ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عسل محمدی در جریان دادگاه متهمان هفت‌تپه بازداشت شد

قاضی مقیسه، بر اساس شکایت وزارت اطلاعات قرار وثیقه عسل محمدی را به قرار بازداشت تبدیل کرده و او پس از صدور این قرار بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است.

عسل محمدی، از متهمان پرونده اعتراضات هفت تپه، پس از حضور در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب بازداشت شد. طبق گزارش‌های منتشر شده قاضی مقیسه، قاضی پرونده متهمان اعتراضات هفت تپه بر اساس شکایت وزارت اطلاعات قرار وثیقه عسل محمدی را به قرار بازداشت تبدیل کرده است.

عسل محمدی، روزنامه‌نگار وسپیده قلیان، فعال کارگری، دوتن از متهمان اعتراضات هفت‌تپه

عسل محمدی، از متهمان پرونده اعتراضات هفت تپه که یکشنبه ۱۳ مرداد برای حضور در جلسه دادگاه رسیدگی به اتهاماتش به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب مراجعه کرده بود، بازداشت شد. براساس گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا) گفته می شود که قاضی مقیسه، قاضی پرونده متهمان اعتراضات هفت تپه بر اساس شکایت وزارت اطلاعات قرار وثیقه عسل محمدی را به قرار بازداشت تبدیل کرده است و ضابطان قضایی او را پس از صدور این قرار بازداشت و به زندان اوین منتقل کرده‌اند.

هرانا به‌نقل از یک منبع مطلع نوشته:

«عسل محمدی صبح امروز بر اساس موعد تعیین شده از پیش در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب حاضر شد. قاضی مقیسه بر اساس شکایت وزارت اطلاعات و به بهانه فعالیت‌های خانم محمدی پس از آزادی موقت، قرار وثیقه وی را به قرار بازداشت تبدیل کرد و اعلام کرد باید تا زمان صدور حکم در بازداشت بماند.»

عسل محمدی، از اعضای تحریریه نشریه گام که اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه و فولاد اهواز را پوشش می‌داد یکی از متهمان پرونده اعتراضات هفت‌تپه است که به قید وثیقه آزاد بود.

اوایل ماه گذشته پرونده هفت متهم پرونده اعتراضات هفت تپه به نام‌های اسماعیل بخشی، سپیده قلیان، امیر امیرقلی، امیرحسین محمدی فرد، ساناز اله یاری، علی نجاتی و عسل محمدی پس از جلسه دفاع آخر به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارسال شده بود. قرار بود شنبه ۱۲ مرداد اولین جلسه دادگاه متهمان اعتراضات شرکت نیشکر هفت‌تپه خوزستان در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران برگزار شود اما برخی منابع خبر از درگیری لفظی اسماعیل بخشی با رئیس دادگاه دادند و گفته می‌شود قاضی مقیسه به همین علت جلسه رسیدگی به پرونده اسماعیل بخشی را نیمه کاره گذاشته و رسیدگی به پرونده او را به جلسات بعد موکول کرده است.

 پیش از برگزاری دادگاه، خانواده‌های متهمان زندانی این پرونده همراه فعالان کارگری در مقابل دادگاه تجمع کرده بودند که این تجمع در ساعات اولیه منجر به حمله نیروهای امنیتی و لباس شخصی به خانواده‌ها و فعالان کارگری حاضر در محل شد.

به دنبال این درگیری شش نفر از شرکت‌کنندگان در این تجمع از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند. تاکنون هویت چهار نفر از این بازداشت‌شدگان به نام‌های هیراد پیربداقی، رهام یگانه، فرید لطف‌آبادی و سحر شهرابی فراهانی روشن شده است.

بیشتر بخوانید:

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.