ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر دفاع خطاب به اسرائیل: با پاسخ قاطع مواجه خواهید شد

نتانیاهو گفته بود هواپیماهای اف ۳۵ اسرائیل می‌توانند به ایران نیز برسند. وزیر دفاع ایران خواستار پاسخگویی جدی مجامع بین‌المللی به رفتارهای «مخاطره‌آمیز» اسرائیل شد.

وزیر دفاع ایران گفت هر تجاوزی به حریم ایران با پاسخ «قاطع و پشیمان‌کننده» جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد. او این سخنان را در واکنش به اظهارات نتانیاهو که گفته بود هواپیماهای اف ۳۵ اسرائیل می‌توانند به ایران نیز برسند، بیان کرد.

امیر حاتمی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی

امیر حاتمی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی جمعه ۲۱ تیر تهدید اخیر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل را گواه آشکار نقض منشور سازمان ملل متحد در عدم تهدید و توسل به زور علیه سایر کشورهای عضو سازمان ملل از جمله کشورهای منطقه و ایران دانست و گفت: «هر دشمنی در هر سطحی قصد تجاوز به حریم و تمامیت ارضی کشور مقدس جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد با پاسخ قاطع، دندان‌شکن و پشیمان‌کننده مواجه خواهد شد.»

بنیامین نتانیاهو چهارشنبه ۱۹ تیر هنگام دیدار از پایگاه هوایی بزرگ نواتیم در جنوب اسرائیل، با اشاره به هواپیماهای دورپرواز و رادارگریز اف ۳۵ این کشور گفته بود این هواپیماها می‌توانند به ایران نیز برسند. نتانیاهو که وزیر دفاع  اسرائیل نیز هست، به خبرنگاران گفته بود: «رژیم ایران همچنان اسرائیل را به مرگ و نابودی تهدید می‌کند. ولی به‌یاد داشته باشد که این هواپیماهای دورپرواز و رادارگریز، می‌توانند به ایران نیز برسند.»

خوب است که به یاد داشته باشد که این جنگنده‌ها قادرند به هر نقطه در خاورمیانه برسند، هم به ایران و البته به سوریه. pic.twitter.com/VFWqKfHK2B\n— بنيامين نتانياهو (@israelipm_farsi) 9. Juli 2019

این سخنان نتانیاهو در اسرائیل هشدار مستقیم به جمهوری اسلامی تلقی شد که به‌گفته مقام‌های اسرائیلی مسئولان آن در ماه‌های اخیر اسرائیل را به حملات موشکی تهدید کرده‌اند.

محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه هفته گذشته، ۱۴ تیر گفته بود: «ایران اگر بخواهد به اسرائیل حمله کند کافیست نیروگاه اتمی دیمونا را با موشک مورد اصابت قرار بدهد و همین کار باعث خواهد شد که این رژیمی که ۲۰۰ کلاهک دارد چندین بار سرزمین خود را شخم زده ببیند».

دیمونا نام یکی از شهرهای جنوبی اسرائیل است که ۳۴۰۰۰ نفر جمعیت دارد. مرکز تحقیقات هسته‌ای نِگِو که در ایران و کشورهای عربی به آن نیروگاه اتمی دیمونا می‌گویند در ۱۰ کیلومتری جنوب این شهر قرار دارد.

امیر حاتمی در ادامه سخنان خود همچنین خواهان پیگیری وزارت خارجه جمهوری اسلامی درباره تهدیدهای اسرائیل و پاسخگویی جدی مجامع بین‌المللی به «رفتارهای هنجارشکن و مخاطره‌آمیز» این کشور بر اساس اصول و موازین صلح و امنیت جهانی شد تا «به عنوان سند رسمی در سازمان ملل متحد منتشر و ثبت گردد».

پنج‌شنبه ۲۰ تیر / ۱۱ ژوئیه یک روز پس از هشدارهای نتانیاهو به جمهوری اسلامی، رسانه‌های اسرائیلی فاش ساختند که جنگنده‌های اف ۳۵ نیروی هوایی اسرائیل در حال تمرین در پایگاه‌هایی در خاک یونان هستند که هدف از آن، به دست آوردن تجربه برای انجام پروازهای راه دور است که بیشتر از فاصله رفت و برگشت به ایران باشد.

بنا به این گزارش‌ها، پروازهای آزمایشی اسرائیل بامداد دوشنبه ۱۷ تیر / ۸ ژوئیه بر فراز حریم هوایی جزیره کُرت در جنوب یونان انجام گرفته است.

نیروی هوایی اسرائیل در یک سال گذشته بارها رزمایش‌هایی را با جنگنده‌ای اف ۳۵ انجام داده است. ماه گذشته آخرین رزمایش از این نوع برگزار شد بود که در آن چندین فروند هواپیمای اف ۳۵ شرکت داشتند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.