ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سپاه یک نفت‌کش را به اتهام قاچاق سوخت در خلیج‌فارس توقیف کرد

مشخص نیست این نفت‌کش به چه کشوری تعلق داشته است. سپاه گفته این شناور خارجی از کشتی‌های دیگر سوخت دریافت کرده و در حال انتقال این سوخت به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بود

رمضان زیراهی، فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه اعلام کرده که نیروهای گشتی پایگاه منطقه دوم دریایی سپاه، شامگاه چهارشنبه ۹ مرداد ساعت ۲۱.۳۰ دقیقه یک کشتی خارجی حامل سوخت را توقیف کرده‌اند. مشخص نیست این نفت‌کش به چه کشوری تعلق داشته است.

تصویر نفت‌کشی که سپاه می‌گوید توقیف کرده است

زبراهی گفته: «این شناور خارجی که از کشتی‌های دیگر سوخت دریافت و در حال انتقال این سوخت به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بود، با هماهنگی مراجع قضایی در حوالی جزیره فارسی توقیف شد.»

بر اساس این خبر، ۷۰۰ هزار لیتر سوخت توقیف شده و هفت خدمه که تبعه خارجی بودند، دستگیر شدند.

به گفته فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه، شناور حامل سوخت قاچاق توقیف شده به بوشهر انتقال پیدا کرده و سوخت قاچاق این شناور هم به شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی استان بوشهر تحویل داده شد.

این توقیف سه هفته بعد از توقیف نفتکش ریاح انجام شده که سپاه پاسداران ایران چهار روز پس از پهلو گرفتن آن در آب‌های ایران اعلام کرد به دلیل حمل یک میلیون لیتر سوخت قاچاق آن را متوقف کرده است. در بیانیه منطقه یکم دریایی سپاه که به همین منظور منتشر شد آمده بود: «این شناور نفتی دارای ظرفیت حمل ۲ میلیون لیتر سوخت با ۱۲ خدمه خارجی قصد داشته تا سوخت قاچاق دریافتی از لنج‌های ایرانی به کشتی‌های خارجی تحویل دهد.»

با آغاز تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران، تنش‌ها میان این دو کشور بالا گرفته است.

جمهوری اسلامی پیش از اعمال تحریم‌های نفتی آمریکا گفته بود اگر اجازه صدور نفت نداشته باشد، به کشورهای دیگر هم اجازه صدور نفت نمی‌دهد.

در ماه‌های گذشته به چندین نفتکش در خلیج فارس حمله شده. آمریکا و بریتانیا ایران را عامل این حملات معرفی کردند اما ایران این اتهام را نپذیرفته است.

تنش‌ میان ایران و بریتانیا بر سر نفت‌کش‌ها هم از ۱۳ تیر با توقیف نفتکش ایرانی «گریس ۱» در جبل‌الطارق شروع شد. با واکنش متقابل تهران در توقیف نفتکش بریتانیایی «استنا ایمپرو» که با پرچم بریتانیا از تنگه هرمز عبور می‌کرد، این تنش‌ها شدت یافت.

ایران و بریتانیا یکدیگر را به راهزنی دریایی متهم کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.