ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کتابی تازه در ايران: هاشمی رفسنجانی به رهبری شورايی رأی داده بود

<p>مرکز اسناد انقلاب اسلامی ايران در سال ۱۳۹۰ کتابی با عنوان &quot;تکيه&zwnj;گاه&quot; منتشر کرده که در آن گفته شده اکبر هاشمی رفسنجانی پس از درگذشت آيت&zwnj;الله خمينی، رهبر پيشين اين کشور به &quot;رهبری شورايی&quot; رأی داده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا)، در فصل يازدهم اين کتاب آمده است: &quot;در مجلس خبرگان رهبری با وجود آگاهی از نظر امام خمينی مبنی بر انتخاب رهبری واحد و طرح آيت&zwnj;الله خامنه&zwnj;ای به عنوان جانشين خود، هاشمی به رهبری شورايی رأی داد با اين اطمينان که او هم در چنين شورايی حضور خواهد داشت.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>این نخستین بار است که آشکارا گفته می&zwnj;شود هاشمی رفسنجانی مخالف &quot;رهبری واحد&quot; بوده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>آيت&zwnj;الله خامنه&zwnj;ای در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ و پس از درگذشت آيت&zwnj;الله خمينی از سوی مجلس خبرگان رهبری به عنوان رهبر جمهوری اسلامی انتخاب شد. در آن هنگام برخی از اعضای مجلس خبرگان معتقد بودند که رهبری بايد شورايی باشد اما اين نظر رأی نياورد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته مخالفان حکومت ايران، بحث رهبری شورايی يک بار ديگر نيز پس از حوادث انتخابات رياست&zwnj;جمهوری سال ۱۳۸۸ ايران توسط هاشمی رفسنجانی دنبال شد اما گفت&zwnj;وگوها و مذاکرات وی برای طرح آن در مجلس خبرگان &quot;به نتيجه نرسيد.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>محمدحسن روزی&zwnj;طلب، نويسنده کتاب &quot;تکيه گاه&quot; در بخش&zwnj;های ديگری از اين اثر خود به نقد تصميم&zwnj;ها و رفتارهای هاشمی رفسنجانی در چند سال اخير پرداخته است.</p>

مرکز اسناد انقلاب اسلامی ايران در سال ۱۳۹۰ کتابی با عنوان "تکيه‌گاه" منتشر کرده که در آن گفته شده اکبر هاشمی رفسنجانی پس از درگذشت آيت‌الله خمينی، رهبر پيشين اين کشور به "رهبری شورايی" رأی داده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا)، در فصل يازدهم اين کتاب آمده است: "در مجلس خبرگان رهبری با وجود آگاهی از نظر امام خمينی مبنی بر انتخاب رهبری واحد و طرح آيت‌الله خامنه‌ای به عنوان جانشين خود، هاشمی به رهبری شورايی رأی داد با اين اطمينان که او هم در چنين شورايی حضور خواهد داشت."

این نخستین بار است که آشکارا گفته می‌شود هاشمی رفسنجانی مخالف "رهبری واحد" بوده است.

آيت‌الله خامنه‌ای در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ و پس از درگذشت آيت‌الله خمينی از سوی مجلس خبرگان رهبری به عنوان رهبر جمهوری اسلامی انتخاب شد. در آن هنگام برخی از اعضای مجلس خبرگان معتقد بودند که رهبری بايد شورايی باشد اما اين نظر رأی نياورد.

به گفته مخالفان حکومت ايران، بحث رهبری شورايی يک بار ديگر نيز پس از حوادث انتخابات رياست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ ايران توسط هاشمی رفسنجانی دنبال شد اما گفت‌وگوها و مذاکرات وی برای طرح آن در مجلس خبرگان "به نتيجه نرسيد."

محمدحسن روزی‌طلب، نويسنده کتاب "تکيه گاه" در بخش‌های ديگری از اين اثر خود به نقد تصميم‌ها و رفتارهای هاشمی رفسنجانی در چند سال اخير پرداخته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.