ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تایوان: نیروی‌دریایی آمریکا می‌تواند آزادانه از تنگه تایوان عبور کند

تایوان اعلام کرد، کشتیرانی نیروی دریایی آمریکا در تنگه تایوان آزاد است. پیش‌تر یک کشتی جنگی آمریکایی از تنگه تایوان عبور کرده بود که با هشدار پکن روبه‌رو شد.

تایوان روز پنج‌شنبه اعلام کرد، کشتیرانی نیروی دریایی آمریکا در تنگه تایوان آزاد است. پیش‌تر یک کشتی جنگی آمریکایی از تنگه تایوان عبور کرده بود که با هشدار پکن تحت عنوان دخالت خارجی در روابطش با جزیره تایوان همراه شد.

کشتی جنگی آنتیتام

بیانیه وزارت دفاع تایوان می‌گوید: «ناو جنگی "یو اس اس آنتیتام" از تنگه تایوان عبور کرد و نیروی مشترک اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی تایوان که آب‌های اطراف جزیره را در تمام مدت عبور ناو رصد می‌کرد، هیچ چیز غیرمعمولی مشاهده نکرد.»

فرمانده کلی داس، سخنگوی ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا گفت، «آنتیتام» طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه طی روال عادی و مطابق با قوانین بین‌المللی از تنگه عبور کرد.

آنتیتام یک ناو جنگی با قابلیت‌های متعدد، از جمله حمل موشک‌های کروز است.

کلی داس افزود: «عبور از تنگه نشانگر تعهد آمریکا به یک ایندو- پاسیفیک (اقیانوس هند- آرام) آزاد است. نیروی دریایی آمریکا به پرواز، کشتی‌رانی و هر کاری که قوانین بین‌المللی مجاز بدانند، ادامه خواهد داد.»

چین روز چهارشنبه در یک گزارش دولتی هشدار داد که می‌تواند علیه هر آن‌که در تلاش‌های دوباره یکپارچه شدن چین و تایوان دخالت کند، به نیروی نظامی متوسل شود.

حزب کمونیست حاکم بر چین، تایوان را بخشی از چین می‌داند، هر چند که تایوان در جریان جنگ‌های داخلی ۱۹۴۹ از سرزمین اصلی چین جدا شد.

وو چیان، سخنگوی وزارت دفاع چین گفت: «اگر کسی جرأت کند تایوان را از چین جدا کند، ارتش چین قطعاً می‌جنگد و با عزم راسخ از وحدت و حاکمیت کشور و تمامیت ارضی دفاع خواهد کرد.»

ایالات متحده آمریکا بارها خشم چین را با فروش سلاح به تایوان برانگیخته است. در حالی‌که آمریکا روابط دیپلماتیک رسمی با تایوان ندارد، قوانین آمریکا این کشور را ملزم می‌کند تا تجهیزات و خدمات دفاعی کافی را برای دفاع از خود در اختیار تایوان قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.