ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"۳۰ درصد کاربران ايرانی از فيلترشکن استفاده می‌کنند"

<p>سرتيپ کمال هاديانفر، رئيس پليس فضای توليد و تبادل اطلاعات نيروی انتظامی ايران (فتا) گفت ۲۰ تا ۳۰ درصد کاربران اينترنت در اين کشور از فيلترشکن استفاده می&zwnj;کنند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا)، هاديانفر، روز شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ در جمع خبرنگاران گفت: &quot;وی&zwnj;پی&zwnj;ان&zwnj;هايی که توسط کاربران مورد استفاده قرار می&zwnj;گيرند به دو دسته قانونی و غيرقانونی تقسيم می&zwnj;شوند که سازمان&zwnj;ها، وزارت&zwnj;خانه&zwnj;ها، بانک&zwnj;ها و برخی شرکت&zwnj;ها از وی&zwnj;پی&zwnj;ان&zwnj;های قانونی به خاطر مسائل امنيتی و حفظ اطلاعات خود و مشتريان استفاده می&zwnj;کنند.&quot;</p> <p>پورت VPN يک شبکه مجازی است که به کاربران اجازه می&zwnj;دهد از اينترنت آزاد يک کشور ديگر در بستر اينترنت داخلی استفاده کنند. کاربران ايرانی به دليل فيلتربودن بسياری از سايت&zwnj;های خبری و غيرخبری در اين کشور، از VPN برای دور زدن فيلترينگ استفاده می&zwnj;کنند.</p> <blockquote> <p>براساس تازه&zwnj;ترين آمار منتشرشده از سوی پليس فتا، شمار کاربران اينترنتی ايران به بيش از ۳۶ ميليون و ۵۰۰ هزار نفر می&zwnj;رسد</p> </blockquote> <p>در ايران &quot;کميته تعيين مصاديق فيلترينگ&quot; که رياست آن برعهده غلام&zwnj;حسين محسنی&zwnj;اژه&zwnj;ای، دادستان کل کشور است، درباره فيلتر کردن وب&zwnj;سايت&zwnj;ها تصميم&zwnj;گيری می&zwnj;کند.</p> <p>علاوه بر دادستان کل کشور، &quot;وزير يا نماينده وزارت&zwnj;خانه&lrm;های آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، دادگستری، اطلاعات، علوم،&zwnj; تحقيقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئيس سازمان تبليغات اسلامی، رئيس سازمان&lrm; صدا و سيما و فرمانده نيروی انتظامی، يک نفر خبره در فناوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب کميسيون صنايع و معادن مجلس و يک نفر نماينده مجلس به انتخاب کميسيون حقوقی و قضايی&quot; اعضای ديگر اين کميته ١٢ نفره هستند.</p> <p>به گفته اين مقام نيروی انتظامی &quot;دشمن، فيلترشکن&zwnj;ها را به صورت رايگان و يا با نازل&zwnj;ترين قيمت در اختيار کاربران قرار می&zwnj;دهد.&quot;</p> <p>هاديانفر گفت: &quot;کاربران مطلقاً از وی&zwnj;پی&zwnj;ان استفاده نکنند، زيرا به محض استفاده از آن&zwnj;ها، اطلاعات کاربران رمزنگاری می&zwnj;شود و به سرور ارائه&zwnj;دهنده فيلترشکن، انتقال می&zwnj;يابد و صاحب سرور می&zwnj;تواند از تمام اطلاعات افراد استفاده &zwnj;کند.&quot;</p> <p>وی درمورد تشکيل کميسيون ساماندهی فيلترشکن&zwnj;ها گفت: &quot;کميسيون وظيفه دارد ضمن ساماندهی، وی&zwnj;پی&zwnj;ان&zwnj;های مجاز را در مسير درست (ساماندهی کند) و وی&zwnj;پی&zwnj;ان&zwnj;های غيرمجاز را مسدود کند.&quot;</p> <p>به گفته رئيس پليس فتا &quot;با نهايی شدن آيين نامه اجرايی مربوطه، متقاضيان استفاده از وی&zwnj;پی&zwnj;ان&zwnj;های مجاز می&zwnj;توانند با مراجعه به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، درخواست خود را مطرح کنند.&quot;</p> <p>براساس تازه&zwnj;ترين آمار منتشرشده از سوی پليس فتا، شمار کاربران اينترنتی ايران به بيش از ۳۶ ميليون و ۵۰۰ هزار نفر می&zwnj;رسد.</p> <p>&nbsp;</p>

سرتيپ کمال هاديانفر، رئيس پليس فضای توليد و تبادل اطلاعات نيروی انتظامی ايران (فتا) گفت ۲۰ تا ۳۰ درصد کاربران اينترنت در اين کشور از فيلترشکن استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا)، هاديانفر، روز شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ در جمع خبرنگاران گفت: "وی‌پی‌ان‌هايی که توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گيرند به دو دسته قانونی و غيرقانونی تقسيم می‌شوند که سازمان‌ها، وزارت‌خانه‌ها، بانک‌ها و برخی شرکت‌ها از وی‌پی‌ان‌های قانونی به خاطر مسائل امنيتی و حفظ اطلاعات خود و مشتريان استفاده می‌کنند."

پورت VPN يک شبکه مجازی است که به کاربران اجازه می‌دهد از اينترنت آزاد يک کشور ديگر در بستر اينترنت داخلی استفاده کنند. کاربران ايرانی به دليل فيلتربودن بسياری از سايت‌های خبری و غيرخبری در اين کشور، از VPN برای دور زدن فيلترينگ استفاده می‌کنند.

براساس تازه‌ترين آمار منتشرشده از سوی پليس فتا، شمار کاربران اينترنتی ايران به بيش از ۳۶ ميليون و ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد

در ايران "کميته تعيين مصاديق فيلترينگ" که رياست آن برعهده غلام‌حسين محسنی‌اژه‌ای، دادستان کل کشور است، درباره فيلتر کردن وب‌سايت‌ها تصميم‌گيری می‌کند.

علاوه بر دادستان کل کشور، "وزير يا نماينده وزارت‌خانه‎های آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، دادگستری، اطلاعات، علوم،‌ تحقيقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئيس سازمان تبليغات اسلامی، رئيس سازمان‎ صدا و سيما و فرمانده نيروی انتظامی، يک نفر خبره در فناوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب کميسيون صنايع و معادن مجلس و يک نفر نماينده مجلس به انتخاب کميسيون حقوقی و قضايی" اعضای ديگر اين کميته ١٢ نفره هستند.

به گفته اين مقام نيروی انتظامی "دشمن، فيلترشکن‌ها را به صورت رايگان و يا با نازل‌ترين قيمت در اختيار کاربران قرار می‌دهد."

هاديانفر گفت: "کاربران مطلقاً از وی‌پی‌ان استفاده نکنند، زيرا به محض استفاده از آن‌ها، اطلاعات کاربران رمزنگاری می‌شود و به سرور ارائه‌دهنده فيلترشکن، انتقال می‌يابد و صاحب سرور می‌تواند از تمام اطلاعات افراد استفاده ‌کند."

وی درمورد تشکيل کميسيون ساماندهی فيلترشکن‌ها گفت: "کميسيون وظيفه دارد ضمن ساماندهی، وی‌پی‌ان‌های مجاز را در مسير درست (ساماندهی کند) و وی‌پی‌ان‌های غيرمجاز را مسدود کند."

به گفته رئيس پليس فتا "با نهايی شدن آيين نامه اجرايی مربوطه، متقاضيان استفاده از وی‌پی‌ان‌های مجاز می‌توانند با مراجعه به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، درخواست خود را مطرح کنند."

براساس تازه‌ترين آمار منتشرشده از سوی پليس فتا، شمار کاربران اينترنتی ايران به بيش از ۳۶ ميليون و ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.