ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتحاديه اروپا: تحريم واردات نفت ايران از ۱۱ تير اجرا می‌شود

<p>اتحاديه اروپا اعلام کرد تحريم واردات نفت ايران به کشورهای اروپايی بر اساس برنامه قبلی از روز يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۱ اجرا خواهد شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش آسوشيتدپرس، اتحاديه اروپا در بيانيه&zwnj;ای که روز دوشنبه پنجم تير منتشر کرد، گفت: &quot;تمام قراردادهای خريد نفت از ايران در اين تاريخ متوقف خواهد شد.&quot;</p> <p>در اين بيانيه آمده که شرکت&zwnj;های اروپايی همچنين کشتی&zwnj;های حامل نفت ايران را ديگر بيمه نمی&zwnj;کنند.</p> <p>وزيران امور خارجه ۲۷ کشور عضو اتحاديه اروپا ژانويه سال جاری ميلادی در نشست خود در بروکسل در واکنش به برنامه اتمی ايران تصميم گرفتند واردات نفت از ايران به کشورهای اروپايی را تحريم کنند. اين کشورها قرار است تا يکم ژوئيه سال ۲۰۱۲ واردات نفت خود از ايران را به&zwnj;طور کامل متوقف کنند.</p> <blockquote> <p>ايران چندين بار هشدار داده است در صورتی که نتواند نفت خود را صادر کند، اجازه عبور و مرور کشتی&zwnj;های حامل نفت را از تنگه هرمز نخواهد داد</p> </blockquote> <p>کشورهای غربی می&zwnj;گويند نگران ماهيت برنامه اتمی ايران هستند اما تهران می&zwnj;گويد در برنامه اتمی اهداف صلح&zwnj;آميز را دنبال می&zwnj;کند.</p> <p>ايران پيشتر هشدار داده بود در صورتی که نتواند نفت خود را صادر کند، اجازه عبور و مرور کشتی&zwnj;های حامل نفت را از تنگه هرمز نخواهد داد.</p> <p>تنگه هرمز دارای حدود ۵۰ کيلومتر عرض و ۲۰۰ کيلومتر طول است که خليج فارس و دريای عمان را به هم متصل می&zwnj;کند. روزانه حدود ۲۰ درصد نفت مورد نياز دنيا از اين تنگه عبور می&zwnj;کند.</p> <p>در تازه&zwnj;ترين هشدار ايران به غرب، سرلشکر مصطفی ايزدی، معاون ستاد کل نيروهای مسلح ايران در آستانه اجرای تحريم واردات نفت اين کشور به اروپا گفت: &quot;اگر دشمن برای نفت ما محدوديت ايجاد کند، ما می&zwnj;توانيم در مقابل اين تهديد از قابليت ديگری که داريم استفاده کنيم و در مقابل آن تهديدی ايجاد کنيم.&quot;</p> <p>اين مقام نظامی ايران روز شنبه سوم تير به خبرگزاری فارس گفت: &quot;ما در مقابل تهديد، از تهديد استفاده می&zwnj;کنيم و در مرحله عمل نيز با قدرت وارد خواهيم شد.&quot;</p> <p>امير سرتيپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نيروی زمينی ارتش ايران نيز چهارم تير اعلام کرد: &quot;اگر شرايطی پيش آيد که ملت ايران در معرض خطر قرار گيرد، از همه اهرم&zwnj;ها که تنگه هرمز هم يکی از آن&zwnj;هاست، برای دفاع از اقتدارمان استفاده خواهيم کرد.&quot;</p> <p>مقام&zwnj;های نظامی آمريکا مستقر در خليج&zwnj;فارس در واکنش به اين تهديد&zwnj;ها اعلام کرده&zwnj;اند اجازه مسدود کردن تنگه هرمز را به ايران نخواهند داد.</p> <p>&nbsp;</p>

اتحاديه اروپا اعلام کرد تحريم واردات نفت ايران به کشورهای اروپايی بر اساس برنامه قبلی از روز يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۱ اجرا خواهد شد.

به گزارش آسوشيتدپرس، اتحاديه اروپا در بيانيه‌ای که روز دوشنبه پنجم تير منتشر کرد، گفت: "تمام قراردادهای خريد نفت از ايران در اين تاريخ متوقف خواهد شد."

در اين بيانيه آمده که شرکت‌های اروپايی همچنين کشتی‌های حامل نفت ايران را ديگر بيمه نمی‌کنند.

وزيران امور خارجه ۲۷ کشور عضو اتحاديه اروپا ژانويه سال جاری ميلادی در نشست خود در بروکسل در واکنش به برنامه اتمی ايران تصميم گرفتند واردات نفت از ايران به کشورهای اروپايی را تحريم کنند. اين کشورها قرار است تا يکم ژوئيه سال ۲۰۱۲ واردات نفت خود از ايران را به‌طور کامل متوقف کنند.

ايران چندين بار هشدار داده است در صورتی که نتواند نفت خود را صادر کند، اجازه عبور و مرور کشتی‌های حامل نفت را از تنگه هرمز نخواهد داد

کشورهای غربی می‌گويند نگران ماهيت برنامه اتمی ايران هستند اما تهران می‌گويد در برنامه اتمی اهداف صلح‌آميز را دنبال می‌کند.

ايران پيشتر هشدار داده بود در صورتی که نتواند نفت خود را صادر کند، اجازه عبور و مرور کشتی‌های حامل نفت را از تنگه هرمز نخواهد داد.

تنگه هرمز دارای حدود ۵۰ کيلومتر عرض و ۲۰۰ کيلومتر طول است که خليج فارس و دريای عمان را به هم متصل می‌کند. روزانه حدود ۲۰ درصد نفت مورد نياز دنيا از اين تنگه عبور می‌کند.

در تازه‌ترين هشدار ايران به غرب، سرلشکر مصطفی ايزدی، معاون ستاد کل نيروهای مسلح ايران در آستانه اجرای تحريم واردات نفت اين کشور به اروپا گفت: "اگر دشمن برای نفت ما محدوديت ايجاد کند، ما می‌توانيم در مقابل اين تهديد از قابليت ديگری که داريم استفاده کنيم و در مقابل آن تهديدی ايجاد کنيم."

اين مقام نظامی ايران روز شنبه سوم تير به خبرگزاری فارس گفت: "ما در مقابل تهديد، از تهديد استفاده می‌کنيم و در مرحله عمل نيز با قدرت وارد خواهيم شد."

امير سرتيپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نيروی زمينی ارتش ايران نيز چهارم تير اعلام کرد: "اگر شرايطی پيش آيد که ملت ايران در معرض خطر قرار گيرد، از همه اهرم‌ها که تنگه هرمز هم يکی از آن‌هاست، برای دفاع از اقتدارمان استفاده خواهيم کرد."

مقام‌های نظامی آمريکا مستقر در خليج‌فارس در واکنش به اين تهديد‌ها اعلام کرده‌اند اجازه مسدود کردن تنگه هرمز را به ايران نخواهند داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.