ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان اعتراضات هفت‌تپه برگزار شد

برخی منابع خبر از درگیری لفظی اسماعیل بخشی با رئیس دادگاه داده‌اند و گفته می‌شود قاضی مقیسه به همین علت جلسه رسیدگی به پرونده اسماعیل بخشی را نیمه کاره گذاشته و رسیدگی به پرونده او را به جلسات بعد موکول کرده است.

بنا بر اعلام سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه، امروز شنبه دوازدهم مرداد ماه، اولین جلسه دادگاه متهمان اعتراضات شرکت نیشکر هفت‌تپه خوزستان در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

متهمان پرونده اعتراضات کارگری در شرکت نیشکر هفت‌تپه

به گزارش کانال تلگرام این سندیکا، پیش از برگزاری دادگاه، خانواده‌های متهمان زندانی این پرونده همراه فعالان کارگری در مقابل دادگاه تجمع کرده بودند که این تجمع در ساعات اولیه منجر به حمله نیروهای امنیتی و لباس شخصی به خانواده‌ها و فعالان کارگری با  حاضر در محل شد.

به دنبال این درگیری شش نفر از شرکت کنندگان در این تجمع از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند. تاکنون هویت چهار نفر از این بازداشت‌شدگان به نام‌های هیراد پیربداقی، رهام یگانه، فرید لطف‌آبادی و سحر شهرابی فراهانی روشن شده است.

به گفته منابع غیررسمی اما در جلسه امروز امیر امیرقلی، یکی از متهمان این پرونده که در زندان اوین به سر می‌برد امروز در دادگاه حاضر نشده است.

همچنین برخی منابع خبر از تفکیک پرونده این متهمان از سوی قاضی محمد مقیسه، ریاست دادگاه می‌دهند.

به گفته این منابع قاضی مقیسه از میان متهمان حاضر در سالن انتظار دادگاه، تنها اسماعیل بخشی را به دادگاه فراخوانده است.

برخی منابع خبر از درگیری لفظی اسماعیل بخشی با رئیس دادگاه داده‌اند و گفته می‌شود قاضی مقیسه به همین علت جلسه رسیدگی به پرونده اسماعیل بخشی را نیمه کاره گذاشته و رسیدگی به پرونده او را به جلسات بعد موکول کرده است.

به گفته برخی از اعضای خانواده متهمان پرونده اعتراضات هفت‌تپه، جلسه رسیدگی به پرونده دو تن از متهمان به نام‌های عسل (فرشته) محمدی و علی نجاتی، فردا یکشنبه ساعت ۸ صبح برگزار خواهد شد.

اعتراضات مسالمت آمیز کارگران هفت‌تپه که در اعتراض به روند خصوصی‌سازی شرکت نیشکر هفته‌تپه و همچنین در اعتراض به پرداخت نشدن معوقات مزدی کارگران اقدام به برپایی تجمع کرده بودند، سال گذشته توسط پلیس و نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد و طی آن تعدادی از کارگران و مدافعان حقوق کارگران بازداشت و زندانی شدند. ‎

پیش از این اعلام شده بود که جلسه دادرسی پرونده سپیده قلیان، اسماعیل بخشی، امیر امیرقلی، امیرحسین محمدی‌فر، ساناز الله‌یاری، علی نجاتی و عسل محمدی، شهروندان بازداشت شده در جریان تجمعات اعتراضی کارگران نیشکر هفت‌تپه در زمستان ۱۳۹۷ در ساعت ۱۰ صبح روز ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه برگزار می‌شود.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.