ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا: اگر چین به واردات نفت ایران ادامه دهد، تحریم می‌شود

مقام‌های آمریکایی معتقدند که چین با واردات نفت خام از ایران «فشار حداکثری» بر جمهوری اسلامی را تضعیف می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هشدار داد که اگر چین برخلاف تحریم‌های ایالات متحده، به واردات نفت خام ایران ادامه دهد مورد تحریم واشنگتن قرار خواهد گرفت.

تحريم‌های آمریکا صادرات نفت ایران را با مشکل جدی مواجه کرده است

به‌گزارش «پلاتس»، وب‌سایت آمریکایی ویژه تجارت انرژی، کالاها و محصولات کشاورزی، مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت: «ما می‌خواهیم صادرات نفت ایران را به صفر برسانیم و کشورهایی که از تحریم‌های آمریکا پیروی نکنند، با پیامدهایی روبه‌رو خواهند شد. این شامل چین یا هر کشور دیگری در جهان می‌شود. ما انتظار داریم همه کشورها از تحریم‌های آمریکا پیروی کنند.»

آمریکا صادرات نفت ایران را در ماه نوامبر گذشته بار دیگر مورد تحریم قرار داد و معافیت‌هایی که برای هشت خریدار بزرگ نفت ایران از جمله چین قائل شده بود در اوایل ماه مه تمدید نکرد.

مقام‌ای آمریکایی تلاش می‌کنند تا مانع از آن شوند که چین از ایران نفت خام وارد کند اما بدون آن‌که بانک بزرگ چین را تحریم کنند زیرا چنین تحریمی ممکن است بر اقتصاد جهانی تأثیر منفی بگذارد.

مقام‌های آمریکایی معتقدند که چین با واردات نفت خام از ایران «فشار حداکثری» بر جمهوری اسلامی را تضعیف می‌کند.

به‌گفته سارا وخشوری، بنیانگذار و نماینده ایرانی‌تبار شرکت انرژی بین‌المللی «اس وی بی»، چین همچنان در روز ۱۵۰ هزار تا ۲۲۰ هزار بشکه نفت خام از ایران وارد می‌کند که بخش بزرگی از آن در قالب بازپرداخت بدهی صورت می‌گیرد.

صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران که در ماه مارس به‌طور میانگین حدود ۱,۷ میلیون بشکه در روز بود، بر اساس آمار وب‌سایت پلاتس در ماه آوریل به میزان یک میلیون بشکه و در ماه مه به میزان ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت. اکثر صادرات ماه مه به چین، ترکیه و سوریه بوده است.

بر اساس پیش‌بینی‌های وب‌سایت پلاتس صادرات ایران در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ به ۴۵۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

رسانه‌های ایران در تیرماه جاری از تحویل نخستین محموله نفت ایران پس از لغو معافیت‌های آمریکا به چین خبر داده و گفته‌ بودند یک میلیون بشکه نفت ۲۰ ژوئن به پالایشگاه جینگسی چین تحویل داده شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.