ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شماری کشته و مجروح در انفجار تروریستی در جنوب ترکیه

انفجار در شهر ریحانلی در نزدیکی مرز سوریه اتفاق افتاد. در این شهر شمار زیادی از پناهجویان سوری زندگی می‌کنند.

وزارت کشور ترکیه اعلام کرد در جریان انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در شهر «ریحانلی» در استان ختای در نزدیکی مرز سوریه دو نفر از شهروندان سوریه که در داخل خودرو بودند کشته شدند. شخص سومی که او هم تابعیت سوریه را دارد، مجروح شد.

جمعه ۵ ژوئیه/ ۱۴ خرداد، ریحانلی در استان ختای در جنوب ترکیه: محل انفجار خودروی بمب‌گذاری شده

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه جمعه ۵ ژوئیه/ ۱۴ خرداد در استانبول در جمع خبرنگاران اعلام کرد که انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در شهر ریحانلی یک حادثه تروریستی است:

«همکاران ما در حال بررسی‌اند که چه کسانی پشت این حادثه قرار دارند. مشخص است که در خودرو بمب کار گذاشته شده بود. تحقیقات نشان می‌دهد که این حادثه تروریستی بود.»

اردوغان اعلام کرد که جزئیات بیشتر دراین‌باره را مسئولان به زودی در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهند.

اردوغان در جمع خبرنگاران گفت که سه نفر در این حادثه کشته شده‌اند. سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه اما ساعتی بعد تعداد کشته شدگان را دو نفر اعلام کرد. هر دو نفر تابعیت سوریه را دارند و فرد سومی هم مجروح شده که او هم از شهروندان سوریه است. وضع او وخیم گزارش شده است.

به گفته وزیر کشور ترکیه، انفجار در اثر یک بمب دست‌ساز در حالی‌که خودرو در حال حرکت بود اتفاق افتاد. هر سه شهروند سوریه که در این حادثه کشته یا مجروح شدند، به طور غیرقانونی در ترکیه اقامت داشتند.

در شهر ریحانلی شمار زیادی از پناهجویان سوری زندگی می‌کنند. در سال ۲۰۱۳ در اثر انفجار دو بمب در این شهر ۵۲ نفر که در بین آن‌ها شمار زیادی از پناهجویان سوری بودند جان خود را از دست دادند. دولت ترکیه در آن زمان نهادهای اطلاعاتی سوریه را مسبب این حمله تروریستی دانسته بود.

در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ نیز گروه دولت اسلامی (داعش) نیز در مجموعه‌ای از بمب‌گذاری‌ها در ترکیه سبب کشته شدن بیش از ۳۰۰ نفر شد.

در سال ۲۰۱۷ نیز در اثر تیراندازی یک مهاجم مسلح در یک کلوب شبانه در استانبول نیز ۳۹ نفر کشته شدند. گروه دولت اسلامی (داعش) مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارو

    ترکیه مدت زیادی است که نزدیک به 50 کیلومتر وارد خاک عراق شده و مناطق زیادی از کردستان عراق را تحت اشغال خود درآورده است و روزی نیست که در آن مناطق دست به کشتار و تجاوز نزند. رادیوزمانه در خواب سات، همانند تمام پفیوزیسیون ایران که مدتهاست در خواب است. جان مردم کرد برای هیچکس اهمیتی ندارد.