماً این را به ما گوشزد می‌کند که باید از خودمان دفاع کنیم. تهران  درک کند که هر گونه حمله به آمریکا از طرف آن‌ها یا نائبانشان با هر هویتی که باشند با پاسخی فوری و قاطع مواجه خواهد شد. ایران خویشتنداری ما را اشتباهاً به عزم سست ما تعبیر نکند.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه این بیانیه از کسانی «در تهران که راه آینده نویدبخش برای ایران را در تنش‌زدایی می‌بینند» خواست رفتار حکومت را اصلاح کنند.

پمپئو در پایان این بیانیه یادآوری کرد که رئیس جمهوری آمریکا به دنبال مذاکره با سران جمهوری اسلامی است.

غروب پنجشنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در یک نشست خبری اعلام‌نشده در کاخ سفید از سران جمهوری اسلامی دعوت کرد که درباره برنامه هسته‌ای ایران پای میز مذاکره بیایند. ترامپ گفت: «ما یکی از قوی‌ترین ناوهای جهان را داریم که مسلح است و ما نمی‌خواهیم کاری کنیم. آماده گفت‌وگو با آن‌ها هستیم.»

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی هرگونه مذاکره با آمریکا را ممنوع اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شرایط

    پذیرش شرایط دوازدگانه شاید یک جام زهر تلقی شود شبیه پذیرش قطعنامه ۵۹۸ بعد ۳۰ سال، عمر ننگین نظام ضد بشری طولانی تر میکند، اما اکثریت مردمان را بیچاره تر و بیشتر ایران غارت و ویران میشود، چون شرط سیزدهمی که عملا بتواند حاکمیت عادلانه و دموکراتیک برقرار کند نیست! با حمله نظامی هر چه روزتر به حیات ننگین ضد بشری جاعش ایران پایان دهید و اجازه ندهید نسل سوزی و جنایت فساد و غارت ایران و شرارت جاعش در جهان ادامه یابد.

  • Reza

    انهایی کهدر ایران بقای خود ورژیم راجنگ میدانند سختدر اشتباه هستند ۸سال جنگ بیخود با عراق برسر حمایت از شیعیان وهشتصد میلیون دلار زیان جنگ ودر آخر نوشیدن جام زهر توسط خمینی واین بار هم یک غلط کردم توسط رهبران نظام رهبران ایران هم میتوانند مثل سابر کشورهای دنیا در کناراسراییل وآمریکاودیگر کشورها به زندگی خود ادامه دهد وبه جای ایین همه کمک مالی به گروههای تروریستی به مردم فقیر خود برسد مردم دیگر از این رژیم سفاک خسته شدند وروزی این رژیم ازبین خواهدرفت

  • Ghk

    جنگ و خونریزی تاکنون غیر از خشونت ارمغان دیگری برای جامعه آمریکا نداشته است البته غیر از این هم نمی‌تواند باشد همان گونه که بدی با بدی و خوبی با خوبی برابر است.

  • نسل سوخته

    اگر امریکا و دیگر قدرتهای سکولار به نظام جاعشی (که ضد سکولاترین و تروریستی ترین در جهان هست) سی سال پیش حمله میکرد، دیگر بالا نبود. هر زور تاخیر این حمله، به بهای سنگین برای بشریت تمام میشود. امسال را سال نابودی اهریمن جاعش کنیم، حتی به قیمت جنگ، ما نسل سوخته ایم، بگذارید نسلهای آینده از شر جاعش آسوده زندگی کنند.

  • مسعود

    چه آب و تابی می دین ! خدا شما رو برای آمریکا نگه داره. چهار تا بی 52 که سر جمع هنرشون شلیک تاما هاوک از هواست به جز دیپلماتای خود فروخته ای مثل ظریف برای هیچ کس کاتالیزور معادله محسوب نمیشه. یا شما نمی دونید آمریکا چیه، یا نمی دونید جنگ چیه، یا تا حالا نقشه پایگاه های آمریکا تو خاورمیانه، آسیای میانه و شاخ آفریقا رو ندیدید