ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش‌ها به «انهدام» پهپاد آمریکا ــ «ایران آغازگر جنگ نخواهد بود»

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران «مذاکره» را «تهدید واقعی» برای جمهوری اسلامی دانست و گفت که ایران ««اقتدار و توان دفاعی» ایران «قابل معامله با هیچ کشوری نیست».

واکنش‌ها به «انهدام پهپاد امریکا» در ایران ادامه دارد. مجلس خبرگان رهبری از اقدام سپاه پاسداران «قدردانی»، و در بیانیه‌ای اعلام کرد: ایران شروع کننده هیچ جنگی نخواهد بود. معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی سپاه پاسداران هم گفت که ایران قصد تجاوز به هیچ کشوری را ندارد اما اگر مورد تعرض قرار بگیرد، پاسخی سخت و پشیمان کننده به «دشمنان» خواهد داد.

ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران

در ادامه واکنش‌ها به «انهدام پهپاد امریکایی» از سوی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران،شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سپاه قدردانی کردند. کمیسیون امنیت ملی هم اعلام کرد که این موضوع را بررسی خواهد کرد. مقام‌های سیاسی در ایران گفتند که پهپاد امریکایی«به حریم ایران تجاوز کرده» و نباید «متجاوزان» انتظار پاسخی غیر از آنچه که رخ داد، داشته باشند.

مجلس خبرگان رهبری هم با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: « جمهوری اسلامی ایران شروع کننده هیچ جنگی نخواهد بود»، اما «با صلابت و اقتدار روز افزون در برابر هرگونه زیاده خواهی و تجاوز بیگانگان، ایستادگی کرده و با دفاع جانانه هر قدرت متجاوزی را مقتدرانه سرکوب خواهد کرد».

ابوالفضل شکارچی، معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی نیروهای مسلح نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، گفت که  نیروهای مسلح ایران « قصد تجاوز به هیچ کشوری را ندارند ولی اگر ایران مورد تعرض دشمنان قرار بگیرد با پاسخی پشیمان‌کننده، غیرقابل‌جبران و تاریخی روبه‌رو خواهند شد».

او آنچه را که «خطای نظامی دشمن و به‌خصوص آمریکا و هم‌پیمانان او در منطقه» عنوان کرد، «شلیک تیر به انبار باروتی» دانست که  «آمریکا و منافع او روی آن انبار باروت استقرار داشته‌اند و منطقه به‌آتش کشیده خواهد شد و هم آمریکا و منافعش و هم، هم‌پیمانان او در آن آتش خواهند سوخت».

«مذاکره تهدید است»

شکارچی که خبرگزاری تسنیم او را «سخنگوی ارشد نیروهای مسلح» نامیده، در ادامه با بیان اینکه آمریکا و دوستانش توان جنگ ندارند، مدعی شد که این کشور در مقابل ایران «راهبرد نرم مذاکره دروغین» را دنبال می‌کند.

او این راهبرد را «شکست‌خورده» دانست و گفت که طرح مذاکره با آمریکا «تهدید واقعی و فریب افکار عمومی است».

این مقام نظامی آمریکا را « موجود بی‌خاصیت، بی‌رمق و ناتوان» توصیف کرد که هدفش «خلع سلاح» و «تضعیف اقتدار نظامی ایران» است و «هر نوع عقب‌نشینی در برابر» آن را «خسارتی بزرگ بر کشور و منافع ملت» دانست.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی نیروهای مسلح گفت که آمریکا می‌خواهد پس از خلع سلاح، به ایران حمله کند اما «ایران بدون توجه به موضع‌گیری دشمن، به هر تصمیمی در حوزه افزایش توان و اقتدار دفاعی برسد، عمل می‌کند».

شکارچی وضعیت موجود در منطقه و جهان را هم «کاملا به نفع جمهوری اسلامی» توصیف کرد و گفت: «اقتدار و توان دفاعی ایران به‌هیچ‌وجه و با هیچ کشور قابل معامله نیست».

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جنگ جنگ تا انقلاب مهدی!

    ج.ا. ایران به اشغال سفارت آمریکا در 40 سال پیش رسما علیه آمرکیا اعلام جنگ کرد. این امریکا است که به دلایل نامعلوم از جنگ فرار میکند! در تاریخ آینده، یکی سوالات بزرگ محققان این خواهد بود چرا امریکا چنان ذلیلانه 40 سال از جنگ با دمشن قسم خورده گریخت، حتی در دهه 190 که بهترین موقعیت نابودی این دشمن را داشت؟!

  • reza

    میروم غش بکنم از خنده کار دنیا به یکی مو بنده بعد از سالها روابط یواشکی با آمریکا ببین چه پدرسوخته بازی و چه نمایشی برای روابط آشکار برای خاک پاشیدن به چشم مردم پیش گرفته اند و چه ژست های آنچنانی میگیرند؛ بیکفایتی؛ خفقان؛ ورشکستی؛ و قتل و عام معترضین را چگونه به حاشیه میکشانند؛ دیکتاتور جنگ! را برای بقای خود نعمت الهی میداند .