ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل به حمص و حومه دمشق حمله کرد

جنگنده‌های اسرائیلی از حریم هوایی لبنان مواضعی را در حمص و صحنایا هدف قرار دادند. سپاه در حصنایا پایگاه دارد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس جنگنده‌های اسرائیل بامداد دوشنبه یکم ژوئیه/ ۱۰  تیر از حریم هوایی لبنان برخی پایگاه‌های نظامی در حمص و مناطقی در حومه دمشق را با شلیک موشک هدف قرار دادند.

بامداد دوشنبه یکم ژوئیه/ ۱۰ تیر: آسمان دمشق

خبرگزاری سانا گزارش داده است که در حمله جنگنده‌های اسرائیلی به شهرک صحنایا در حومه دمشق، چهار غیرنظامی از جمله یک کودک چند ماهه جان خود را از دست دادند و ۲۱ نفر دیگر زخمی شدند. مجروحان هم برای مداوا به بیمارستان‌ منتقل شدند.

خبرگزاری سانا همچنین گزارش داد که سامانه دفاع هوایی ارتش سوریه برخی از موشک‌ها را رهگیری و منهدم کرده است.

تلویزیون المیادین از شنیده شدن صدای انفجارهای قوی در مرز لبنان و سوریه همزمان با پرواز جنگنده‌های اسرائیلی با ارتفاع کم خبر داد.

در آذر ۹۶ اسرائیل به پایگاهی در نزدیکی دمشق، بین صحنایا و کسوه حمله کرد. در این منطقه سپاه پاسداران در حال تکمیل ساخت و سازهای یک پایگاه نظامی بود.  در فروردین سال جاری نیز جنگنده‌های اسرائیلی به مرکز توسعه موشکی مصیاف در نزدیکی شهر حماه حمله کردند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل تلویحاً این حمله را تأیید کرد و گفت نباید به کسی اجازه داده شود اسرائیل را تهدید کند، به‌ویژه در مرزهای شمالی این کشور.

ارتش اسرائیل معمولاً مسئولیت حملات به سوریه را به عهده نمی‌گیرد. ۲ خرداد سال جاری جنگنده‌های اسرائیلی به مواضعی در جنوب سوریه حمله کردند. اسرائیل در آن زمان هم اعلام کرد که مواضع نیروهای سپاه پاسداران را هدف قرار داده است.

هفته گذشته (۴ تیر) برای نخستین بار نشست سه جانبه‌ای با حضور بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل، نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه و جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در اورشلیم و همچنین مئیر بن شبات مشاور امنیت ملی اسرائیل برگزار شد. نخست‌وزیر اسرائیل مایل بود که تلاش ایران برای تثبیت حضور نظامی‌اش در سوریه را به بحث بگذارد، اما با مخالفت روسیه، تمرکز این اجلاس بر سوریه قرار گرفت. نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه در این اجلاس خواهان تضمین امنیت اسرائیل شد اما بر اهمیت ایران نیز برای عبور از بحران تأکید کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.