ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک کشته و چهار زخمی در تصادف وانت‌های سوخت‌کش در سراوان

به گزارش منابع محلی استان سیستان و بلوچستان، برخورد سه دستگاه وانت تویوتای حامل سوخت در شهرستان سراوان منجر به کشته شدن یک نفر و مصدومیت چهار نفر دیگر شد.

به گزارش منابع محلی استان سیستان و بلوچستان، برخورد سه دستگاه وانت تویوتای حامل سوخت در شهرستان سراوان منجر به کشته شدن یک نفر و مصدومیت چهار نفر دیگر شد.

فریبرز راشدی، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی زاهدان گفت:

«این حادثه در منطقه سیرکان از توابع شهرستان سراوان رخ داده است که علت حادثه هنوز مشخص نیست و کارشناسان در حال پیگیری علت آن هستند.»

علی خانقانی، مدیر اداره راهداری و حمل و نقل سیستان و بلوچستان هم پیشتر گفته بود:

«از لحاظ آمار تصادفات جاده‌ای، این استان در صدر تلفات جانی و مالی قرار دارد که حدود ۳۰ درصد این تلفات مربوط به حمل و قاچاق سوخت است.»

خشکسالی و عدم تخصیص بودجه کافی برای ایجاد اشتغال پایدار از سوی دستگاه‌های اجرایی در سیستان و بلوچستان باعث شده است مردم این استان اقدام به سوخت‌بری و فروش بنزین و گازوئیل در کشورهای همسایه کنند.

فقر و محرومیت در منطقه سیستان و بلوچستان و نیز افزایش چشمگیر نرخ ارز در ماه‌های اخیر در ایران موجب شده است مردم این منطقه برای تامین نیازهای ضروری خود بیش از گذشته به سوخت‌بری روی بیاورند.

در بسیاری از مناطق حاشیه‌ای و شهرستان‌های استان نیز به دلیل نرخ بالای بیکاری بسیاری از جوانان به سوخت‌بری -به عنوان تنها گزینه موجود- مشغول هستند که با توجه به خطرات این شغل، نوعی بازی با مرگ است.

به گفته احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان از سال ۹۶ به این سو هشت هزار و ۸۰۰ نفر در جاده‌های این استان کشته و زخمی شده‌اند:

«این آمار نشان می‌دهد شرایط استان در جاده‌ها از نظر زیر ساخت‌ها مطلوب نیست و مشکلات زیادی پیش روی دستگاه‌های امداد‌رسان همچون اورژانس و هلال احمر است که همین مساله موجب شده نتوانیم در تصادفات خدمت رسانی به موقع و سریع داشته باشیم.»

بر اساس اعلام کمیسیون نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مجلس، روزانه حدود هفت و نیم میلیون لیتر سوخت از مرزهای شرقی ایران خارج می‌شوند. ‎

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.