ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گفت‌وگوهای بین افغان برگزار می‌شود اما بنا به میل طالبان

آلمان و قطر هدایت گفت‌وگوهای بین افغان در دوحه را به عهده گرفتند. شرکت‌کنندگان به عنوان شهروندانی که از نظر حقوقی با هم برابرند در این مذاکرات حضور دارند.

یکشنبه و دوشنبه هفته آینده زیر نظر آلمان، در دو روز پیاپی در ادامه مذاکرات صلح دوحه قطر، گفت‌وگوهای بین افغان برگزار می‌شود اما بدون حضور نمایندگان دولت محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان.

نمایندگان طالبان در گفت‌وگوهای مسکو

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مارکوس پوتسل، نماینده ویژه آلمان در امور افغانستان و پاکستان با انتشار بیانیه‌ای از برگزاری گفت‌وگوهای بین افغان در دوحه قطر خبر داد. این گفت‌وگوها در دو روز پیاپی، شنبه ۷  و یکشنبه ۸ ژوئیه (۱۶ و ۱۷ تیر) برگزار می‌شود.

مارکوس پوتسل در بیانیه خود تأکید کرده است که شرکت‌کنندگان در این مذاکرات به عنوان شهروندانی که از نظر حقوقی با هم برابرند شرکت دارند.

شنبه گذشته هفتمین دور مذاکرات دوحه بین نمایندگان طالبان و زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا برگزار شد. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته در یک سفر اعلام‌نشده به کابل گفته بود که تا یکم سپتامبر سال جاری می‌بایست توافق صلح حاصل شود. روز گذشته، همزمان با آغاز این گفت‌وگوها طالبان به ساختمان وزارت دفاع در کابل حمله کردند و شماری از جمله تعدادی از کودکان را کشتند. طالبان دولت اشرف غنی را به رسمیت نمی‌شناسد و حاضر به مذاکره با نمایندگان دولت افغانستان در چارچوب مذاکرات دوحه نیست.

مارکوس پوتسل، نماینده ویژه آلمان در امور افغانستان و پاکستان اعلام کرد که به دلیل خودداری طالبان از مذاکره با نمایندگان دولت غنی، آلمان و قطر به طور مشترک هدایت مذاکرات بین افغان را به عهده گرفته‌اند.

اوایل ژوئن/ خرداد دومین نشست گروه مشترک آمریکا و اروپا به میزبانی آلمان در برلین برگزار شد. در این اجلاس قرار شد نشست بین‌ افغان به میزبانی آلمان و قطر برگزار شود.

اشرف غنی هفته گذشته (۶ تیر/ ۲۷ ژوئن) برای دیدار و گفت‌وگو با عمران خان وارد پاکستان شد. هدف رئیس جمهوری افغانستان از این سفر این بود که از پاکستان بخواهد طالبان را متقاعد کنند در گفت‌وگوهای بین افغان شرکت کنند. این سفر بی‌ثمر ماند. طالبان اکنون آماده گفت‌وگوهای بین افغان است اما نه با شناسایی دولت غنی.

یکی از سه محور مذاکرات دوحه خروج نیروهای ایالات متحده و ناتو از خاک افغانستان است. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شامگاه گذشته بعد از حمله طالبان به ساختمان وزارت دفاع افغانستان در کابل در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز درباره چشم‌انداز خروج سربازان آمریکایی از افغانستان گفت:

«مشکل خارج کردن ۹۰۰۰ سرباز آمریکایی از افغانستان این است که این کشور لابراتواری برای تروریست‌ها به شمار می‌رود. من می‌توانم حتی نام "هاروارد تروریست‌ها" را روی این کشور بگذارم.»

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه سخنانش گفت:

«حتی اگر آمریکا نیروهایش را از افغانستان خارج کند، تصمیم دارم نیروهای اطلاعاتی بسیار "قوی" را در این کشور باقی بگذارم تا بر اوضاع در افغانستان نظارت داشته باشند.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.