ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عراق از ورود کارگران ایران به بازارچه مرزی سومار جلوگیری کرد

ممانعت از ورود کارگران ایرانی موجب بیکاری حداقل ۵۰۰ تن شده است.

کوروش محمودیان فرماندار گیلانغرب یکشنبه ۲۹ اردیبهشت گفت که عراق اجازه ورود کارگران ایرانی به داخل محوطه تخلیه و بارگیری در بازارچه مرزی سومار را نمی‌دهد و این موضوع موجب بیکاری حداقل ۵۰۰ تن شده است.

بازارچه مرزی سومار

به گفته او ایران پیش از این از «طرف عراقی» برای مذاکره و پیگیری این موضوع مهلت خواست بود، اما «مهلت پایان یافته، موضوع حل و فصل نشده و طرف عراقی به صورت یک‌طرفه از ورود کارگران ایرانی به داخل محوطه تخلیه و بارگیری جلوگیری کرد».

او گفت که این اقدام از سوی «طرف ایرانی» پذیرفته نیست، چرا که پیش از این سه روز کارگران ایرانی و سه روز کارگران عراقی کار تخیله و بارگیری در بازارچه مرزی را انجام می‌دهند.

به گفته محمودیان «طرف عراقی» می‌گوید؛ باری که خریداری کرده تنها توسط کارگران عراقی تخلیه می‌شود، اما این موضوع از سوی طرف ایرانی «پذیرفته نیست».

او گفت که سفارت ایران در بغداد، وزارت امورخارجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری کرمانشاه پیگیر این موضوع و در «حال رایزنی و مذاکره تا حصول نتیجه هستند».

به گفته محمودیان روزانه به طور میانگین ۲۰۰ دستگاه کامیون انواع کالا شامل سنگ، سرامیک، مصالح ساختمانی و آهن آلات از مرز سومار به عراق صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.