ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دیوان عالی آمریکا اجازه استفاده از بودجه نظامی برای ساخت دیوار مرزی را صادر کرد

بر اساس این رای، دونالد ترامپ مجاز است از ۲,۵ میلیارد دلار بودجه پنتاگون برای احداث دیوار در مرزهای جنوبی کشور استفاده کند.

دیوان عالی آمریکا اعلام کرد که دونالد ترامپ مجاز است از ۲,۵ میلیارد دلار بودجه پنتاگون برای احداث دیوار در مرزهای جنوبی  کشور استفاده کند.

این دادگاه رای یک دادگاه فدرال در کالیفرنیا را که مانع استفاده ترامپ از این پول شده بود، نقض کرد. دادگاه کالیفرنیا استدلال کرده بود که کنگره به طور خاص اجازه استفاده از این بودجه را برای ساخت دیوار صادر نکرده است.

پروژه مهاجران گمشده سازمان ملل گزارش داده که ۱۷۰ مهاجر تاکنون در مرزهای آمریکا و مکزیک کشته یا مفقود شده‌اند که در میان آنها ۱۳ کودک وجود داشته است

احداث دیوار در مرز آمریکا و مکزیک اصلی‌ترین وعده انتخاباتی ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ بود.

این موضوع با مخالفت دموکرات‌ها روبه‌رو بوده است.

رای دیوان عالی به این معناست که بودجه پنتاگون برای احداث دیوار در کالیفرنیا، آریزونا و نیومکزیکو مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ترامپ در توییتی رای دادگاه را یک پیروزی بزرگ خوانده است.

همچنین روز جمعه، آمریکا و گواتمالا قراردادی امضا کردند که بر اساس آن مهاجران هندوراس و ال‌سالوادور که از مسیر گواتمالا عبور کرده باشند، به جای اینکه به مسیر خود ادامه دهند و تلاش کنند وارد آمریکا شوند، باید نخست همان‌جا توقف و تقاضای پناهندگی کنند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اما در واکنش به حکم دادگاه گفته است:

«حکم دادگاه عالی به دونالد ترامپ اجازه می‌دهد بودجه نظامی را برای ایجاد مرزی بی‌فایده و غیرموثر که از سوی کنگره هم رد شده است، بدزدد. بودجه ما برای ایجاد دموکراسی با قدرت مردم تعیین شده است نه برای ایجاد سلطنت.»

اتحادیه آزادی‌های اجتماعی آمریکا به دنبال تجدیدنظرخواهی درباره این رای در ۹ دادگاه تجدیدنظر در آمریکاست تا به این ترتیب، «مانع آسیب‌های غیرقابل جبران دیوار ترامپ» شود.

گلوریا اسمیت، وکیل گروه محیط زیستی سیرا کلاب که به منظور مسدود کردن این بودجه برای ساخت دیوار شکایتی ثبت کرده، گفته است:

«تصمیم امروز در اعطای مجوز برای استفاده از بودجه نظامی در ایجاد دیوار مرزی، باعث نابودی جوامع، زمین‌های ملی و منابع آبی در کالیفرنیا، نیومکزیکو و آریزونا خواهد شد.»

ترامپ اوایل سال جاری برای احداث این دیوار اعلام وضعیت اضطراری کرده بود و گفته بود برای این کار نیاز به ۶,۷ میلیارد دلار دارد و این موضوع مرتبط با امنیت ملی است. با این حال این رقم، از ۲۳ میلیارد دلاری که برای احداث دیواری به طول ۳۲۰۰ کلیومتر تخمین زده شده، به دور است.

دموکرات‌ها می‌گویند تصمیم ترامپ برای اعلام وضعیت اضطراری در این زمینه، فراتر از اختیارات قانونی او بر اساس قانون اساسی آمریکاست.

۲۰ ایالت به همراه اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در تلاش برای متوقف کردن تصمیم ترامپ به منظور استفاده از بودجه اضطراری نظامی، طرح شکایت کرده‌اند.

گروه‌های محیط زیستی نیز علیه این موضوع کمپین‌هایی تشکیل داد‌ه‌اند و می‌گویند این موضوع بر حیات وحش اثر منفی خواهد گذاشت.

در ماه فوریه، کنگره ۱,۳ میلیارد دلار برای موانع مرزی در مسیر ریوگرند ولی در تگزاس اختصاص داد که بسیار کمتر از میزان درخواست شده از سوی ترامپ بود.

مجلس نمایندگان نیز در صدد برداشتن قدم‌های قانونی برای متوقف کردن بودجه‌های آتی برای ساخت دیوار مرزی است.

به گفته مقامات آمریکایی، میزان دستگیری‌ها در مرزها در ماه ژوئن ۲۸ درصد کاهش یافته است.

دولت ترامپ معتقد است کاهش میزان دستگیری‌ها به دلیل اتخاذ سیاست‌های جدید با همکاری مکزیک است.

پروژه مهاجران گمشده سازمان ملل گزارش داده که ۱۷۰ مهاجر تاکنون در مرزهای آمریکا و مکزیک کشته یا مفقود شده‌اند که در میان آنها ۱۳ کودک وجود داشته است.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.