ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بن سلمان: ایران مسئول حمله به نفت‌کش‌هاست اما ما جنگ نمی‌خواهیم

ولیعهد عربستان سعودی گفته است ریاض جنگ در منطقه را نمی‌خواهد اما در برخورد با هر گونه تهدید شهروندان خود، حاکمیت ملی یا منافع حیاتی‌اش تردید نخواهد کرد.

ولیعهد عربستان سعودی ایران را به دلیل حمله به نفت‌کش‌ها سرزنش کرده و از جامعه جهانی خواسته است در مقابل این اقدام بایستند اما همزمان گفته که کشورش خواهان جنگ در منطقه نیست.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی

حمله به دو نفت‌کش در تنگه هرمز که روز پنج‌شنبه ۱۳ ژوئن/ ۲۳ خرداد روی داد، نگرانی‌های بیشتری درباره احتمال درگیری در منطقه ایجاد کرده است.

ایالات متحده آمریکا ایران را مسئول این حملات دانسته است. جمهوری اسلامی اما هر گونه نقش داشتن در این حمله‌ها را رد کرده است.

حمله‌های روز پنج‌شنبه گذشته به نفت‌کش فرانت آلتیر در مالکیت نروژ و نفت‌کش کوکوکا در مالکیت ژاپن، در حالی روی داد که نخست وزیر ژاپن، شینزو آبه، در تهران در تلاش برای میانجیگری میان ایران و آمریکا بود.

محمد بن سلمان در مصاحبه خود با الشرق الاوسط گفته است:

«رژیم ایران به نخست وزیر ژاپن که در حال بازدید از تهران و در تلاش برای میانجیگری بود، احترام نگذاشت و پاسخ او را با حمله به نفت‌کش‌هایی داد که یکی از آنها متعلق به ژاپن بود.»

بن سلمان همچنین گفته است عربستان جنگ در منطقه را نمی‌خواهد اما در برخورد با هرگونه تهدید شهروندان خود، حاکمیت ملی یا منافع حیاتی آن، تردید نخواهد کرد.

تهران و واشنگتن هم گفته‌اند علاقه‌ای به جنگ ندارند اما این گفته‌ها تاثیر زیادی بر نگرانی‌ها از احتمال درگیری در منطقه نداشته است.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.