ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک عضو شورای نگهبان: فهرست حقوقدان‌های جدید با نظر جنتی تهیه شده است

یکی از حقوقدانان شورای نگهبان می‌گوید فهرست حقوقدانان جدید که از طرف ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه به مجلس ارائه شده توسط احمد جنتی تعیین شده است.

یکی از حقوقدانان شورای نگهبان می‌گوید فهرست حقوقدانان جدید که از طرف ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه به مجلس ارائه شد، با نظر احمد جنتی، دبیر این شورا تعیین شده است.

یکی از حقوقدانان شورای نگهبان می‌گوید احمد جنتی به‌خاطر اختلاف‌نظر با حقوقدانان قبلی، از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری کرده است.

با پایان یافتن دوره شش‌ساله حقوقدانان شورای نگهبان در ۲۵ تیر سال جاری، نام سه حقوقدان قبلی در فهرست پیشنهادی ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه به مجلس دیده نمی‌شود. سام سوادکوهی، یکی از این حقوقدانان یکشنبه ۲۳ تیر به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت: عدم تمدید دوره او و نجات‌الله ابراهیمیان و محسن اسماعیلی، دو عضو دیگر این شورا با نظر احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان انجام شده است.

نجات‌الله ابراهیمیان نیز پیشتر در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که احمد جنتی از ابتدا با معرفی این سه نفر به‌عنوان حقوقدان موافق نبوده و نظر مثبتی به آن‌ها  نداشته است.

ابراهیم رئیسی پنج گزینه جدید به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است. براساس نامه او که ۲۰ تیر منتشر شد، یکی از گزینه‌ها محمد دهقان، نماینده تندروی اصولگر و نزدیک به «جبهه پایداری» مجلس است که به گفته سوادکوهی درباره «حقوقدان» بودن او نگرانی‌هایی وجود دارد.

محمود صادقی، نماینده تهران اما در صفحه شخصی خود در توییتر  معرفی محمد دهقان را «جناحی» و ترکیب پیشنهادی را «نشان از غلبه رویکرد سیاسی خاص» خواند.

— محمود صادقی (@mah_sadeghi) July 11, 2019


علاوه بر محمد دهقان، عبدالحمید مرتضوی بریجانی رئیس شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور، علی غلامی، رئیس دانشکده حقوق امام صادق و هادی طحان‌نظیف، معاون آموزشی او و دبیر جلسات شورای نگهبان (هر دو نزدیک به عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورا) و همچنین محمدحسن صادقی‌مقدم در فهرست پیشنهادی رئیسی حضور دارند.

صادقی مقدم از افراد بسیار نزدیک به رئیسی ست. او بین سال‌های ۶۴ تا ۶۶ در دادستانی انقلاب اسلامی مرکز تحت نظر رئیسی که معاونت «گروهکی » دادستان انقلاب اسلامی مرکز را به عهده داشت مشغول فعالیت بود و برخی او را  «بازجو» و «شکنجه‌گر» سابق می‌خوانند. صادقی مقدم همچنین معاون رییسی در دوره ریاست او بر سازمان بازرسی کل کشور بوده و در حال حاضر نیز مشاور احمد جنتی ست.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.