ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خانه شاملو در آستانه تخریب

شهرداری تهران در حالی مجوز تخریب خانه احمد شاملو، شاعر برجسته ایرانی را صادر کرده که میراث فرهنگی این استان خواهان ثبت و حفظ آن است.

خانه احمد شاملو، شاعر سرشناس ایرانی در تهران در آستانه تخریب قرار دارد.

خانه شاملو؛ عکس از ایسنا

به گزارش خبرگزاری دولتی دانشجویان ایران (ایسنا)، همسایگان خانه شاملو در خیابان نجات‌اللهی (ویلای سابق) در تهران، شنبه پنجم مرداد از تخریب قریب‌الوقوع این بنا خبر داده‌اند.

به گفته آنها، مالک خانه مجوز گودبرداری را گرفته است و بر اساس تاریخ مجوز، «همین امروز و فردا» باید کار تخریب خانه آغاز شود.

پیش از این، در تاریخ ۲۹ فروردین ماه سجاد عسگری، دبیر «کمیته مردم‌نهاد پیگیری حفاظت از خانه‌های تاریخی تهران»، گفته بود مالک خانه قصد تخریب و نوسازی آن را ندارد.

شهرداری تهران در حالی مجوز تخریب خانه شاملو را صادر کرده که میراث فرهنگی این استان خواهان ثبت و حفظ آن است.

احمد شاملو، شاعر، نویسنده، روزنامه‌نگار‌ و مترجم، منتقد حکومت بود و هدف سانسور جمهوری اسلامی. میراث فرهنگی اما می‌گوید که حفظ خانه او به خاطر معماری بناست و نه شاعری که در آن اقامت گزیده بود.

محسن شیخ‌الاسلامی،‌ معاون میراث فرهنگی استان تهران روز شنبه به ایسنا گفت:

«در همان زمان در نامه‌ای به شهرداری منطقه شش اعلام کرده بودیم این خانه ارزشمند است و از آن‌ها درخواست کرده بودیم تا حکمی برای تخریب خانه صادر نشود .... اگر شخصی به نام شاملو هم برای مدتی در این خانه نبود، باز هم همین کار را انجام می‌دادیم، چون این بنا از نظر معماری دارای ارزش است و نباید از جداره‌ خیابان نجات‌الهی حذف شود.»

به تازگی و در شامگاه دوم مرداد اما شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی به ‌مناسبت نوزدهمین سالروز درگذشت احمد شاملو مستند «قدیس» ساخته حسین لامعی را برای تخریب چهره این شاعر نامدار پخش کرد.

پس از پخش این فیلم، کارگردان آن گفت که حتی این مستند انتقادی از شاملو نیز «سانسور که نه، سلاخی» شد.

چهارشنبه دوم مرداد، در نوزدهمین سالگرد درگذشت احمد شاملو، مأموران امنیتی برای چندمین سال مانع از حضور علاقه‌مندان او بر سر مزارش در امامزاده طاهر کرج شدند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • داوود - کردستان

    با وجود عشق و علاقه بسیاری که نسبت به وطن عزیزمون داریم، اما حقیقت رو هم باید صادقانه بیان کرد. و متاسفانه اون حقیقت اینه که ایران امروز مبدل به یک زباله‌دانی بزرگ و بیغوله‌ای بایر و خرابه‌ای شده که در اون تمام ارزش‌های بشری بی‌ارزش یا فراموش شده‌اند و اثری از فضیلت و علم و تقوا و هنر و زیبایی‌شناسی باق نمانده و حرامزادگان و بردگان شیاطین رشته‌ی امور را در دست گرفته‌اند و کشور را طبق منویات فاسد و شیطانی خودشان اداره میکنند و جز این نیست که این مدیران و تصمیم‌سازان و مقامات سیاسی در خانواده‌هایی پست و غرق در نجاست و رذالت پرورش یافته‌اند. لعنت خداوند بر همه ظالمین و علی‌الخصوص حاکمان پست‌فطرت ایران. بدانید و بدانیم که ظلم قطعاً نابودشدنی است و نابود خواهد شد، انشاءالله.