ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"افزايش سکته قلبی با ورود ريزگردها به تهران"

<p>همزمان با افزايش ريزگردها در تهران شمار سکته&zwnj;های قلبی در اين شهر نيز رشد يافته است. </p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری مهر، يوسف رشيدی، مديرعامل شرکت کنترل کيفيت هوای تهران روز جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۱ گفت: &quot;متوسط آلودگی تهران در برخی روزها روی مرز اضطرار قرار گرفت.&quot;</p> <p>رشيدی از افزايش حملات تنفسی و سکته&zwnj;های قلبی و افزايش آمار مراجعه به مراکز درمانی طی روزهای اخير در تهران خبر داد اما آماری در اين باره اعلام نکرد.</p> <p>وی افزود: &quot;در بحث آلودگی هوا دچار روزمرگی شده&zwnj;ايم و در مهار ريزگردها از برنامه&zwnj;های اساسی خبری نيست.&quot;</p> <blockquote> <p>اسماعيل کهرم، فعال محيط&zwnj;زيست و مدرس دانشگاه: ناميدن ريزگردها به نام ريزگردهای غربی يا عربی صحيح نيست چون خود ما نيز عامل ايجاد آن هستيم</p> </blockquote> <p>ريزگرد، گرد و خاک و ذرات معلق در هواست که به گفته کارشناسان برای سلامت انسان خطرات جدی دارد.</p> <p>رشيدی گفت: &quot;در زمينه مهار ريزگردها از منشأ عراق تعدادی سفر خارجی انجام شده و مقاماتی از عراق به ايران آمدند و مسئولانی نيز از ايران به عراق رفته&zwnj;&zwnj;اند و يک سری کارهای اداری صورت گرفته است.&quot;</p> <p>مديرعامل شرکت کنترل کيفيت هوای تهران افزود: &quot;مردم انتظار دارند نتيجه عملی اين رفت و آمدها را ببينند، چرا که مبداء آلودگی&zwnj; معلوم است و سازمان هواشناسی می&zwnj;تواند با روش&zwnj;های مدل&zwnj;سازی کانون اصلی اين آلودگی در عراق که ايران را تحت تأثير قرار می&zwnj;دهد را دقيقاً مشخص کند.&quot;</p> <p>با اين حال اسماعيل کهرم، فعال محيط&zwnj;زيست و مدرس دانشگاه در مورد عامل ايجاد ريزگردها چندی پيش به همشهری گفت: &quot;ناميدن ريزگردها به نام ريزگردهای غربی يا عربی صحيح نيست چون خود ما نيز عامل ايجاد آن هستيم. زمانی که ۴۰۰ هزار هکتار از تالاب&zwnj;هايی مثل نيريز و بختگان خشک می&zwnj;شود، رسوبات خشک شده کف آن&zwnj;ها با باد حرکت می&zwnj;کند و تشکيل ريزگردها را می&zwnj;دهد.&quot;</p> <p>دکتر احسان جمشيديان، دستيار قلب و عروق نيز درباره اثرات ريزگردها نيز به همشهری گفت: &quot;ريزگردها به جهت ايجاد تنگی نفس و تشديد مشکلات زمينه&zwnj;ای تنفسی، موجب افت سطح اکسی&zwj;ژن خون شده و به همين دليل، قلب برای جبران اين مشکل مجبور است حجم بالايی از فعاليت را داشته باشد که اين مسئله موجب کاهش خون&zwnj;رسانی می&zwnj;شود.&quot;</p> <p>دکتر اردا کيانی، فوق&zwnj;تخصص ريه نيز می&zwnj;گويد: &quot;عوارض اين ريزگردها به&zwnj;صورت شدت گرفتن بيماری&zwnj;های ريوی از جمله آسم و بيماری&zwnj;های مزمن انسدادی ريه است.&quot;</p> <p>بسياری از فعالان محيط زيست می&zwnj;گويند: &quot;مهار بيابان&zwnj;ها يا آنچه دولت&zwnj;ها از آن با عنوان بيابان&zwnj;زدايی ياد می&zwnj;کنند بايد در دستور کار دولت&zwnj;ها قرار بگيرد تا به اين ترتيب بتوان از تأثيرات مخرب ريزگردها و هجوم آن&zwnj;ها به شهرهای بزرگ و جنوب و غرب کشور در امان ماند.&quot;</p> <p>&nbsp;</p>

همزمان با افزايش ريزگردها در تهران شمار سکته‌های قلبی در اين شهر نيز رشد يافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، يوسف رشيدی، مديرعامل شرکت کنترل کيفيت هوای تهران روز جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۱ گفت: "متوسط آلودگی تهران در برخی روزها روی مرز اضطرار قرار گرفت."

رشيدی از افزايش حملات تنفسی و سکته‌های قلبی و افزايش آمار مراجعه به مراکز درمانی طی روزهای اخير در تهران خبر داد اما آماری در اين باره اعلام نکرد.

وی افزود: "در بحث آلودگی هوا دچار روزمرگی شده‌ايم و در مهار ريزگردها از برنامه‌های اساسی خبری نيست."

اسماعيل کهرم، فعال محيط‌زيست و مدرس دانشگاه: ناميدن ريزگردها به نام ريزگردهای غربی يا عربی صحيح نيست چون خود ما نيز عامل ايجاد آن هستيم

ريزگرد، گرد و خاک و ذرات معلق در هواست که به گفته کارشناسان برای سلامت انسان خطرات جدی دارد.

رشيدی گفت: "در زمينه مهار ريزگردها از منشأ عراق تعدادی سفر خارجی انجام شده و مقاماتی از عراق به ايران آمدند و مسئولانی نيز از ايران به عراق رفته‌‌اند و يک سری کارهای اداری صورت گرفته است."

مديرعامل شرکت کنترل کيفيت هوای تهران افزود: "مردم انتظار دارند نتيجه عملی اين رفت و آمدها را ببينند، چرا که مبداء آلودگی‌ معلوم است و سازمان هواشناسی می‌تواند با روش‌های مدل‌سازی کانون اصلی اين آلودگی در عراق که ايران را تحت تأثير قرار می‌دهد را دقيقاً مشخص کند."

با اين حال اسماعيل کهرم، فعال محيط‌زيست و مدرس دانشگاه در مورد عامل ايجاد ريزگردها چندی پيش به همشهری گفت: "ناميدن ريزگردها به نام ريزگردهای غربی يا عربی صحيح نيست چون خود ما نيز عامل ايجاد آن هستيم. زمانی که ۴۰۰ هزار هکتار از تالاب‌هايی مثل نيريز و بختگان خشک می‌شود، رسوبات خشک شده کف آن‌ها با باد حرکت می‌کند و تشکيل ريزگردها را می‌دهد."

دکتر احسان جمشيديان، دستيار قلب و عروق نيز درباره اثرات ريزگردها نيز به همشهری گفت: "ريزگردها به جهت ايجاد تنگی نفس و تشديد مشکلات زمينه‌ای تنفسی، موجب افت سطح اکسی‍ژن خون شده و به همين دليل، قلب برای جبران اين مشکل مجبور است حجم بالايی از فعاليت را داشته باشد که اين مسئله موجب کاهش خون‌رسانی می‌شود."

دکتر اردا کيانی، فوق‌تخصص ريه نيز می‌گويد: "عوارض اين ريزگردها به‌صورت شدت گرفتن بيماری‌های ريوی از جمله آسم و بيماری‌های مزمن انسدادی ريه است."

بسياری از فعالان محيط زيست می‌گويند: "مهار بيابان‌ها يا آنچه دولت‌ها از آن با عنوان بيابان‌زدايی ياد می‌کنند بايد در دستور کار دولت‌ها قرار بگيرد تا به اين ترتيب بتوان از تأثيرات مخرب ريزگردها و هجوم آن‌ها به شهرهای بزرگ و جنوب و غرب کشور در امان ماند."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.