ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ونزوئلا با کمک ایران هواپیمای بدون سرنشین می‌سازد

<p>هوگو چاوز، رئيس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد کشورش در راستای همکاری&zwnj;های نظامی با ايران و ديگر متحدانش هواپيمای بدون سرنشين می&zwnj;سازد. </p> <!--break--> <p><br /> رويترز به نقل از رسانه&zwnj;های اسپانيايی&zwnj;زبان گزارش داده&zwnj; است، چاوز چهارشنبه شب، ۲۴ خرداد (۱۳ ژوئن) در جريان يک سخنرانی برای افسران ارتش که از تلويزيون پخش می&zwnj;شد، اظهار داشت: &quot;البته که ما چنين کاری می&zwnj;کنيم و حق آن را هم داريم. ما يک کشور آزاد و مستقل هستيم.&quot;</p> <p><br /> به گفته چاوز، اين هواپيمای بدون سرنشين فقط يک دوربين حمله می&zwnj;کند و صرفأ با اهداف دفاعی ساخته می&zwnj;شود. او اظهار داشت: &quot;ما هيچ برنامه&zwnj;ای برای آسيب رساندن به هيچ کسی نداريم.&quot;</p> <p><br /> چاوز در ادامه گفت: &quot;ما اين کار را با کمک کشورهای مختلفی انجام می&zwnj;دهيم از جمله چين، روسيه، ايران و ديگر کشورهای متحد.&quot;</p> <p><br /> در طول گزارش مفصلی که در اين&zwnj;باره پخش شد چاوز از طريق ارتباطات ماهواره&zwnj;ای با يکی از افسر ارتش ونزوئلا در کارخانه دوتی کاويم که سازنده تسليحات نظامی است صحبت کرد.</p> <blockquote> <p>بازرسان آمريکا مشغول تحقيق درباره ساختن هواپيماهای بدون سرنشين در ونزوئلا هستند. آن&zwnj;ها می&zwnj;خواهند بفهمند که ونزوئلا در اين&zwnj;باره از ايران چه کمک&zwnj;هايی گرفته &zwnj;است</p> </blockquote> <p>اين افسر کنار يک هواپيمای بدون سرنشين کوچک ايستاده بود که نام هارپی &ndash; ۰۰۱ را بر خود داشت. او گفت که اين هواپيما می&zwnj;تواند در ارتفاع ۱۰ هزار پايی و به مدت ۹۰ دقيقه پرواز کند. همچنين ونزوئلا تاکنون سه نمونه از آن را توليد کرده &lrm;است.</p> <p><br /> او افزود: &quot;اين هواپيماها در داخل کشور توسط مهندسان ارتش ساخته شده&zwnj;اند که دوره&zwnj;ای را در کشور برادر، جمهوری ايران گذرانده&zwnj;اند.&quot;</p> <p><br /> خبر ساخت اين هواپيما در ونزوئلا می&zwnj;تواند نگرانی&zwnj;هايی را در ميان مقامات دولت آمريکا به&zwnj;وجود بياورد. چاوز از رهبران ضدآمريکايی آمريکای لاتين محسوب می&zwnj;شود و در حالی که آمريکا کشور ايران را تحت تحريم&zwnj;های شديد قرار داده &zwnj;است، ونزوئلا اما روابط خود را با ايران گسترده&zwnj;تر کرده &zwnj;است.</p> <p><br /> يکی از رسانه&zwnj;های اسپانيايی گزارش داده &zwnj;است که بازرسان ايالات متحده مشغول تحقيق درباره ساختن هواپيماهای بدون سرنشين در ونزوئلا هستند. آن&zwnj;ها می&zwnj;خواهند بفهمند که ونزوئلا در اين&zwnj;باره از ايران چه کمک&zwnj;هايی گرفته &zwnj;است. <br /> &nbsp;</p>

هوگو چاوز، رئيس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد کشورش در راستای همکاری‌های نظامی با ايران و ديگر متحدانش هواپيمای بدون سرنشين می‌سازد.

رويترز به نقل از رسانه‌های اسپانيايی‌زبان گزارش داده‌ است، چاوز چهارشنبه شب، ۲۴ خرداد (۱۳ ژوئن) در جريان يک سخنرانی برای افسران ارتش که از تلويزيون پخش می‌شد، اظهار داشت: "البته که ما چنين کاری می‌کنيم و حق آن را هم داريم. ما يک کشور آزاد و مستقل هستيم."

به گفته چاوز، اين هواپيمای بدون سرنشين فقط يک دوربين حمله می‌کند و صرفأ با اهداف دفاعی ساخته می‌شود. او اظهار داشت: "ما هيچ برنامه‌ای برای آسيب رساندن به هيچ کسی نداريم."

چاوز در ادامه گفت: "ما اين کار را با کمک کشورهای مختلفی انجام می‌دهيم از جمله چين، روسيه، ايران و ديگر کشورهای متحد."

در طول گزارش مفصلی که در اين‌باره پخش شد چاوز از طريق ارتباطات ماهواره‌ای با يکی از افسر ارتش ونزوئلا در کارخانه دوتی کاويم که سازنده تسليحات نظامی است صحبت کرد.

بازرسان آمريکا مشغول تحقيق درباره ساختن هواپيماهای بدون سرنشين در ونزوئلا هستند. آن‌ها می‌خواهند بفهمند که ونزوئلا در اين‌باره از ايران چه کمک‌هايی گرفته ‌است

اين افسر کنار يک هواپيمای بدون سرنشين کوچک ايستاده بود که نام هارپی – ۰۰۱ را بر خود داشت. او گفت که اين هواپيما می‌تواند در ارتفاع ۱۰ هزار پايی و به مدت ۹۰ دقيقه پرواز کند. همچنين ونزوئلا تاکنون سه نمونه از آن را توليد کرده ‎است.

او افزود: "اين هواپيماها در داخل کشور توسط مهندسان ارتش ساخته شده‌اند که دوره‌ای را در کشور برادر، جمهوری ايران گذرانده‌اند."

خبر ساخت اين هواپيما در ونزوئلا می‌تواند نگرانی‌هايی را در ميان مقامات دولت آمريکا به‌وجود بياورد. چاوز از رهبران ضدآمريکايی آمريکای لاتين محسوب می‌شود و در حالی که آمريکا کشور ايران را تحت تحريم‌های شديد قرار داده ‌است، ونزوئلا اما روابط خود را با ايران گسترده‌تر کرده ‌است.

يکی از رسانه‌های اسپانيايی گزارش داده ‌است که بازرسان ايالات متحده مشغول تحقيق درباره ساختن هواپيماهای بدون سرنشين در ونزوئلا هستند. آن‌ها می‌خواهند بفهمند که ونزوئلا در اين‌باره از ايران چه کمک‌هايی گرفته ‌است.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.