ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پليس آمريکا ۱۹۰ تن را در ارتباط با پورنوی کودکان بازداشت کرد

<p>پليس آمريکا در خلال مبارزه گسترده&zwnj;ای عليه پورنوی کودکان در ماه مه، ۱۹۰ تن را در ارتباط با تهيه و نگهداری فيلم&zwnj;ها و عکس&zwnj;های پورنوی کودکان در آمريکا، اروپا و ديگر نقاط جهان دستگير کرد و ۱۸ کودک را نيز نجات داد.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات قضايی آمريکا روز گذشته، هشتم ژوئن (۱۹ خرداد) اعلام کردند که اغلب اين افراد در ايالات متحده دستگير شده&zwnj;اند اما چند فرد مظنون نيز در آرژانتين، بريتانيا، فيليپين و اسپانيا بازداشت شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> به گفته جان مورتون از مديران ارشد پليس فدرال آمريکا، بسياری از کودکان و نوجوانانی که به واسطه اين عمليات نجات پيدا کرده&zwnj;اند ابتدا از طريق شخصی که در اينترنت با آن&zwnj;ها چت کرده بود به دام افتاده و بعد مورد سوء استفاده قرار گرفته بودند.</p> <blockquote> <p>اين عمليات که &quot;عمليات اوريون&quot; نام دارد، افرادی را هدف قرار داده است که &quot;عکس&zwnj;ها يا فيلم&zwnj;هايی در ارتباط با پورنوگرافی کودکان را در اختيار داشته&zwnj;اند</p> </blockquote> <p>او در بيانيه&zwnj;ای در اين رابطه اعلام کرد: &quot;بياييد اين عمليات را به&zwnj;منزله هشداری برای افرادی در نظر بگيريم که فکر می&zwnj;کنند با استفاده از اينترنت می&zwnj;توانند از کودکان سوء استفاده کنند. ما همه جا به دنبال شما می&zwnj;گرديم، پيدايتان می&zwnj;کنيم و شما تحت پيگرد قانونی قرار می&zwnj;گيريد.&quot;</p> <p><br /> بر اساس اين بيانيه، اين عمليات که &quot;عمليات اوريون&quot; نام دارد، افرادی را هدف قرار داده است که &quot;عکس&zwnj;ها يا فيلم&zwnj;هايی در ارتباط با پورنوگرافی کودکان را در اختيار داشته&zwnj;اند يا دريافت، حمل، توزيع، تبليغ و يا توليد کرده&zwnj;اند.&quot;</p> <p><br /> از جمله افرادی که در اين رابطه در ايالات متحده دستگير شده&zwnj;اند می&zwnj;توان به يک پرستار ۳۵ ساله در لوئيزيانا اشاره کرد که مظنون است به اين که از کودک هفت ساله&zwnj;ای که پرستاری&zwnj;اش را به عهده داشته برای تهيه عکس و فيلم پورنوی کودکان استفاده کرده است. همچنين يک مرد ۳۵ ساله در اوکلاهوما نيز که به قربانی ۱۴ ساله&zwnj; خود در يک شبکه اجتماعی اينترنتی برای رابطه جنسی مبلغی را پيشنهاد کرده بود، در شمار بازداشت&zwnj;شدگان است.</p> <p><br /> &nbsp;</p>

پليس آمريکا در خلال مبارزه گسترده‌ای عليه پورنوی کودکان در ماه مه، ۱۹۰ تن را در ارتباط با تهيه و نگهداری فيلم‌ها و عکس‌های پورنوی کودکان در آمريکا، اروپا و ديگر نقاط جهان دستگير کرد و ۱۸ کودک را نيز نجات داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات قضايی آمريکا روز گذشته، هشتم ژوئن (۱۹ خرداد) اعلام کردند که اغلب اين افراد در ايالات متحده دستگير شده‌اند اما چند فرد مظنون نيز در آرژانتين، بريتانيا، فيليپين و اسپانيا بازداشت شده‌اند.

به گفته جان مورتون از مديران ارشد پليس فدرال آمريکا، بسياری از کودکان و نوجوانانی که به واسطه اين عمليات نجات پيدا کرده‌اند ابتدا از طريق شخصی که در اينترنت با آن‌ها چت کرده بود به دام افتاده و بعد مورد سوء استفاده قرار گرفته بودند.

اين عمليات که "عمليات اوريون" نام دارد، افرادی را هدف قرار داده است که "عکس‌ها يا فيلم‌هايی در ارتباط با پورنوگرافی کودکان را در اختيار داشته‌اند

او در بيانيه‌ای در اين رابطه اعلام کرد: "بياييد اين عمليات را به‌منزله هشداری برای افرادی در نظر بگيريم که فکر می‌کنند با استفاده از اينترنت می‌توانند از کودکان سوء استفاده کنند. ما همه جا به دنبال شما می‌گرديم، پيدايتان می‌کنيم و شما تحت پيگرد قانونی قرار می‌گيريد."

بر اساس اين بيانيه، اين عمليات که "عمليات اوريون" نام دارد، افرادی را هدف قرار داده است که "عکس‌ها يا فيلم‌هايی در ارتباط با پورنوگرافی کودکان را در اختيار داشته‌اند يا دريافت، حمل، توزيع، تبليغ و يا توليد کرده‌اند."

از جمله افرادی که در اين رابطه در ايالات متحده دستگير شده‌اند می‌توان به يک پرستار ۳۵ ساله در لوئيزيانا اشاره کرد که مظنون است به اين که از کودک هفت ساله‌ای که پرستاری‌اش را به عهده داشته برای تهيه عکس و فيلم پورنوی کودکان استفاده کرده است. همچنين يک مرد ۳۵ ساله در اوکلاهوما نيز که به قربانی ۱۴ ساله‌ خود در يک شبکه اجتماعی اينترنتی برای رابطه جنسی مبلغی را پيشنهاد کرده بود، در شمار بازداشت‌شدگان است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نوید

    مظلومیت کودکان در دنیای آشفتۀ امروز ما شدیداً غم انگیز است. قسمتی از پیام بیت العدل اعظم، مرکز جامعۀ جهانی بهائی، مورخ اردیبهشت 2000 در مورد فوق: «کودکان را نباید رها نمود تا در دنیایی که پر از مخاطرات اخلاقی است سرگردان گردند. اطفال در وضع حاضر جامعهء بشری با سرنوشتی بی‌رحمانه مواجه هستند: میلیونها طفل در بسیاری از کشورها از نظر اجتماعی بی سر و سامان و سرگردانند. کودکان چه از خانواده‌های غنی و چه فقیر احساس می‌کنند که والدین آنها و سایر بزرگسالان نسبت به آنها بیگانه‌اند. ریشهء‌این بیگانگی در خودپرستی ناشی از مادّه‌پرستی (Materialism) است که هستهء مرکزی آن بی‌اعتقادی به خداوند است و قلوب مردم را در همه جا تسخیر کرده است. بی‌خانمانی و دربدری اجتماعی اطفال در زمان ما به یقین نشانهء جامعه‌ای است که در حال فرو ریختن است. این وضعیت اختصاص به نژاد، طبقه، ملّت و یا وضع اقتصادی خاصّی ندارد؛ همه بدان گرفتارند. از ملاحظهء این که در بسیاری از مناطق جهان کودکان را برای سربازی استخدام می‌کنند و آنان را به عنوان کارگر به کار می‎گمارند و عملاً به بردگی می‌فروشند، وادار به فحشاء می‌کنند و موضوع تصاویر وقیح و شهوت‌انگیز (pornography) قرار می‌دهند، پدران و مادرانی که در پی هوی و هوس خویشند کودکان خود را رها می‌کنند و اطفال به صُوَر گوناگون قربانی مطامع دیگران می‌شوند، قلوبمان به شدّت متأسّف و متأثّر است. امثال این امور چنان زیاد است که نمی‌توان تمام موارد آن را ذکر نمود. بسیاری از این اوضاع هول‌انگیز را والدین خود بر اطفالشان تحمیل می‌کنند و از آن راه صدمات روحی و روانی که به این کودکان وارد می‌شود خارج از حدّ حساب است. جامعهء جهانی ما هم نمی‌تواند از عواقب این شرایط و احوال مصون بماند. ملاحظهء این احوال باید همهء ما را برانگیزد تا به کوشش‌های فوری و پیگیر برای حفظ منافع کودکان و حفظ آینده پردازیم... در دارایی یک جامعه، کودکان گرانبهاترین گنجینه‌اند؛ زیرا اطفال امید و ضامن آینده‌اند. کودکان حامل بذرهایی هستند که خصوصیات جامعهء فردا را در بر دارد؛ خصوصیاتی که بیشتر در اثر رفتار بزرگسالان، یا در اثر قصور و کوتاهی‌های آنان شکل می‌پذیرد. کودکان اماناتی هستند که هر جامعه‌ای که آنها را نادیده گیرد، نمی‌تواند از کیفر چنین غفلتی در امان بماند. محبّت همه‌جانبه به اطفال، نحوهء رفتاری که با آنان داریم، کیفیّت توجّهی که به آنها مبذول می‌کنیم، طرز سلوک و رفتار بزرگسالان نسبت به کودکان، همه عبارت از جنبه‌های حیاتی طرز توجّه و تلقّی مورد لزوم است. محبّت لازمه‌اش انضباط است و شهامت این که کودکان را به سختی عادت دهیم، نه این که اطفال را به هوی و هوس خود واگذاریم تا کاملاً خودرو بار آیند. باید محیطی به وجود آورد که اطفال احساس کنند به جامعه تعلّق دارند و در اهداف و مقاصد جامعه شریک و سهیم گردند.»