ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مقام دانشگاه تهران: پایان‌نامه دانشجویان را آتش نمی‌زنیم

پایان‌نامه‌های کاغذی دانشجویان را در محوطه پشت دانشگاه، به دور از چشم می‌سوزانند. مقام دانشگاه تهران اعلام کرد که پایان‌نامه جزو اسناد دانشگاه است.

برخی دانشجویان دانشکده هنرهای زیبا که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند، به رسانه‌های داخلی خبر داده‌اند که پایان‌نامه‌های کاغذی دانشجویان را در محوطه پشت دانشگاه، به دور از چشم می‌سوزانند. دکتر سیدحسین حسینی، معاون آموزشی دانشگاه تهران چهارشنبه ۲ مرداد در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اعلام کرد که هیچ مرجعی اجازه سوزاندن پایان‌نامه‌های دانشگاهی را ندارد.

پایان‌نامه‌ها: اسناد دانشگاهی برای زباله‌دانی؟

۵ تیر سال جاری معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، چاپ کاغذی پایان‌نامه‌ها را از سال آینده ممنوع اعلام کرد. مجتبی شریعتی نیاسر، معاون وقت وزیر علوم با تأکید بر «نقش آموزش عالی در بهینه‌سازی رفتارهای صحیح در جامعه» گفته بود به سبب «عزم دستگاه آموزش عالی در کاهش هزینه‌ها، صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و دستیابی به اهداف برنامه مدیریت سبز» چاپ پایان‌نامه‌های دانشگاهی ممنوع شده است.

دکتر سیدحسین حسینی، معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ممنوعیت چاپ پایان‌نامه‌های کاغذی از سال تحصیلی آینده، گفت:

«از پاییز امسال این موضوع قطعی می‌شود که کتابخانه مرکزی دانشگاه تنها یک نسخه از پایان‌نامه کاغذی و یک نسخه الکترونیکی از پایان‌نامه را دریافت کند.»

این مقام دانشگاه تهران تأکید کرد که پایان‌نامه‌های دانشگاهی جزو اسناد دانشگاهی به شمار می‌آیند.

سامانه ایرانداک (پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران) تعداد پایان‌نامه‌های ثبت‌شده  در اردیبهشت سال جاری را ۷۵۳۱ پایان‌نامه اعلام کرده که از این تعداد ۶۸۶۷ پایان‌نامه مربوط به کارشناسی ارشد و ۶۶۴ مورد آن رساله دکتری بوده است.

بر اساس آمار ایرانداک، مجموع پایان‌نامه‌ها و رساله‌های داخل کشور که تا پایان اردیبهشت سال ۱۳۹۸ در این سامانه ثبت شده ۳۷۸هزار و ۷۰۹ مورد بوده است.

روزنامه فرهیختگان اوایل تیر سال جاری گزارش داده بود که برخی مسئولان دانشگاهی معتقدند که سالانه چندین‌هزار پایان‌نامه و رساله دکتری بدون کوچک‌ترین آورده‌ای چاپ می‌شود و حذف آن خللی در نظام آموزشی کشور ایجاد نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    طفلگی ها با چه مخارجی و هزینه هائی و مشکلاتی درصدد دریافت مدارک شان هستند که بسیاری هم که این چنین مدارکی داشته ودارند مشغول مسافرکشی و پخت وپزدررستوران ها و سبزی فروشی ها و فروش البسه و اجناس چینی و تعویض روغن اتومبیل و غیره روزگار را میگذارنند...کدام کارخانه ها...کدام تولیدات ..کدام صنایع ؟؟...فقط درخانواده و خویشاونده بنده بیش از 40فارغ التحصیل عملا" بیکاره وجود دارد. و هنوز برسرسفر والدین شان می نشینند...