ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته شدن ۱۸ غير نظامی در يک حمله انتحاری در افغانستان

<p>بر اثر يک حمله انتحاری در شهر خوست در جنوب افغانستان، دست&zwnj;کم ۱۸ غيرنظامی کشته و ۳۰ تن که بيشتر آنان نيز غيرنظامی هستند مجروح شدند.</p> <!--break--> <p><br /> اين حمله حوالی ظهر امروز چهارشنبه ۳۱ خردادماه، هنگامی رخ داد که يک کاروان نظاميان ناتو و نيروهای امنيتی افغانستان از مرکز شهر خوست در حال عبور بود.</p> <p><br /> محمد جاجی، فرمانده پليس خوست تأييد کرد که اين حمله هنگام عبور يک کاروان پليس و نيروهای خارجی صورت گرفته است اما از ارائه جزئيات در مورد اين رويداد خودداری کرد.</p> <p><br /> منابع بيمارستانی خوست اما شمار تلفات و مجروحان اين حمله را سنگين خوانده&zwnj;اند.</p> <p><br /> دکتر مجيد منگل، رئيس بيمارستان دولتی خوست گفت که ۱۱ کشته و ۱۶ مجروح که همه آنان غيرنظامی هستند به اين بيمارستان انتقاد داده شده&zwnj;اند که وضعيت شماری از آنان وخيم است.</p> <blockquote> <p>تاکنون آيساف يا نيروهای بين&zwnj;المللی کمک به تأمين امنيت افغانستان در مورد تلفات و مجروحان احتمالی اين حمله اظهارنظر نکرده&zwnj;اند و مسئوليت اين حمله را نيز هيچ گروهی برعهده نگرفته است</p> </blockquote> <p>همچنان دکتر ملک&zwnj;مير، از مسئولان بيمارستان غيردولتی رحمان بابا در شهر خوست گفت هفت کشته که در ميان آنان دو پليس و ۱۲ مجروح از جمله سه پليس ديده می&zwnj;شدند از سوی مردم و نيروهای امنيتی به اين بيمارستان انتقال داده شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> تاکنون آيساف يا نيروهای بين&zwnj;المللی کمک به تأمين امنيت افغانستان در مورد تلفات و مجروحان احتمالی اين حمله اظهارنظر نکرده&zwnj;اند و مسئوليت اين حمله را نيز هيچ گروهی برعهده نگرفته است.</p> <p><br /> غيرنظاميان بيشترين قربانيان را در جنگ کنونی افغانستان داشته&zwnj;اند و بيشتر آنان بر اثر حملات انتحاری يا مين&zwnj;های کنار جاده&zwnj;ای که طالبان همواره مسئوليت آن را بر عهده می&zwnj;گيرند، جانشان را از دست داده و يا مجروح شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> ياين کوبيس، نماينده ويژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان در تازه&zwnj;ترين گزارش خود گفته است طی چهار ماه گذشته دست&zwnj;کم ۵۷۹ غيرنظامی در اين کشور کشته شده&zwnj;اند که عامل اصلی طالبان بوده&zwnj;اند.</p> <p><br /> به گفته وی،&zwnj; ۷۹ درصد از اين افراد از سوی شورشيان (طالبان)،&zwnj; ۹ درصد از سوی نيروهای دولتی و آيساف و بقيه نيز در رويدادهای مختلف مرتبط با جنگ کنونی کشته شده&zwnj;اند. </p> <p><br /> &nbsp;</p>

بر اثر يک حمله انتحاری در شهر خوست در جنوب افغانستان، دست‌کم ۱۸ غيرنظامی کشته و ۳۰ تن که بيشتر آنان نيز غيرنظامی هستند مجروح شدند.

اين حمله حوالی ظهر امروز چهارشنبه ۳۱ خردادماه، هنگامی رخ داد که يک کاروان نظاميان ناتو و نيروهای امنيتی افغانستان از مرکز شهر خوست در حال عبور بود.

محمد جاجی، فرمانده پليس خوست تأييد کرد که اين حمله هنگام عبور يک کاروان پليس و نيروهای خارجی صورت گرفته است اما از ارائه جزئيات در مورد اين رويداد خودداری کرد.

منابع بيمارستانی خوست اما شمار تلفات و مجروحان اين حمله را سنگين خوانده‌اند.

دکتر مجيد منگل، رئيس بيمارستان دولتی خوست گفت که ۱۱ کشته و ۱۶ مجروح که همه آنان غيرنظامی هستند به اين بيمارستان انتقاد داده شده‌اند که وضعيت شماری از آنان وخيم است.

تاکنون آيساف يا نيروهای بين‌المللی کمک به تأمين امنيت افغانستان در مورد تلفات و مجروحان احتمالی اين حمله اظهارنظر نکرده‌اند و مسئوليت اين حمله را نيز هيچ گروهی برعهده نگرفته است

همچنان دکتر ملک‌مير، از مسئولان بيمارستان غيردولتی رحمان بابا در شهر خوست گفت هفت کشته که در ميان آنان دو پليس و ۱۲ مجروح از جمله سه پليس ديده می‌شدند از سوی مردم و نيروهای امنيتی به اين بيمارستان انتقال داده شده‌اند.

تاکنون آيساف يا نيروهای بين‌المللی کمک به تأمين امنيت افغانستان در مورد تلفات و مجروحان احتمالی اين حمله اظهارنظر نکرده‌اند و مسئوليت اين حمله را نيز هيچ گروهی برعهده نگرفته است.

غيرنظاميان بيشترين قربانيان را در جنگ کنونی افغانستان داشته‌اند و بيشتر آنان بر اثر حملات انتحاری يا مين‌های کنار جاده‌ای که طالبان همواره مسئوليت آن را بر عهده می‌گيرند، جانشان را از دست داده و يا مجروح شده‌اند.

ياين کوبيس، نماينده ويژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان در تازه‌ترين گزارش خود گفته است طی چهار ماه گذشته دست‌کم ۵۷۹ غيرنظامی در اين کشور کشته شده‌اند که عامل اصلی طالبان بوده‌اند.

به گفته وی،‌ ۷۹ درصد از اين افراد از سوی شورشيان (طالبان)،‌ ۹ درصد از سوی نيروهای دولتی و آيساف و بقيه نيز در رويدادهای مختلف مرتبط با جنگ کنونی کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.