ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گروهی از فعالان حقوق زنان: تحریم و جنگ فقط سبب ضعف جامعه مدنی می‌شود

فعالان حقوق زنان در این بیانیه از سازمان ملل و کشورهای اروپایی خواسته‌اند از امکانات خود برای توقف تلاش‌های مدافعان جنگ با ایران استفاده کنند.

گروهی از کنشگران جنبش زنان با انتشار بیانیه‌ای تلاش‌های گروه‌های جنگ‌طلب در دولت آمریکا و در شاخه‌ای از مخالفان جمهوری اسلامی برای آغاز جنگ با ایران را محکوم کرده‌اند و از سازمان ملل و دولت‌های اروپایی و جامعه بین‌المللی خواسته‌اند که از امکانات خود برای توقف این تلاش‌ها استفاده کنند.

تصویری از «جنبش زنان» ایرانی با خواسته‌های روشن اما به تعویق افتاده (عکس: آرشیو)

جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه ۲۹ مه/ ۸ خرداد در جمع خبرنگاران در ابوظبی یک بار دیگر ایران را به دست داشتن در حادثه نفت‌کش‌های بندر فجیره متهم کرد. بولتون با اشاره به کاهش سطح تعهدات ایران در توافق هسته‌ای در چارچوب برجام در پاسخ به عدم اجرای تعهدات کشورهای اروپایی در توافق هسته‌ای، ایران را متهم کرد که قصد دستیابی به بمب اتم را دارد. وزارت خارجه ایران بلافاصله این سخنان را تکذیب کرد. در همان حال ناو هواپیمابر یو اس اس آبراهام لینکلن در دریای عربی متوقف شده و چهار بمب‌افکن راهبردی آمریکا نیز در قطر مستقرند. وزارت دفاع آمریکا به زودی ۱۵۰۰ نیروی نظامی تازه‌نفس به خاورمیانه اعزام می‌کند. این تحولات سبب نگرانی جامعه مدنی ایران شده است. گروهی از فعالان حقوق زنان با انتشار بیانیه‌ای تلاش‌های جنگ‌افروزانه را محکوم کرده‌اند. فعالان حقوق زنان، درباره پیامدهای تحریم‌ نفت، صنایع معدنی و بانک‌های ایران نوشته‌‌اند:

«شاهد هستیم که هراس از تحریم و تهدید جنگ بر زندگی ایرانی‌های صلح‌طلبی سایه افکنده است که به سختی برای تأمین معاش تلاش می‌کنند. در حالی که تحریم‌ها با ادعای حمایت از مردم ایران اعمال می‌شوند، اما سیاست‌های ورای آن، ملتی درمانده، افسرده و ناامید به جای خواهد گذاشت.»

فعالان حقوق زنان در این بیانیه خطاب به مخالفان جمهوری اسلامی که از سیاست‌های جنگ‌طلبانه دفاع می‌کنند یادآوری کرده‌اند:

«تضعیف حکومت، لزوماً منجر به تقویت شهروندان یا جامعه مدنی نخواهد شد و در واقع جامعه مدنی یکی از قربانیان اصلی این سیاست‌هاست.»

امضاءکنندگان این بیانیه همچنین یادآوری کرده‌اند که « تغییرات مثبت به نفع زنان فقط در داخل کشور و در فضایی آرام و به دور از جنگ امکان‌پذیر است.»

مدافعان حقوق زنان ایران از سازمان ملل و کشورهای اروپایی و جامعه بین‌المللی خواسته‌اند همه امکانات خود را برای توقف جنگ‌افروزان به کار بگیرند و از ایالات متحده آمریکا درخواست کرده‌اند به سیاست اعمال فشار حداکثری پایان دهد و به تعهدات خود در زمینه توافق هسته‌ای عمل کند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی چهارشنبه ۸ خرداد اعلام کرد که با بازگشت آمریکا به برجام،راه مذاکره بسته نیست. دولت آمریکا اما از ایران خواسته است که ۱۲ شرط ایالات متحده از جمله تجدید نظر در بند غروب برجام و نظارت بر برنامه موشکی سپاه پاسداران و همچنین تحدید نفوذ منطقه‌ای ایران، به ویژه در سوریه، عراق و یمن را جدی تلقی کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.