ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای: خیانت بحرین و عربستان زمینه‌ساز «معامله قرن» شد

رهبر جمهوری اسلامی در خطبه‌های نماز عید فطر به طرح «معامله‌ قرن» آمریکا برای حل مسئله فلسطین و اسرائیل تاخت و گفت این طرح هرگز تحقق پیدا نخواهد کرد.

رهبر جمهوری اسلامی در خطبه‌های نماز عید فطر طرح «معامله‌ قرن» آمریکا برای حل مسئله فلسطین و اسرائیل را طرحی خیانت‌بار خواند و گفت برخی کشورهای اسلامی همچون بحرین و عربستان سعودی زمینه‌ساز چنین طرحی شدند.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در نماز عید فطر تهران - چهارشنبه ۱۵ خرداد

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، چهارشنبه ۱۵ خرداد در خطبه‌های نماز عید فطر تهران به موضوع طرح «معامله قرن» آمریکا پرداخت و مسئله فلسطین را جزء «مسائل درجه یک دنیای اسلام دانست».

خامنه‌ای گفت: «خیانت برخی کشورهای اسلامی همچون بحرین و عربستان زمینه‌ساز چنین نقشه خباثت‌آمیزی شده است.»

قرار بود در روزهای ۴ و ۵ تیرماه (۲۵ و ۲۶ ژوئن) کنفرانسی با حضور نمایندگان آمریکا و تشکیلات خودگردان فلسطین در بحرین درباره طرح «معامله قرن» که جرد کوشنر، مشاور و داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا آن را تهیه کرده، آغاز به کار ‌کند. طرح کاخ سفید برای صلح خاورمیانه از دو وجه برخوردار است: یک وجه سیاسی و یک وجه اقتصادی. در وجه سیاسی وضعیت حقوقی بیت‌المقدس (اورشلیم) و حاکمیت اسرائیل بر این شهر مشخص شده و در وجه اقتصادی، تسهیلاتی برای فلسطینی‌ها در نظر گرفته شده است که بتوانند با تکیه بر آن به اوضاع اقتصادی خود سامان دهند. در کنفرانس بحرین بخش اقتصادی طرح به بحث گذاشته می‌شود.

خامنه‌ای با اشاره به کنفرانس بحرین گفت: «این اجلاس متعلق به آمریکایی‌ها است اما حکام بحرین با ضعف و ناتوانی و روحیه ضدمردمی و ضداسلامی خود میزبان و زمینه‌ساز این اجلاس شده‌اند و حکام بحرین و سعودی باید بدانند در چه باتلاقی گام نهاده‌اند.»

رهبر جمهوری اسلامی با بیان این‌که طرح «معامله قرن» هیچ‌گاه به سرانجام نخواهد رسید، از کشورهای عربی و همچنین گروه‌های فلسطینی که مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده‌اند، تشکر کرد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین این طرح را به دلیل این‌که کاملاً به نفع اسرائیل، متحد آمریکا نوشته شده، رد کرده است و در نشست بحرین شرکت نخواهد کرد.

هنوز مشخص نیست که در طرح موسوم به «معامله قرن» راه حل دو کشور، به عنوان مهم‌ترین خواسته تشکیلات خودمختار فلسطین پیش‌بینی شده یا نه.

جرد کوشنر ۲۸ فروردین / ۱۷ آوریل گفته بود از طرح کاخ سفید برای صلح در خاورمیانه پس از تشکیل کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و بعد از ماه رمضان رونمایی می‌شود اما پس از ناتوانی نتانیاهو در تشکیل کابینه جدید و اعلام پارلمان اسرائیل (کنست) مبنی بر برگزاری دور دوم انتخابات پارلمانی در ۲۶ شهریور / ۱۷سپتامبر سال جاری، واشنگتن اعلام کرد که «طرح صلح در زمانی که مناسب باشد و زمانی که به عقیده دولت بهترین شانس موفقیت را داشته باشد، رونمایی می‌شود.»

کوشنر دوشنبه ۱۳ خرداد / ۳ ژوئن گفت معتقد است فلسطینی‌ها باید به حق تعیین سرنوشت خود دست یابند اما نسبت به توانایی فلسطینی‌ها برای حکومت و اداره امور، ابراز تردید کرد.

صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین روز گذشته، سه‌شنبه ۱۴ خرداد / ۴ ژوئن در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره سخنان کوشنر در مورد فلسطینی‌ها را نژادپرستانه دانست و گفت نشست بحرین تلاشی برای نابود کردن طرح ملی فلسطینی است.

حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، متحد ایران نیز روز جمعه گذشته طرح «معامله قرن» را «یک معامله پوچ» و «یک جنایت تاریخی» خواند.

سازمان همکاری‌ اسلامی در چهاردهمین نشست خود در مکه، شنبه ۱۱ خرداد / یکم ژوئن در بیانیه پایانی خود بر مسئله فلسطین تمرکز، و اعلام کرد که با هر گونه توافق ناقض حق فلسطینی‌ها مخالف است.

جرد کوشنر به‌همراه یک هیئت آمریکایی برای مذاکره درباره «معامله قرن» به خاورمیانه و اروپا سفر کرده است. او روز گذشته (سه‌شنبه) طرح خود را به اتحادیه اروپا معرفی کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Neda

    ۳۰ می - بی بی سی فارسی میزگردی با چند مصاحبه شونده خودی در مورد تحریمها پخش کرد و خانم مجری *** سعی میکرد بگوید چین و ژاپن و کره ها با حکومت اسلامی علیه امریکا متحد شده اند تا بابای ترامپ را در بیاورند که این فرضیه آبدوغ خیاری حتی مورد تایید مصاحبه شوندگان خودی قرار نگرفت !

  • Nasim

    یکی از رهبران ائتلاف « الاصلاح و الاعمار» و استاندار سابق استان نینوی : «این مفسدان از سوی گروه‌های نفوذ کرده در حکومت حمایت می‌شوند و از یک دهه پیش تصمیم گرفته‌اند در اینگونه مناصب قرار گیرند تا بتوانند ارز قاچاق کنند. این افراد در خدمت گروه‌های سیاسی هستند و اهداف خاصی را به پیش می‌برند. » النجیفی در ادامه افزود: «روزانه میلیون‌ها دلار از داخل عراق قاچاق می‌شود و بخش اعظم این اموال به ایران رفته و یا صرف جنگ‌های این کشور در منطقه، از جمله سوریه، لبنان و یمن می‌شود!. همه جنگ‌ها با این پول‌ها انجام شد و این موضوع بسیار برای عراق خطرناک و به ضرر این کشور است.» مرکز مطالعات و رسانه مشرق در لندن گزارش کرد که ایاد محمد ضمد، قاضی پرونده‌های پولشویی، گفته که تجار اسناد و مدارک جعلی به بانک‌های محلی ارائه کرده و با دریافت دلار آن را به خارج از کشور منتقل کرده‌اند.

  • sattar beheshti

    امام جمعە یکی از مساجد شهرستان جوانرود در استان کرمانشاه بە دلیل اعلام عید فطر در روزی غیر از آن روزی که خامنه ای عید اعلام کرده بود، از سوی نهادهای امنیتی بازداشت شدە است. سازمان حقوق بشری هه‌نگاو روز چهارشنبه ۱۵ خرداد گزارش داد که ماموران ادارە اطلاعات شامگاه دوشنبە ۱۳ خرداد با یورش بە منزل شخصی ملا عبدالقدوس حسینی، امام جماعت مسجد خاتم الانبیاء جوانرود، او را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند!!.

  • حقیقتگو

    همانند تعمیرکارماهری به انواع رقم ابزارها مجهزاست آخوندجماعت هم به دروغ گوئی وکلک و پنهان کاری و هواهم فریبی و طمککاری مجهزند که حتی برای کاسبی شان ازکشتاروتجاوز هم واهمی ندارند...حکومت اخوندی وخمینی ملعون هم شامل معامله قرن درپیمان گوادالوپ شدند وگرنه هیچ سیاستمدارتمام خل وچل دیوانه ای کشوری همچون ایران با منابع آن چنانی وثروت کلان همه شکل وفرمی دربست به یک آخوند بیسواد وبیشعورو عقده ای همچون خمینی تحویل نمی داد..خامنه ای انکارهم فراموش کرده که حکومتش و حمایت های همه گونه چهل ساله غربی ها برپایه معامله قرن کارتر وهنری کسینجر و فرانسه وانگلیس بوده است..ودرحقیقت محض حکومت ش همانند اسرائیل اشغاگر است...ابرقدرت ها چه امریکا وچه اروپا و چه روسیه و چین باشد تنها اهداف ومنافع آنها که برمعامله قرن استوارخواهد بود و یکباره کردن فصیله دادن به تصورات حکام اسلامی خواهد بود ازخامنه ای دستوری نمی گیرند ..وتنها مکیدن منابع ایران و آنهم بدون مردم ایران می پسندند.نه غرب ونه شرق و نه اسرائیل اجازه نخواهد که آنچه برمردم ایران روا شده براسرائیلی ها روا شود..

  • Faryad

    خامنه‌ای در مراسم سی‌امین سالگرد درگذشت خمینی گفت "زرنگ بازی سیاسی ترامپ"?! مسئولان جمهوری اسلامی و ملت?! را فریب نمی‌دهد!! «ما در کشور بن بست نداریم، نه در مسائل اقتصادی، نه در مسائل اجتماعی نه در مسائل سیاسی!!.»

  • رفراندوم

    از آنجا خامنه ای دائما از رفرادوم میگیود برای تعیین تلکلیف مسئله فلسطین، یک رفراندوم تحت نظارت سازمان ملل در میان فلسطینیها بخصوص کرانه باختری و غزه بگذارند و از خود فلسطینیها بپرسند آیا خامنه ای حق دارد بجای آنها تصمیم بگیرد یا نه؟ یا خامنه ای و حکومت ج.ا.ا حق دخالت در امور فلسطین دارد یا نه؟!