ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بانک هلندی به خاطر نقض تحريم‌های آمريکا عليه ايران و کوبا جريمه شد

<p>بانک آی&zwnj;اِن&zwnj;جی هلند پذيرفت مبلغ ۶۱۹ ميليون دلار را به&zwnj;عنوان جريمه&zwnj;ای که آمريکا به خاطر نقض تحريم&zwnj;های اقتصادی عليه ايران و کوبا برای اين بانک در نظر گرفته بود، بپردازد.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش رسانه&zwnj;های آمريکايی، بانک آی&zwnj;اِن&zwnj;جی (International Netherlands Group)، روز گذشته، ۲۳ خرداد (۱۲ ژوئن) اعتراف کرد از طريق سيستم بانکی آمريکا به انتقال بيش از دو ميليارد دلار پول در جريان معاملات مالی ايران و همچنين کوبا دست زده است. اين بانک با وجود ممنوعيت چنين انتقال پولی در آمريکا، به اين عمل مبادرت ورزيده است.</p> <p><br /> دادستان کل آمريکا طبق قانون &quot;تجارت با دشمن&quot; اين کشور، اين بانک هلندی را به نقض تحريم&zwnj;های اقتصادی آمريکا متهم کرده بود.</p> <p><br /> در اين ميان هيچ اتهامی متوجه مديران اجرايی و کارمندان بانک نشده است، هر چند اين امر محرز شده است که کارکنان بانک در تمام سطوح و جايگاه&zwnj;ها درباره اين تخلفات آگاهی داشته&zwnj;اند.</p> <blockquote> <p>آی&zwnj;اِن&zwnj;جی چهارمين بانک بزرگی است که به نقض تحريم&zwnj;های آمريکا متهم شده و مجبور به پرداخت جريمه شده است</p> </blockquote> <p>اين بانک در عين موافقت با پرداختن جريمه، برای حل و فصل موضوع پذيرفته است که از همکاری برای تحقيقات بيشتری که در اين زمينه صورت می&zwnj;گيرد دريغ نکند.</p> <p><br /> معاون دادستان کل امنيت ملی آمريکا اعلام کرد مبلغ ۶۱۹ ميليون دلار جريمه که نيمی از آن به وزارت دادگستری و نيم ديگر به دفتر دادستانی حوزه نيويورک پرداخت می&zwnj;شود، &quot;بيشترين ميزان جريمه&zwnj;ای است که تاکنون عليه يک بانک در رابطه با نقض تحريم&zwnj;های آمريکا در نظر گرفته شده است.&quot;</p> <p><br /> آی&zwnj;اِن&zwnj;جی چهارمين بانک بزرگی است که به نقض تحريم&zwnj;های آمريکا متهم شده و مجبور به پرداخت جريمه شده است. پيش&zwnj;تر مؤسسه مالی کريديت سوئيس ای&zwnj;جی در سال ۲۰۰۹ به اتهامی مشابه مجبور به پرداخت ۵۳۶ ميليون دلار به&zwnj;عنوان جريمه شده بود.</p> <p><br /> همچنين دو بانک بريتانيايی لويدز و بارکليز نيز به ترتيب در سال&zwnj;های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ به اتهام نقض تحريم&zwnj;های اقتصادی آمريکا ناچار به پرداخت جريمه&zwnj;هايی به مبلغ ۳۵۰ ميليون دلار و ۲۹۸ ميليون دلار شده بودند. <br /> &nbsp;</p>

بانک آی‌اِن‌جی هلند پذيرفت مبلغ ۶۱۹ ميليون دلار را به‌عنوان جريمه‌ای که آمريکا به خاطر نقض تحريم‌های اقتصادی عليه ايران و کوبا برای اين بانک در نظر گرفته بود، بپردازد.

به گزارش رسانه‌های آمريکايی، بانک آی‌اِن‌جی (International Netherlands Group)، روز گذشته، ۲۳ خرداد (۱۲ ژوئن) اعتراف کرد از طريق سيستم بانکی آمريکا به انتقال بيش از دو ميليارد دلار پول در جريان معاملات مالی ايران و همچنين کوبا دست زده است. اين بانک با وجود ممنوعيت چنين انتقال پولی در آمريکا، به اين عمل مبادرت ورزيده است.

دادستان کل آمريکا طبق قانون "تجارت با دشمن" اين کشور، اين بانک هلندی را به نقض تحريم‌های اقتصادی آمريکا متهم کرده بود.

در اين ميان هيچ اتهامی متوجه مديران اجرايی و کارمندان بانک نشده است، هر چند اين امر محرز شده است که کارکنان بانک در تمام سطوح و جايگاه‌ها درباره اين تخلفات آگاهی داشته‌اند.

آی‌اِن‌جی چهارمين بانک بزرگی است که به نقض تحريم‌های آمريکا متهم شده و مجبور به پرداخت جريمه شده است

اين بانک در عين موافقت با پرداختن جريمه، برای حل و فصل موضوع پذيرفته است که از همکاری برای تحقيقات بيشتری که در اين زمينه صورت می‌گيرد دريغ نکند.

معاون دادستان کل امنيت ملی آمريکا اعلام کرد مبلغ ۶۱۹ ميليون دلار جريمه که نيمی از آن به وزارت دادگستری و نيم ديگر به دفتر دادستانی حوزه نيويورک پرداخت می‌شود، "بيشترين ميزان جريمه‌ای است که تاکنون عليه يک بانک در رابطه با نقض تحريم‌های آمريکا در نظر گرفته شده است."

آی‌اِن‌جی چهارمين بانک بزرگی است که به نقض تحريم‌های آمريکا متهم شده و مجبور به پرداخت جريمه شده است. پيش‌تر مؤسسه مالی کريديت سوئيس ای‌جی در سال ۲۰۰۹ به اتهامی مشابه مجبور به پرداخت ۵۳۶ ميليون دلار به‌عنوان جريمه شده بود.

همچنين دو بانک بريتانيايی لويدز و بارکليز نيز به ترتيب در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ به اتهام نقض تحريم‌های اقتصادی آمريکا ناچار به پرداخت جريمه‌هايی به مبلغ ۳۵۰ ميليون دلار و ۲۹۸ ميليون دلار شده بودند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.