ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پس از سپاه، ارتش هم اعلام کرد: در هنگام تهديد از اهرم تنگه هرمز استفاده می‌کنيم

<p>پس از تهديد سپاه پاسداران در خصوص احتمال مسدودکردن تنگه هرمز، فرمانده نيروی زمينی ارتش ايران نيز اعلام کرد: &quot;اگر شرايطی پيش آيد که ملت ايران در معرض خطر قرار گيرد، از همه اهرم&zwnj;ها که تنگه هرمز هم يکی از آن&zwnj;هاست، برای دفاع از اقتدارمان استفاده خواهيم کرد.&quot;</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، امير سرتيپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نيروی زمينی ارتش ايران شامگاه يکشنبه چهارم تير ۱۳۹۱ گفت: &quot;تحريم&zwnj;ها به جای آنکه محدودکننده باشند، مسير پيشرفت کشور را هموار کرده&zwnj;اند و زمينه رشد استعداد&zwnj;های داخلی کشور فراهم شده است.&quot;</p> <blockquote> <p>تنگه هرمز يکی از مسيرهای آبی بين&zwnj;المللی است که کشورهای عربستان سعودی، کويت، قطر و بحرين نفت خود را از طريق آن به ساير کشورها صادر می&zwnj;کنند</p> </blockquote> <p>سرلشکر مصطفی ايزدی، معاون ستاد کل نيروهای مسلح ايران نيز روز شنبه سوم تير گفت: &quot;اگر دشمن برای نفت ما محدوديت ايجاد کند، ما می&zwnj;توانيم در مقابل اين تهديد از قابليت ديگری که داريم استفاده کنيم و در مقابل آن تهديدی ايجاد کنيم.&quot;</p> <p>بر پايه تصميم اتحاديه اروپا، واردات نفت ايران از ۱۱ تير سال جاری خورشيدی به کشورهای اروپايی متوقف می&zwnj;شود.</p> <p>ايران پيشتر هشدار داده بود در صورتی که نتواند نفت خود را صادر کند، اجازه عبور و مرور کشتی&zwnj;های حامل نفت را از تنگه هرمز نخواهد داد.</p> <p>ايران در چند سال گذشته بارها تهديد کرده در صورتی که لازم بداند، تنگه هرمز را مسدود خواهد کرد.</p> <p>مقام&zwnj;های نظامی آمريکا مستقر در خليج&zwnj;فارس در واکنش به اين تهديد&zwnj;ها اعلام کرده&zwnj;اند اجازه مسدود کردن تنگه هرمز را به ايران نخواهند داد.</p> <p>سردار علی شادمانی يکی از مقام&zwnj;های ستاد کل نيروهای مسلح ايران در سال ۱۳۸۹ گفته بود در صورتی که ايران مورد حمله نظامی قرار بگيرد، &quot;در اولين اقدام، تنگه هرمز را در اختيار می&zwnj;گيرد و اجازه هيچ گونه حرکتی را به هيچ کسی نخواهد داد.&quot;</p> <p>تنگه هرمز يکی از مسيرهای آبی بين&zwnj;المللی است که کشورهای عربستان سعودی، کويت، قطر و بحرين نفت خود را از طريق آن به ساير کشورها صادر می&zwnj;کنند.</p> <p>&nbsp;</p>

پس از تهديد سپاه پاسداران در خصوص احتمال مسدودکردن تنگه هرمز، فرمانده نيروی زمينی ارتش ايران نيز اعلام کرد: "اگر شرايطی پيش آيد که ملت ايران در معرض خطر قرار گيرد، از همه اهرم‌ها که تنگه هرمز هم يکی از آن‌هاست، برای دفاع از اقتدارمان استفاده خواهيم کرد."

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، امير سرتيپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نيروی زمينی ارتش ايران شامگاه يکشنبه چهارم تير ۱۳۹۱ گفت: "تحريم‌ها به جای آنکه محدودکننده باشند، مسير پيشرفت کشور را هموار کرده‌اند و زمينه رشد استعداد‌های داخلی کشور فراهم شده است."

تنگه هرمز يکی از مسيرهای آبی بين‌المللی است که کشورهای عربستان سعودی، کويت، قطر و بحرين نفت خود را از طريق آن به ساير کشورها صادر می‌کنند

سرلشکر مصطفی ايزدی، معاون ستاد کل نيروهای مسلح ايران نيز روز شنبه سوم تير گفت: "اگر دشمن برای نفت ما محدوديت ايجاد کند، ما می‌توانيم در مقابل اين تهديد از قابليت ديگری که داريم استفاده کنيم و در مقابل آن تهديدی ايجاد کنيم."

بر پايه تصميم اتحاديه اروپا، واردات نفت ايران از ۱۱ تير سال جاری خورشيدی به کشورهای اروپايی متوقف می‌شود.

ايران پيشتر هشدار داده بود در صورتی که نتواند نفت خود را صادر کند، اجازه عبور و مرور کشتی‌های حامل نفت را از تنگه هرمز نخواهد داد.

ايران در چند سال گذشته بارها تهديد کرده در صورتی که لازم بداند، تنگه هرمز را مسدود خواهد کرد.

مقام‌های نظامی آمريکا مستقر در خليج‌فارس در واکنش به اين تهديد‌ها اعلام کرده‌اند اجازه مسدود کردن تنگه هرمز را به ايران نخواهند داد.

سردار علی شادمانی يکی از مقام‌های ستاد کل نيروهای مسلح ايران در سال ۱۳۸۹ گفته بود در صورتی که ايران مورد حمله نظامی قرار بگيرد، "در اولين اقدام، تنگه هرمز را در اختيار می‌گيرد و اجازه هيچ گونه حرکتی را به هيچ کسی نخواهد داد."

تنگه هرمز يکی از مسيرهای آبی بين‌المللی است که کشورهای عربستان سعودی، کويت، قطر و بحرين نفت خود را از طريق آن به ساير کشورها صادر می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    مردک، ملت ايران از توي دزد و شرکا حمايت نميکنند.