ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار مین در سراوان یک کشته و یک زخمی بر جا گذاشت

دو شهروند در شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان بر اثر برخورد با یک مین دچار سانحه شدند که یکی از این شهروندان جان خود را از دست داد.

دو شهروند در شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان بر اثر برخورد با یک مین دچار سانحه شدند که یکی از این شهروندان جان خود را از دست داد.

به غیر از استان‌های شرقی کشور هم‌اکنون پنج استان غربی ایران نیز آلوده به مین هستند

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این انفجار روز جمعه ۱۱ مرداد در منطقه‌ای مسکونی حوالی مرز گلکان رخ داده است.

یک منبع آگاه در همین زمینه با اشاره به نقش سپاه پاسداران در مین‌گذاری مناطق مرزی گفته است مناطق مرزی شهرستان سراوان در سال‌های اخیر توسط نیروهای سپاه پاسداران بدون گذاشته شدن علائم هشدار دهنده مین‌گذاری شده است و به همین علت تاکنون تعداد زیادی از ساکنان این منطقه بر اثر برخورد با مین کشته یا زخمی شده‌اند.

هویت فرد جان‌باخته در حادثه روز گذشته در سراوان «الله‌داد رئیسی»، فرزند شیرمحمد، اهل روستای کرگان و از اهالی منطقه گلکان اعلام شده است.

بنا بر اعلام رسانه‌ها، مردم استان سیستان و بلوچستان بارها به مین‌گذاری مناطق مرزی این استان توسط سپاه پاسداران اعتراض کرده‌اند.

در یکی از آخرین این اعتراض‌ها، اردیبهشت ماه امسال ده‌ها نفر از مردم شهر جالق پس از برگزار کردن تجمع در اعتراض به مین‌گذاری سپاه پاسداران در حوالی این شهر، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و زندانی شدند.

در سال‌های اخیر و به دلیل فقر گسترده در استان سیستان و بلوچستان، بسیاری از شهروندان مرزنشین برای یافتن کار مجبور به تردد به کشورهای همسایه‌اند و مین‌گذاری مناطق مرزی توسط نیروهای نظامی و سپاه، تاکنون جان بسیاری از شهروندان را گرفته است.

از سوی دیگر دولت ایران به دلیل عدم تعهد به کنوانسیون‌های بین‌المللی که استفاده از مین را منع می‌کنند و بی‌اعتنا به حقوق شهروندان مناطق مرزی در مرزها از مین‌های جنگی برای مقاصد نظامی استفاده می‌کند.

به غیر از استان‌های شرقی کشور هم‌اکنون پنج استان غربی ایران نیز آلوده به مین هستند.

ایران به عنوان دومین کشور آلوده به مین در دنیا شناخته می‌شود اما با وجود این، دولت جمهوری اسلامی همچنان از پیوستن به معاهدات جهانی منع استفاده از مین سر باز می‌زند. ‎

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.