ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طرح پوشش اسلامی دانشجويان از مهرماه اجرا می‌شود

<p>قائم مقام وزير کشورايران در امور اجتماعی و فرهنگی از اجرای &quot;دستورالعمل پوشش دانشجويان برای ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه&zwnj;ها&quot; خبر داد.</p> <!--break--> <p><br /> علی&zwnj;رضا افشار، قائم مقام وزير کشورايران در امور اجتماعی و فرهنگی امروز، شنبه بيستم خرداد در گفت&zwnj;وگو با خبرگزاری مهر گفت: &quot;دستورالعمل پوشش دانشجويان در اول مهرماه سال جاری اجرا می&zwnj;شود. اميدواريم با اجرای اين مصوبه زمينه مناسبی برای ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه&zwnj;ها ايجاد شود. &quot;</p> <p><br /> وی افزود: &quot;اقدامات فرهنگی بر پايه راهبردها و راهکارهای حجاب و عفاف، تصويب شده در شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرا می&zwnj;شوند.&quot;</p> <p><br /> افشار با بيان اين که &quot;مجلس از سال ۸۴ تا ۸۹ بودجه لازم برای برنامه&zwnj;ريزی ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور را تأمين نکرد&quot;، گفت: &quot;مجلس نهم، با تصويب اين بودجه، وزارت کشور را در اجرای طرح عفاف و حجاب کمک کند.&quot;</p> <blockquote> <p>عبدالرضا سيف، معاون فرهنگی دانشگاه تهران، نيز امروز گفت مراحل طراحی &quot;پوشش ملی ايرانی اسلامی&quot; در دانشگاه تهران تا پيش از مهرماه سال جاری نهايی می&zwnj;شود</p> </blockquote> <p>وی از صدا و سيما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نيز خواست تا در اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تلاش بيشتری کنند.</p> <p><br /> قائم مقام وزير کشور ايران در امور اجتماعی و فرهنگی، &quot;تلاش نيروی انتظامی را در برخورد با باندهای فساد و فحشا، زنان خيابانی و شرکت&zwnj;ها و صنف&zwnj;های متخلف&quot; که به گفته وی نقش اصلی را در ترويج بدحجابی و فساد اخلاقی بر عهده دارند، &quot;ناکافی&quot; دانست.</p> <p><br /> از سوی ديگر، عبدالرضا سيف، معاون فرهنگی دانشگاه تهران، نيز امروز گفت مراحل طراحی &quot;پوشش ملی ايرانی اسلامی&quot; در دانشگاه تهران تا پيش از مهرماه سال جاری نهايی می&zwnj;شود.</p> <p><br /> ارديبهشت&zwnj;ماه سال جاری، با مصوبه کميسيون تلفيق بودجه ۹۱ مجلس دولت محمود احمدی&zwnj;نژاد مجاز شد برای ترويج &quot;فرهنگ عفاف و حجاب&quot; حداکثر ۱۵ ميليارد تومان در سال جاری اختصاص داده شد.</p> <p><br /> اسلامی کردن محيط مراکز آموزشی از دغدغه&zwnj;های اصلی مسئولان کنونی وزارت علوم و آموزش و پرورش ايران است. </p> <p><br /> پس از رويدادهای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در ايران، مسئولان جمهوری اسلامی، از جمله آيت&zwnj;الله علی خامنه&zwnj;ای، رهبر حکومت، مراکز آموزشی را جزو مکان&zwnj;هايی دانستند که در آن &quot;تفکرات غربی&quot; و &quot;مخالف با اسلام&quot; رشد می&zwnj;کنند.</p> <p><br /> به همين خاطر تلاش آنان در جهت ايجاد تغييرات بنيادی در دانشگاه&zwnj;ها، مدارس و مراکز آموزشی است تا از اين طريق به مقابله با &quot;توطئه&zwnj;های دشمنان انقلاب&quot; بپردازند.</p> <p><br /> تغييرات در رشته&zwnj;های علوم انسانی در دانشگاه&zwnj;ها، طرح جداسازی دانشجويان دختر و پسر، و برکناری و بازنشسته کردن استادان دانشگاه، از جمله برنامه&zwnj;های کنونی جمهوری اسلامی در اين زمينه است. </p> <p><br /> &nbsp;</p>

قائم مقام وزير کشورايران در امور اجتماعی و فرهنگی از اجرای "دستورالعمل پوشش دانشجويان برای ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها" خبر داد.

علی‌رضا افشار، قائم مقام وزير کشورايران در امور اجتماعی و فرهنگی امروز، شنبه بيستم خرداد در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: "دستورالعمل پوشش دانشجويان در اول مهرماه سال جاری اجرا می‌شود. اميدواريم با اجرای اين مصوبه زمينه مناسبی برای ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها ايجاد شود. "

وی افزود: "اقدامات فرهنگی بر پايه راهبردها و راهکارهای حجاب و عفاف، تصويب شده در شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرا می‌شوند."

افشار با بيان اين که "مجلس از سال ۸۴ تا ۸۹ بودجه لازم برای برنامه‌ريزی ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور را تأمين نکرد"، گفت: "مجلس نهم، با تصويب اين بودجه، وزارت کشور را در اجرای طرح عفاف و حجاب کمک کند."

عبدالرضا سيف، معاون فرهنگی دانشگاه تهران، نيز امروز گفت مراحل طراحی "پوشش ملی ايرانی اسلامی" در دانشگاه تهران تا پيش از مهرماه سال جاری نهايی می‌شود

وی از صدا و سيما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نيز خواست تا در اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تلاش بيشتری کنند.

قائم مقام وزير کشور ايران در امور اجتماعی و فرهنگی، "تلاش نيروی انتظامی را در برخورد با باندهای فساد و فحشا، زنان خيابانی و شرکت‌ها و صنف‌های متخلف" که به گفته وی نقش اصلی را در ترويج بدحجابی و فساد اخلاقی بر عهده دارند، "ناکافی" دانست.

از سوی ديگر، عبدالرضا سيف، معاون فرهنگی دانشگاه تهران، نيز امروز گفت مراحل طراحی "پوشش ملی ايرانی اسلامی" در دانشگاه تهران تا پيش از مهرماه سال جاری نهايی می‌شود.

ارديبهشت‌ماه سال جاری، با مصوبه کميسيون تلفيق بودجه ۹۱ مجلس دولت محمود احمدی‌نژاد مجاز شد برای ترويج "فرهنگ عفاف و حجاب" حداکثر ۱۵ ميليارد تومان در سال جاری اختصاص داده شد.

اسلامی کردن محيط مراکز آموزشی از دغدغه‌های اصلی مسئولان کنونی وزارت علوم و آموزش و پرورش ايران است.

پس از رويدادهای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در ايران، مسئولان جمهوری اسلامی، از جمله آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر حکومت، مراکز آموزشی را جزو مکان‌هايی دانستند که در آن "تفکرات غربی" و "مخالف با اسلام" رشد می‌کنند.

به همين خاطر تلاش آنان در جهت ايجاد تغييرات بنيادی در دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزشی است تا از اين طريق به مقابله با "توطئه‌های دشمنان انقلاب" بپردازند.

تغييرات در رشته‌های علوم انسانی در دانشگاه‌ها، طرح جداسازی دانشجويان دختر و پسر، و برکناری و بازنشسته کردن استادان دانشگاه، از جمله برنامه‌های کنونی جمهوری اسلامی در اين زمينه است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسین مختاری

    پوشش اسلامی ایرانی در دانشگاه ها و مدارس امری ضروری به نظر می رسد. شواهد به دست آمده گویای این واقعیت است که دانشگاه ها و مدارس جای پرورش افراد شایسته است و جای افرادی نیست که به بهانه های مختلف با ورود به این مکان ها قصد شکستن هنجارهای اجتماعی و عاطفی را دارند. به عقیده ی نگارنده در دانشگاه حتی نمی توان بدون پوشش مناسب هیچ فعالیت اجرایی را نیز انجام داد. در واقع می توان گفت پوشش درخور در دانشگاه ها و مدارس حتی ضروری تر از مکان های اجرایی هم به نظر می آید. عفاف هم نتیجه ی همین پوشش است. امید داریم که با رعایت پوشش مناسب در مدارس و دانشگاه ها اجرای عدالت هم به حداکثر خود برسد.

  • کاربر مهمان

    چه کسی مجوز تصميم گيری راجع به حجاب را به شورای عالی انقلاب فرهنگی !! داده؟ ! مگر اينها ملا هستند که فتوا راجع بحجاب بدهند؟...

  • کاربر مهمان

    پس چي هستن ؟ شوراي عالي انقلاب فرهنگي همه ملا هستن ديگه

  • امیر

    وقتی پس از 30 سال ستم و غارت 3 میلیون نفر به خیابان میایند در سکوت و سپی به فاصله کوتاهی همه افراد ی که جو کیر شدند یا از ایران میروند و یا سکوت دائمی پیش میگیرند آیا حق این مردم این نیست که در ایران حتی امروز فردا شلوار پای جهار پایان کنند . ما ایرانیان فقط ادعا کردیم ار زمان کوش کبیر نقشه را نگاه کنید تا به امروز همینطور کوچک شدیم و حق ما همینه . چون همیشه به دنبال ناجی بودیم .

  • هیوا سروش

    درود بر شما طرح عفاف برای این است که خداوند را به چالش بکشند ! او دوستدار زیبایی است اما زیبایی در خفا!!! زنها کالای زیبایی و مردان مانند حیواناتی که قادر به کنترل خواستهای خویش نیستند . این یعنی اهانت این یعنی توهین به مقام انسانی و توهین مستقیم به خلقت خدا . از این بگذریم من نمیدانم طرح عفاف چه بودجه ای میخواهد ؟ آیا میخواهند پول چادر ها و یا پیراهن های آخوندی را بدهند ؟!؟!؟ یا مزد خادمین خویش را که خشونت به مردم را نشان میدهند ؟ باشد که صدایمان را کسی که دادگر است بشنود هیوا سروش