ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسن روحانی: میزان افزایش نرخ اجاره‌بهاء «امیدوار کننده» است

رئیس دولت میزان افزایش نرخ اجاره‌بهاء را بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی سی درصد دانست و مدعی شد که رسانه‌ها آمار متفاوت منتشر می‌کنند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران میزان افزایش نرخ اجاره بهاء را «امیدوار کننده» دانست و وعده کرد: دولت دغدغه مستاجران را کاهش دهد.

افزایش نرخ اجاره یافتن مسکن برای مستاجران را دشوار کرده است. عکس: آرشیو

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، روحانی در نشست با «مدیران ارشد» بخش مسکن از گزارش رسانه‌ها در باره میزان افزایش نرخ اجاره بهاء انتقاد کرد و گفت که میزان افزایش اجاره بهاء با «آمار و ارقامی که وزارت راه و شهرسازی منتشر می‌کند، متفاوت است».

رئیس دولت ایران میزان افزایش نرخ اجاره بهاء را براساس گزارش وزارت راه و شهرسازی ۳۰ درصد دانست که به گفته او «مطلوب نیست اما امیدوار کننده است».

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که رسانه‌ها و اعضای اتحادیه مشاوران املاک طی ماه‌های گذشته از افزایش چشمگیر نرخ اجاره بهاء در مناطق مختلف خبر داده‌اند.

افزایش نرخ اجاره بهاء در برخی از مناطق ایران موجب چادرنشینی و یا اجاره کانکس از سوی مستاجران شده است.

میزان افزایش نرخ اجاره بهاء در برخی مناطق ایران تا بیش از دو برابر گزارش می‌شود. همزمان مستاجران می‌گویند که مالکان از آنها پول رهن بیشتری طلب می‌کنند.

وزیر اقتصاد ایران ماه گذشته گفت که مستاجران می‌توانند مبلغ رهن را از نظام بانکی وام بگیرند. او در باره محل تامین اعتبار این تسهیلات و نحوه بازپرداخت آن توضیحی ارائه نکرد.

علاوه بر این دولت جمهوری اسلامی وعده کرده بود که با تشکیل یک کمیته سقف اجاره بهاء را مشخص خواهد کرد و یک لایحه به منظور حمایت از مستاجران به مجلس ارائه می‌کند.

تشکیل کمیته تعیین سقف اجاره بهاء چندی پیش به دلیل مخالفت هیئت دولت منتفی شد و سرنوشت لایحه حمایت از مستاجران هم نامعلوم است.

با این حال روحانی گفت که دولت برنامه ویژه‌ای برای «کاهش دغدغه مستاجران» دارد.

او یکی از برنامه‌های دولت را تکمیل ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح مسکن اجتماعی عنوان کرد.

این طرح از حدود دو سال قبل با هدف تکمیل سالانه حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی ارزان‌قیمت آغاز شده اما تا به حال دستاوردی نداشته است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.