ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طرفداران رياضت اقتصادی در انتخابات يونان پيروز شدند

<p>آنتونيس ساماراس، رهبر حزب محافظه&zwnj;کار دموکراسی نوين در جمع هوادران خود پيروزی حزبش را در انتخابات پارلمانی يونان اعلام کرد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش رويترز، ساماراس در ساعات اوليه بامداد دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ به وقت ايران گفت: &quot;نتايج انتخابات نشان می&zwnj;دهد که مردم کشورش مايل هستند در منطقه پولی يورور باقی بمانند.&quot;</p> <p>پيشتر اين نگرانی وجود داشت که در صورت پيروزی احزاب مخالف اقدامات اقتصادی رياضتی، يونان از حوزه يورو خارج شود. حزب محافظه&zwnj;کار دموکراسی نوين طرفدار سياست&zwnj;های رياضت اقتصادی است.</p> <blockquote> <p>حزب دموکراسی نوين که طرفدار سياست&zwnj;های رياضت اقتصادی در يونان است، با حزب چپگرايان سيريزا که مخالف سياست&zwnj;های رياضت اقتصادی است، ائتلاف نخواهد کرد؛ انتظار می&zwnj;رود حزب دموکراسی نوين با حزب سوسياليست پاسوک دولت ائتلافی تشکيل دهد، در اين صورت بيش از ۱۶۱ کرسی از مجموع ۳۰۰ کرسی پارلمانی و اکثريت از آن اين ائتلاف دولتی خواهد شد</p> </blockquote> <p>بر پايه شمارش ۹۷ درصد آرای انتخابات پارلمانی يونان، حزب دموکراسی نوين توانسته ۱۳۰ کرسی از ۳۰۰ کرسی پارلمان اين کشور را به دست آورد.</p> <p>پيش از اين برخی نظرسنجی نشان می&zwnj;داد که حزب چپ&zwnj;&zwnj;گرای &quot;سيريزا&quot; به رهبری آلکسيس تسيپراس سايه به سايه حزب محافظه&zwnj;کار دموکراسی نو به رهبری آنتونيس ساماراس حرکت می&zwnj;کند اما حزب سيريزا در انتخابات توانست تنها ۷۱ کرسی را به دست آورد و در جايگاه دوم قرار گيرد. </p> <p>حزب سوسياليست &quot;پاسوک&quot; نيز توانسته ۳۳ کرسی را کسب کند.</p> <p>به نظر می&zwnj;رسد هيچ يک از احزاب نخواهند توانست اکثريت پارلمان را از آن خود کنند و ناچار به تشکيل دولت ائتلافی خواهند بود.</p> <p>حزب دموکراسی نوين که طرفدار سياست&zwnj;های رياضت اقتصادی در يونان است، با حزب چپگرايان سيريزا که مخالف سياست&zwnj;های رياضت اقتصادی است، ائتلاف نخواهد کرد.</p> <p>انتظار می&zwnj;رود حزب دموکراسی نوين با حزب سوسياليست پاسوک دولت ائتلافی تشکيل دهد. در اين صورت بيش از ۱۶۱ کرسی از مجموع ۳۰۰ کرسی پارلمانی و اکثريت از آن اين ائتلاف دولتی خواهد شد.</p> <p>يونان در سال&zwnj;های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ ناگزير از دريافت کمک&zwnj;های مالی بين&zwnj;المللی با اين شرط شد که اقدامات رياضتی را در رأس سياست&zwnj;های اقتصادی خود قرار دهد.</p> <p>اين موضوع اگرچه مانع از ورشکستگی اقتصاد يونان شد، اما نارضايتی&zwnj;هايی نيز را در ميان برخی احزاب يونان و مردم اين کشور به دنبال داشته&zwnj;است. از اين رو انتخابات پارلمانی يونان عرصه رويارويی موافقان و مخالفان برنامه&zwnj;های رياضتی اقتصادی است.</p> <p>اقدامات رياضتی باعث شده&zwnj; است که دولت همه هزينه&zwnj;ها از آموزش و پرورش گرفته تا بهداشت و درمان را کاهش دهد.</p> <p>يونان در ميان کشورهای حوزه يورو يکی از بالاترين آمارهای بی&zwnj;کاری را با بيش از ۲۲ درصد دارد.</p> <p>&nbsp;</p>

آنتونيس ساماراس، رهبر حزب محافظه‌کار دموکراسی نوين در جمع هوادران خود پيروزی حزبش را در انتخابات پارلمانی يونان اعلام کرد.

به گزارش رويترز، ساماراس در ساعات اوليه بامداد دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ به وقت ايران گفت: "نتايج انتخابات نشان می‌دهد که مردم کشورش مايل هستند در منطقه پولی يورور باقی بمانند."

پيشتر اين نگرانی وجود داشت که در صورت پيروزی احزاب مخالف اقدامات اقتصادی رياضتی، يونان از حوزه يورو خارج شود. حزب محافظه‌کار دموکراسی نوين طرفدار سياست‌های رياضت اقتصادی است.

حزب دموکراسی نوين که طرفدار سياست‌های رياضت اقتصادی در يونان است، با حزب چپگرايان سيريزا که مخالف سياست‌های رياضت اقتصادی است، ائتلاف نخواهد کرد؛ انتظار می‌رود حزب دموکراسی نوين با حزب سوسياليست پاسوک دولت ائتلافی تشکيل دهد، در اين صورت بيش از ۱۶۱ کرسی از مجموع ۳۰۰ کرسی پارلمانی و اکثريت از آن اين ائتلاف دولتی خواهد شد

بر پايه شمارش ۹۷ درصد آرای انتخابات پارلمانی يونان، حزب دموکراسی نوين توانسته ۱۳۰ کرسی از ۳۰۰ کرسی پارلمان اين کشور را به دست آورد.

پيش از اين برخی نظرسنجی نشان می‌داد که حزب چپ‌‌گرای "سيريزا" به رهبری آلکسيس تسيپراس سايه به سايه حزب محافظه‌کار دموکراسی نو به رهبری آنتونيس ساماراس حرکت می‌کند اما حزب سيريزا در انتخابات توانست تنها ۷۱ کرسی را به دست آورد و در جايگاه دوم قرار گيرد.

حزب سوسياليست "پاسوک" نيز توانسته ۳۳ کرسی را کسب کند.

به نظر می‌رسد هيچ يک از احزاب نخواهند توانست اکثريت پارلمان را از آن خود کنند و ناچار به تشکيل دولت ائتلافی خواهند بود.

حزب دموکراسی نوين که طرفدار سياست‌های رياضت اقتصادی در يونان است، با حزب چپگرايان سيريزا که مخالف سياست‌های رياضت اقتصادی است، ائتلاف نخواهد کرد.

انتظار می‌رود حزب دموکراسی نوين با حزب سوسياليست پاسوک دولت ائتلافی تشکيل دهد. در اين صورت بيش از ۱۶۱ کرسی از مجموع ۳۰۰ کرسی پارلمانی و اکثريت از آن اين ائتلاف دولتی خواهد شد.

يونان در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ ناگزير از دريافت کمک‌های مالی بين‌المللی با اين شرط شد که اقدامات رياضتی را در رأس سياست‌های اقتصادی خود قرار دهد.

اين موضوع اگرچه مانع از ورشکستگی اقتصاد يونان شد، اما نارضايتی‌هايی نيز را در ميان برخی احزاب يونان و مردم اين کشور به دنبال داشته‌است. از اين رو انتخابات پارلمانی يونان عرصه رويارويی موافقان و مخالفان برنامه‌های رياضتی اقتصادی است.

اقدامات رياضتی باعث شده‌ است که دولت همه هزينه‌ها از آموزش و پرورش گرفته تا بهداشت و درمان را کاهش دهد.

يونان در ميان کشورهای حوزه يورو يکی از بالاترين آمارهای بی‌کاری را با بيش از ۲۲ درصد دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.