ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دستفروشان خیابان ولیعصر: دستفروشی جرم نیست، شغل ماست

گروهی از دستفروشان خیابان ولیعصر تهران در اعتراض به ممنوعیت دستفروشی مقابل شهرداری ناحیه یک منطقه ۱۱ تجمع کردند.

گروهی از دستفروشان خیابان ولیعصر تهران در اعتراض به ممنوعیت دستفروشی مقابل شهرداری ناحیه یک منطقه ۱۱ تجمع کردند.

تجمع دستفروشان در خیابان ولیعصر تهران، سه‌شنبه ۱۱ تیر

دستفروشان ظهر سه‌شنبه ۱۱ تیر در تجمع خود با استناد به ماده ۳ قانون نظام صنفی خواستار به‌رسمیت شناخته شدن شغل‌شان شدند. آن‌ها پارچه نوشته‌ای در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: دستفروشی جرم نیست، شغل ماست.

طی دو هفته گذشته شهرداری با استناد به طرح «انضباط شهری» از کار دستفروشان درخیابان ولیعصر از منطقه جمهوری تا زرتشت جلوگیری کرده است. حدود سه هزار دستفروش در اثر مصوبه شهرداری منبع درآمد خود را از دست داده‌اند.

طرح «انضباط شهری» دو هفته پیش در دستور کار قرار گرفت و شهرداری با کمک نیروی انتظامی و ماموران شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل به جمع کردن بساط دستفروشان اقدام کرد.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در گفتگویی از اجرای این طرح به عنوان «بازگرداندن پیاده‌روها به مردم» یاد کرد.

حمیدرضا تحصیلی افزود: «با اجرای طرح انضباط شهری در محدوده چهارراه ولیعصر (عج) به دنبال این هستیم که یکی از مراکز پر رفت و آمد سطح شهر تهران که همان نقطه مرکزی پایتخت یعنی چهارراه ولیعصر (عج) را خالی از دستفروشان و بساط گستردان کنیم. یکی از مواردی که موجب می‌شود حق مردم از آن‌ها گرفته شود، بساط‌گستری در معابر پر تردد پایتخت است.»

حمیدرضا تحصیلی مدعی شد تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد دستفروشان افراد نیازمند واقعی هستند و بیشتر دستفروشان جزء نزدیکان صاحبان مشاغل چهارراه ولیعصر (عج) بودند.

به گفته او، شهرداری در اجرای این طرح مصمم است و آن را طی تمام مدت سال اجرا خواهد کرد. به گفته او برای دستفروشان نیازمند مکان‌هایی در بازاچه‌ها برای فعالیت در نظر گرفته شده است.

حدود ۱۷۰ تن از دستفروشان دو روز پیش نامه‌ای سرگشاده‌ای خطاب به شهردار و شورای شهر نوشته و خواستار بازنگری در طرح «انضباط شهری» شهری و برسمیت شناختن شغل خود شدند.

در این نامه به تاریخ ۹ تیرآمده بود: «جمعیت بین دو تا سه هزار دستفروش در این محدوده، برای تامین معیشت در شرایط رکود اقتصادی، بیکاری گسترده، تورم افسار گسیخته و تحریم‌های ظالمانه کمر همت بسته‌اند و به تلاش خود متکی هستند.»

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارو

    لعنت به چپنماهای و مترجمان بیخردی که این واژۀ «حق به شهر» را وارد ادبیات مدیران شهرداری تهران کردند. وقتی از «حق به شهر» صحبت میکنیم، به ساخت پاساژها و مال ها و فروختن تراکم و شهرفروشی اشاره داریم، اما عده ای چپ نما و مترجم بیخرد که برای مدیران شهرداری تهران مقاطعه کاری کرده و متن سخنرانی هایشان را می نویسند، برای تبلیغات آنها این واژه را مانند تمام واژگان سیاسی دیگر تحریف کردند ت اامروز شاهد باشیم که علیه دستفروشان زحمتکش هم از این ادبیات استفاده میشود.