ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«محمدعلی نجفی به قتل همسر دومش اعتراف کرد»

شهردار سابق تهران به پلیس آگاهی مراجعه کرد و مسئولیت قتل همسرش را به عهده گرفت. او «اختلافات خانوادگی» را انگیزه این اقدام خود عنوان کرد. نجفی بازداشت شد.

پس از گذشت چند ساعت از قتل میترا نجفی (استاد) همسر دوم محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران، نجفی خود را به پلیس تسلیم کرد و مسئولیت قتل همسرش را به‌عهده گرفت. او «اختلافات خانوادگی» را انگیزه این اقدام خود دانست.

محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران و همسر دومش میترا نجفی (استاد)

شامگاه سه‌شنبه ۷ خرداد چند خبرگزاری ایران، از جمله «میزان» وابسته به قوه قضائیه، خبر تسلیم محمدعلی نجفی به پلیس آگاهی تهران را منتشر کردند.

محمد شهریاری دادسرای امور جنایی تهران نیز به خبرگزاری فارس گفت: لحظاتی قبل محمدعلی نجفی به پلیس آگاهی تهران مراجعه کرده و خود را تسلیم مأموران کرد. او با اعتراف به قتل همسرش انگیزه خود را از ارتکاب جنایت، اختلافات خانوادگی مطرح کرده است.»

شهریاری همچنین افزود: «دست‌نوشته‌ای از جانب نجفی کشف شده است که در آن به ارتکاب جنایت و همچنین علت و انگیزه خود اعتراف کرده است.»

جزئیات این دست‌نوشته معلوم نیست.

دادسرای امور جنایی تهران گفته است که نجفی با شلیک دو گلوله به قلب و دست همسرش او را به قتل رسانده است

میترا نجفی ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه سه‌شنبه در طبقه هفتم برج معروف (د) واقع در بلوار خوردین سعادت‌آباد به قتل رسید و جسد مقتول در اتاق‌ خواب کشف شد. گفته می‌شود که این برج متعلق به محمدعلی نجفی است.

پیش از اعتراف نجفی به قتل همسرش، علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران گفته بود: «انجام تحقیقات پلیسی و قضایی، بررسی ادله و آثار وقوع جرم، ظن ما را بر روی یک فرد خاص معطوف کرده و تا به این لحظه کسی بازداشت نشده اما تقریباً یافته‌های ما حکایت از ارتکاب قتل توسط یک فرد خاص دارد.»

با این حال رئیس پلیس آگاهی تهران بدون نام بردن از فرد مزبور افزوده بود مظنون مدنظر متواری است.

بابک نمک‌شناس، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران نیز اعلام کرده بود که تحقیقات از محمدعلی نجفی و دیگر اعضای خانواده‌اش در دستور کار قرار گرفته است.

او درباره این‌که گفته می‌شود نجفی متواری و از تهران خارج شده است، اظهارنظر نکرد.

محمدعلی نجفی شهریورماه سال ۹۶ شهردار تهران شد و اواخر اسفند به دلیل بیماری استعفا کرد. او حدود یک سال پیش با میترا نجفی ازدواج کرده بود.

میترا نجفی (استاد) اهل کرمانشاه است و در انتخابات سال ۱۳۹۶ در ستادهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان رفت و آمد می‌کرد و در آن‌جا به محمدعلی نجفی نزدیک شد.

گفته می‌شود که میترا نجفی پس از انتخاب محمدعلی نجفی به سمت شهردار تهران در مناطق مختلف فعالیت‌های اقتصادی انجام می‌داد. برادر او نیز در دفتر محمدعلی نجفی به‌عنوان مشاور استخدام شد.

جناح اصولگرای مخالف اصلاح‌طلبان در حکومت ایران که با شهردار شدن نجفی مخالفت می‌کرد در آن زمان ویدئوها و فایل‌های صدا از شهردار وقت منتشر و او را به «فساد مالی و اخلاقی» متهم کرد. یکی از این فیلم‌ها مربوط به جشن تولدی در هتل اسپیناس تهران بود که در آن به رابطه صیغه‌ای این دو اشاره شده بود.

تفاوت سنی این دو از جمله مسائلی بود که در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد و مخالفان نجفی آن را برجسته کردند.

میترا نجفی در مصاحبه‌ای با کانال خبری «امید مردم» در تلگرام گفته بود: «به ما تهمت زدند که ایشان روابط نامشروع داشته است […] حق دیگران نیست در حریم خصوصی ما وارد شوند. آقای دکتر نجفی از من خیلی محترمانه خواستگاری کردند و من هم بعد از مشورت با خانواده به ایشان جواب مثبت دادم، این زندگی سر گرفته است، دلیلی ندارد که عده‌ای دنبال حواشی باشند؛ […] متأسفانه بر اساس عکس زناشویی ما گفته‌اند، چون رابطه نامشروع داشته با او ازدواج کرده است.»

فاطمه دانشور عضو اصلاح‌طلب سابق شورای شهر تهران در واکنش به صحبت‌های میترا نجفی در اینستاگرام نوشت: «این مصاحبه بسیار بی‌باکانه به قبح‌زدایی از ازدواج مجدد و چند همسری پرداخته است؛ امری که هر چند از نظر شرع و قانون پذیرفته است اما طرح این گونه‌اش در رسانه‌ها به هیچ وجه پذیرفته نیست و گویی ما در ایران می‌خواهیم همچون کشورهای حاشیه خلیج فارس باشیم!»

دانشور همچنین گفته بود «برخی استعفای جنجالی و پر از ابهام شهردار سابق تهران را به این خانم مربوط می‌دانند».

روزنامه شرق نیز در فروردین‌ماه ۹۷ در شرح مصاحبه با غلامعلی رجایی مشاور شهردار مستعفی تهران نوشته بود: «به گفته رجایی بحث بیماری محمدعلی نجفی علت اصلی استعفای او نبود. او درباره علت‌العلل استعفای نجفی صریح‌تر صحبت کرد که امکان انعکاس آن وجود ندارد.»

با این حال هنوز روشن نیست که قتل میترا نجفی به روابط شخصی او با شهردار سابق برمی‌گردد یا انگیزه‌های دیگری در این ماجرا دخیل بوده‌اند.

محمد علی نجفی پیش از شهردار شدن در وزارتخانه‌های فرهنگ و آموزش عالی، آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فن‌آوری مقام وزارت یا سرپرستی را بر عهده داشته و رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Nasim

    مشاور روحانی هم تروریست بود! محمدعلی نجفی در اولين اعترافاتش به قتل ميترا استاد گفته است: براي خراب كردن زندگي من آمده بود و مدام مرا تهديد مي‌كرد كه اسرارم ؟ را فاش مي‌كند! و زندگيم را ويران مي‌كند او حتي مي‌خواست تهديداتش را در مصاحبه‌اي عملي كند.

  • هما

    یک دختر شهرستانی با ارزوهای بزرگ ثروت و قدرت و مردی که قربانی یک تله جنسی احساسی شد ......