ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله مسلحانه در سوريه به شبکه تلويزيونی حامی حکومت

<p>مردان مسلح در سوريه با حمله به ساختمان يکی از شبکه&zwnj;های تلويزيونی حامی حکومت آن کشور، سه تن از کارکنان آن را به قتل رساندند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>رويترز به نقل از رسانه&zwnj;های دولتی سوريه گزارش داد، اين حمله صبح چهارشنبه، ۲۷ ژوئن (هفت تير ۱۳۹۱) به وقوع پيوست که در جريان آن گروهی مسلح با عبور از دروازه&zwnj;های ساختمان شبکه تلويزيونی &quot;اخباريه&quot;، اين ساختمان را منفجر کردند و کارکنان آن را به زير رگبار گلوله گرفتند.</p> <p>تصاويری که بلافاصله پس از اين حمله از محل حادثه گرفته شد اثرات گلوله را بر ديوارهای بتونی ساختمان و زمين خون&zwnj;آلود را نشان می&zwnj;دهد. يکی از ساختمان&zwnj;ها که از آهن ساخته شده&zwnj;است تقريباً کامل ويران شده بود و شعله&zwnj;های آتش اسکلت فلزی آن را در کام خود گرفته بود.</p> <blockquote> <p>شاهد عينی: من صدای انفجار کوچکی را شنيدم، بعد انفجاری عظيم و سپس ديدم که مردانی مسلح می&zwnj;دوند</p> </blockquote> <p>يکی از کارکنان اين رسانه که در دفتر شهرک دروشا در ۲۰ کيلومتری دمشق کار می&zwnj;کند، در گفت&zwnj;وگو با رسانه&zwnj;ای دولتی اظهار داشت: &quot;من صدای انفجار کوچکی را شنيدم، بعد انفجاری عظيم و سپس ديدم که مردانی مسلح می&zwnj;دوند.&quot;</p> <p>رسانه&zwnj;های سوريه به شدت تحت کنترل وزارت اطاعات اين کشور هستند. اگرچه اخباريه رسانه&zwnj;ای خصوصی محسوب می&zwnj;شود، اما مخالفان اسد می&zwnj;گويند که اين رسانه بلندگوی حکومت است.</p> <p>در طول قيام آزادی&zwnj;خواهانه مردم سوريه عليه چهار دهه حکمرانی خاندان اسد بر اين کشور، اخباريه در جهت مقابله با آن&zwnj;چه اخبار نادرست ماهواره&zwnj;های غربی و عربی می&zwnj;خواند، فعاليت کرده&zwnj;است.</p> <p>برآورد می&zwnj;شود در طول اين قيام بالغ بر ۱۴ هزار تن کشته شده باشند، اگرچه بر اساس آخرين آمار سازمان ملل در دو ماه قبل، تعداد کشته شدگان حدود ۱۰ هزار تن است.</p> <p>بشار اسد شب گذشته (سه&zwnj;شنبه) اعلام کرد که کشورش اکنون در حال جنگ است. او در نشست اعضای کابينه سوريه که گزارش آن از تلويزيون دولتی اين کشور پخش می&zwnj;شد، اظهار داشت: &quot;ما از هر نظر در يک موقعيت جنگی واقعی قرار داريم.&quot;</p> <p>او افزود: &quot;وقتی ما در جنگ هستيم، تمام سياست&zwnj;ها بايد در جهت پيروزی در جنگ تنظيم شده باشد.&quot;</p> <p>قيام سوريه اکنون ۱۶ ماهه شده&zwnj;است و همه تلاش&zwnj;های بين&zwnj;المللی برای برقراری صلح ميان مخالفان و حکومت سوريه ناکام مانده&zwnj;است.</p> <p>&nbsp;</p>

مردان مسلح در سوريه با حمله به ساختمان يکی از شبکه‌های تلويزيونی حامی حکومت آن کشور، سه تن از کارکنان آن را به قتل رساندند.

رويترز به نقل از رسانه‌های دولتی سوريه گزارش داد، اين حمله صبح چهارشنبه، ۲۷ ژوئن (هفت تير ۱۳۹۱) به وقوع پيوست که در جريان آن گروهی مسلح با عبور از دروازه‌های ساختمان شبکه تلويزيونی "اخباريه"، اين ساختمان را منفجر کردند و کارکنان آن را به زير رگبار گلوله گرفتند.

تصاويری که بلافاصله پس از اين حمله از محل حادثه گرفته شد اثرات گلوله را بر ديوارهای بتونی ساختمان و زمين خون‌آلود را نشان می‌دهد. يکی از ساختمان‌ها که از آهن ساخته شده‌است تقريباً کامل ويران شده بود و شعله‌های آتش اسکلت فلزی آن را در کام خود گرفته بود.

شاهد عينی: من صدای انفجار کوچکی را شنيدم، بعد انفجاری عظيم و سپس ديدم که مردانی مسلح می‌دوند

يکی از کارکنان اين رسانه که در دفتر شهرک دروشا در ۲۰ کيلومتری دمشق کار می‌کند، در گفت‌وگو با رسانه‌ای دولتی اظهار داشت: "من صدای انفجار کوچکی را شنيدم، بعد انفجاری عظيم و سپس ديدم که مردانی مسلح می‌دوند."

رسانه‌های سوريه به شدت تحت کنترل وزارت اطاعات اين کشور هستند. اگرچه اخباريه رسانه‌ای خصوصی محسوب می‌شود، اما مخالفان اسد می‌گويند که اين رسانه بلندگوی حکومت است.

در طول قيام آزادی‌خواهانه مردم سوريه عليه چهار دهه حکمرانی خاندان اسد بر اين کشور، اخباريه در جهت مقابله با آن‌چه اخبار نادرست ماهواره‌های غربی و عربی می‌خواند، فعاليت کرده‌است.

برآورد می‌شود در طول اين قيام بالغ بر ۱۴ هزار تن کشته شده باشند، اگرچه بر اساس آخرين آمار سازمان ملل در دو ماه قبل، تعداد کشته شدگان حدود ۱۰ هزار تن است.

بشار اسد شب گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد که کشورش اکنون در حال جنگ است. او در نشست اعضای کابينه سوريه که گزارش آن از تلويزيون دولتی اين کشور پخش می‌شد، اظهار داشت: "ما از هر نظر در يک موقعيت جنگی واقعی قرار داريم."

او افزود: "وقتی ما در جنگ هستيم، تمام سياست‌ها بايد در جهت پيروزی در جنگ تنظيم شده باشد."

قيام سوريه اکنون ۱۶ ماهه شده‌است و همه تلاش‌های بين‌المللی برای برقراری صلح ميان مخالفان و حکومت سوريه ناکام مانده‌است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    بشار اسد یعنی امید شیر٬ یا شیر امیدوار. اما بزودی اسد را همچون سگی از غاری٬ همچون امام معمرالقذافی و یا همچون موشی از سوراخی همچون امام حسین صدامی بیرون کشیده و خواهند کشتندش!! البته این بابا نه شعور مبارک را دارد که دست کم در روی تحت بیمارستان بمیرد و جرس و کلمه دو سه ماه زودتر خبر مرگش را بدهند. چنانکه بازتاب هم چند سال پیش خبر مرگ اریل شارون را داده ولی او تازه چشم وا کرده و بزودی حتا از بیمارستان هم مرخض خواهد شد. این اسلامیون حتا اگر با هم جنگ هم داشته باشند در اسلامیتشان و در عدم عقلانیتشان و در فکرگریریشان با هم مسابق دارند و رقابت. اما داشتم از شیر امیدوار می گفتم. البته بعد تیری که فرق اسد را خواهد شکافت نوبت امام رهبر فرزانه است. چنان اژدهایی در عمامه اش بیندازند که مجبور شود از راه چاه مسجد شاه زیرآبی بزند و برود در چاه جمکران پیش دست امام عج!!!