ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع اعتراضی کارگران راه‌آهن ناحیه خراسان در برابر فرمانداری نیشابور

این سومین اعتصاب کارگران خط و ابنیه فنی راه آهن در روزهای اخیر است. مسئولان تا کنون بارها وعده پرداخت حقوق عقب‌افتاده کارگران را داده‌اند، اما به این وعده عمل نکرده‌اند.

گروهی از کارگران خط و ابنیه فنی راه آهن ناحیه خراسان چهارشنبه ۹ مرداد در اعتراض به تعویق پرداخت مزد دست از کار کشیدند و مقابل فرمانداری نیشابور تجمع کردند.

تجمع کارگران راه آهن مقابل فرمانداری نیشابور، ۹ مرداد ۱۳۹۸

این سومین اعتصاب کارگران خط و ابنیه فنی راه آهن در روزهای اخیر است. مسئولان تراورس شرکت کارفرمای کارگران خط و ابنیه خراسان تا کنون بارها وعده پرداخت حقوق عقب‌افتاده کارگران را داده اند اما به این وعده عمل نکرده‌اند.

سه‌شنبه هشتم مرداد نیز کارگران راه‌آهن نورآباد شازند در اعتراض به عدم پرداخت حقوق خرداد و مزایای خود دست از کار کشیدند. شرکت جوش‌گستر کارفرمای این کارگران تنها حقوق اردیبهشت آن‌ها را پرداخت کرده است. دوشنبه هفتم مرداد هم کارگران راه‌آهن بندرعباس خط راه‌آهن را مسدود کردند و خواستار پرداخت مطالبات عقب‌مانده خود شدند.

به گفته‌ی کارگران راه‌آهن، همکاران آن‌ها در شهرهای دیگر از جمله شاهرود، کرج، اندیمشک، زاگرس، اسلامشهر، تهران و هرمزگان نیز حقوق خود را دریافت نکرده‌اند. کارگران جنوب شرق زاهدان نیمی از مطالبات خود را دریافت کرده‌اند.

کارگران خط و ابنیه فنی راه آهن که اغلب در سرمای زمستان و گرمای تابستان در محوطه باز کار می‌کنند، در معرض آسیب‌های جدی قرار دارند. این کارگران اغلب پیمانی‌ و فاقد امنیت شغلی‌اند و از حق سختی کار و سایر مزایا محروم هستند.

روز گذشته یک کارگر راه‌آهن نکا در اثر سقوط از واگن جان باخت و یک کارگر راه‌آهن یزد در اثر عبور قطار از روی پایش دچار نقص عضو شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.