ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"روابط دختران و پسران در نهاد‌های غيردولتی کنترل می‌شود"

<p>حسين طلا، نماينده مجلس از کنترل روابط دختران و پسران در نهادها و انجمن&zwnj;های مردمی غيردولتی (ان&zwnj;جی&zwnj;او) خبر داد.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حسين طلا، نماينده تهران در مجلس نهم و فرماندار سابق پايتخت، بعدازظهر روز سه&zwnj;شنبه١٣ تيرماه در همايش &quot;جوانان ديروز، امروز و فردا&quot;، گفت: &quot;بايد در راه سالم&zwnj;سازی روابط در سازمان&zwnj;ها و انجمن&zwnj;های مردمی و خوداتکاء بکوشيم و تلاش کنيم روابط دختران و پسران در چنين فضاهايی کنترل شود، تا خدايی ناکرده در اين قسمت نيز با مشکلی روبه&zwnj;رو نشويم.&quot;</p> <p><br /> وی با بيان اين که &quot;چنين نهادهايی در کشور به&zwnj;درستی تعريف نشده&zwnj;اند&quot;، افزود: &quot;سازمان يا وزارتخانه&zwnj;ای که وظيفه ساماندهی آن&zwnj;ها را بر عهده داشته باشد نيز مشخص نشده است.&quot;</p> <p><br /> فرماندار سابق تهران، ورود نهادهای غيردولتی به حوزه&zwnj;های اقتصادی و سياسی را ممنوع دانست و گفت: &quot;اين انجمن&zwnj;ها در صورت ورود به چنين مباحثی، هم برای خود و هم برای جامعه آسيب به&zwnj;وجود می&zwnj;آورند که در سال ٨٨ و حوادث آن برخی از اين مشکلات را ديديم.&quot;</p> <blockquote> <p>حسين طلا، ورود نهادهای غيردولتی به حوزه&zwnj;های اقتصادی و سياسی را ممنوع دانست</p> </blockquote> <p>حسين طلا افزود: &quot;در کلانشهر تهران که زيرساخت&zwnj;های آن به شکل متناسب رشد نکرده نظارت بر انجمن&zwnj;های خودمختار بسيار سخت و در بعضی موارد انجام نشدنی است.&quot;</p> <p><br /> در رويدادهای پس از دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در ايران که در سال ٨٨ برگزار شد قوه قضائيه جمهوری اسلامی نهادهای غيردولتی را از &quot;عوامل بيگانگان و دشمنان&quot; ناميد و در دادگاه معترضان به نتايج انتخابات اين نهادها را نيز متهم به &quot;ايجاد آشوب و اغتشاش&quot; کرد.</p> <p><br /> از آن زمان تاکنون نهادهای غيردولتی در ايران همواره تحت فشارهای بيشتری قرار گرفتند و برخی از آنان يا تعطيل شدند و يا در معرض تعطيلی قرار گرفتند.</p> <p><br /> سازمان&zwnj;های غيردولتی يا مردم&zwnj;نهاد، با تأکيد بر سه اصل داوطلبانه، غيرانتفاعی و غيرسياسی ايجاد می&zwnj;شوند.</p> <p><br /> به عقيده برخی از صاحب&zwnj;نظران، تشکل&zwnj;های غيردولتی به چندين دليل از جمله اهداف انسان&zwnj;دوستانه، احساس نياز يا تجربه شخصی در برخورد با معضلات اجتماعی شکل می&zwnj;گيرند.</p> <p><br /> خردادماه ١٣۸۴ در آخرين روزهای دولت محمد خاتمی، آيين&zwnj;نامه تأسيس و فعاليت سازمان&zwnj;های غيردولتی، به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی تصويب و اجرا شد.</p> <p><br /> &nbsp;</p>

حسين طلا، نماينده مجلس از کنترل روابط دختران و پسران در نهادها و انجمن‌های مردمی غيردولتی (ان‌جی‌او) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حسين طلا، نماينده تهران در مجلس نهم و فرماندار سابق پايتخت، بعدازظهر روز سه‌شنبه١٣ تيرماه در همايش "جوانان ديروز، امروز و فردا"، گفت: "بايد در راه سالم‌سازی روابط در سازمان‌ها و انجمن‌های مردمی و خوداتکاء بکوشيم و تلاش کنيم روابط دختران و پسران در چنين فضاهايی کنترل شود، تا خدايی ناکرده در اين قسمت نيز با مشکلی روبه‌رو نشويم."

وی با بيان اين که "چنين نهادهايی در کشور به‌درستی تعريف نشده‌اند"، افزود: "سازمان يا وزارتخانه‌ای که وظيفه ساماندهی آن‌ها را بر عهده داشته باشد نيز مشخص نشده است."

فرماندار سابق تهران، ورود نهادهای غيردولتی به حوزه‌های اقتصادی و سياسی را ممنوع دانست و گفت: "اين انجمن‌ها در صورت ورود به چنين مباحثی، هم برای خود و هم برای جامعه آسيب به‌وجود می‌آورند که در سال ٨٨ و حوادث آن برخی از اين مشکلات را ديديم."

حسين طلا، ورود نهادهای غيردولتی به حوزه‌های اقتصادی و سياسی را ممنوع دانست

حسين طلا افزود: "در کلانشهر تهران که زيرساخت‌های آن به شکل متناسب رشد نکرده نظارت بر انجمن‌های خودمختار بسيار سخت و در بعضی موارد انجام نشدنی است."

در رويدادهای پس از دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در ايران که در سال ٨٨ برگزار شد قوه قضائيه جمهوری اسلامی نهادهای غيردولتی را از "عوامل بيگانگان و دشمنان" ناميد و در دادگاه معترضان به نتايج انتخابات اين نهادها را نيز متهم به "ايجاد آشوب و اغتشاش" کرد.

از آن زمان تاکنون نهادهای غيردولتی در ايران همواره تحت فشارهای بيشتری قرار گرفتند و برخی از آنان يا تعطيل شدند و يا در معرض تعطيلی قرار گرفتند.

سازمان‌های غيردولتی يا مردم‌نهاد، با تأکيد بر سه اصل داوطلبانه، غيرانتفاعی و غيرسياسی ايجاد می‌شوند.

به عقيده برخی از صاحب‌نظران، تشکل‌های غيردولتی به چندين دليل از جمله اهداف انسان‌دوستانه، احساس نياز يا تجربه شخصی در برخورد با معضلات اجتماعی شکل می‌گيرند.

خردادماه ١٣۸۴ در آخرين روزهای دولت محمد خاتمی، آيين‌نامه تأسيس و فعاليت سازمان‌های غيردولتی، به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی تصويب و اجرا شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    شماها اول برويد خودتان را سالم سازي کنيد که کاردارتان در استخر مختلط زير آبي ميرود و اکثرتان هم به نسبت رابطه تان در رشوه و اختلاس و حق الحساب دست داشته ايد و به هالاف و واولف رسيده ايد....