ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسیه خواهان تضمین امنیت اسرائیل شد

در نشست سه‌جانبه مشاوران امنیت ملی آمریکا، روسیه و اسرائیل، نیکولای پاتروشف گفت با بی‌اعتنایی به قدرت‌های منطقه‌ای نمی‌توان از بحران سوریه عبور کرد.

برای نخستین بار نشست سه جانبه‌ای با حضور بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل، نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه و جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در اورشلیم و همچنین مئیر بن شبات مشاور امنیت ملی اسرائیل که در سایه نتانیاهو قرار داشت برگزار شد. نخست‌وزیر اسرائیل مایل بود که تلاش ایران برای تثبیت حضور نظامی‌اش در سوریه را به بحث بگذارد، اما با مخالفت روسیه، تمرکز این اجلاس بر سوریه قرار گرفت. نیکولای پاتروشف، مشاور امنیت ملی روسیه گفت با بی‌اعتنایی به قدرت‌های منطقه‌ای نمی‌توان از بحران سوریه عبور کرد و با این‌حال امنیت اسرائیل باید تضمین شود.

سه‌شنبه ۲۵ ژوئن/ ۴ تیر: نشست خبری سه‌جانبه نتانیاهو، پاتروشف و بولتون همراه با بن شبات در اورشلیم

سه‌شنبه ۲۵ ژوئن/ ۴ تیر نتانیاهو، پاتروشف و بولتون همراه با بن شبات در یک نشست خبری سه‌جانبه در اورشلیم شرکت کردند.

در آغاز این نشست خبری، نخست‌وزیر اسرائیل برای آغاز همکاری با آمریکا و روسیه در سوریه اعلام آمادگی کرد. نتانیاهو گفت:

«ما همه خواهان یک سوریه با ثبات هستیم. هدف مشترکمان هم خروج همه نیروهای خارجی از این کشور و بازگشت به سال ۲۰۱۱ است. این امر هم برای اسرائیل خوب است، هم برای آمریکا و روسیه.»

نخست‌وزیر اسرائیل اظهار امیدواری کرد که نشست‌سه‌جانبه با مشاوران امنیت ملی دولت آمریکا و روسیه سال آینده هم برگزار شود.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا ادعا کرد که ایران منشأ همه بی‌ثباتی‌ها در خاورمیانه است:

«ایران منشأ همه خشونت‌ها در خاورمیانه است و حمل و نقل نفت در جهان را به مخاطره انداخته. ما در خاورمیانه و در نقاط دیگر جهان با متحدانمان در حال مذاکره‌ایم. سکوت ایران کرکننده است.»

بولتون در ادامه این نشست خبری مجدداً این ادعا را مطرح کرد که ایران در پی دستیابی به سلاح هسته‌ای است. مشاور امنیت ملی دولت ترامپ یادآوری کرد که رئیس جمهوری آمریکا خواهان مذاکره با ایران است. او گفت:

«در به روی ایران باز است.»

بولتون کلمه‌ای درباره سوریه نگفت، بیان این معنا که اگر می‌خواهید سوریه به ثبات برسد ابتدا باید با ایران مقابله کنید.

نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه نیز خواهان تضمین امنیت اسرائیل شد اما بر اهمیت ایران نیز برای عبور از بحران تأکید کرد:

«روسیه به همراه ایران مشغول مبارزه با تروریسم است. ما گام‌های مشترکی برداشته‌ایم. باید امنیت اسرائیل تضمین شود زیرا دو میلیون شهروند روس در آنجا زندگی می‌کنند اما باید دیگر قدرت‌های منطقه‌ای را نیز در نظر داشت. اگر ما به آنها بی‌اعتنایی کنیم، به هیچ نتیجه‌ای نخواهیم رسید.»

مئیر بن شبات مشاور امنیت ملی اسرائیل نیز در پایان این نشست خبری اعلام کرد که وقت مناسب برای یافتن یک راهکار سیاسی در بحران سوریه فرارسیده است.

نخست‌وزیر اسرائیل اوایل خردادسال جاری به کاخ سفید و کرملین پیشنهاد برگزاری نشست سه جانبه‌ای در سطح مشاوران امنیت ملی را داده بود. طرفین درباره علت برگزاری این نشست سکوت کرده بودند.

نشست سه‌جانبه اورشلیم همزمان با برگزاری نشست منامه درباره بخش اقتصادی طرح صلح کاخ سفید موسوم به «معامله قرن» برگزار شد. در نشست خبری اورشلیم طرفین درباره معامله قرن سکوت کردند. جرد کوشنر، مشاور ارشد کاخ سفید و مبتکر طرح «معامله قرن» قبل از آغاز نشست منامه در بحرین در گفت‌وگو با شبکه الجزیره درباره طرح کاخ سفید برای صلح بین فلسطین و اسرائیل گفت: طرح کاخ سفید تابع راه حل دو کشور نیست بلکه در جایی بین خواسته‌های اعراب و انتظارات اسرائیل قرار دارد.  بر اساس این طرح کشورهای عربی می‌بایست اورشلیم (بیت‌المقدس) را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسند. فلسطینی‌ها نشست منامه را تحریم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.