ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر ارتباطات: محور اقتصاد آینده اقتصاد دیجیتال است نه نفت

محمد جواد آذری جهرمی در سخنانی در تربت حیدریه گفت محور اقتصاد آینده به جای نفت، اقتصاد دیجیتال است و فضای مجازی به محور تحولات آینده نه چندان دور تبدیل می‌شود.

محمد جواد آذری جهرمی در سخنانی در تربت حیدریه گفت محور اقتصاد آینده به جای نفت، اقتصاد دیجیتال است و فضای مجازی به محور تحولات آینده نه چندان دور تبدیل می‌شود. وزیر ارتباطات برای اثبات این ادعا از استخراج ارز دیجیتالی مثال آورد.

وزیر ارتباطات: محور اقتصاد آینده اقتصاد دیجیتال است نه نفت

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در بدو سفر استانی خود پیش از ظهر دوشنبه ۱۴ مرداد در سخنانی که در شهرستان تربت حیدریه ایراد کرد، پذیرش مشروط ارز دیجیتالی بر اساس مصوبه هیأت دولت را نمایانگر یک تحول تازه دانست. وزیر ارتباطات گفت:

«ارز دیجیتال شاید یکی از اولین تکنولوژی‌هایی بود که با ورودش به کشور تحریم نشد و آن را پذیرفتیم و این از نشانه‌های تحول دیجیتال است. پیش از این شاهد بودیم در مورد تکنولوژی های نسل ۳ و ۴ به محض ورود آن‌ها با مقاومت‌هایی مواجه شدیم ولی امروزه استفاده از آن به یکی از ضرورت‌های اصلی کشور تبدیل شده است.»

بیت کوین یک ارز مجازی است که با محاسبات سنگین ریاضی به دست می‌آید، وجود فیزیکی ندارد، لذا جابجایی آن به سادگی میسر است و بانک مرکزی هیچ دولتی هم بر آن نظارت ندارد. قیمت هر واحد بیت‌کوین در ژانویه ۲۰۱۹ حدود ۱۱ هزار دلار (تقریبا معادل ۱۴۰ میلیون تومان) اعلام شده است. تولید آن نیازمند ماینرهایی است که به اسم سرور از چین وارد می‌کنند. این ماینرها با برق صنعتی کار می‌کنند. بعد از تحریم بانکی و نفتی ایران و با سقوط 70 درصدی ارزش ریال در برابر دلار آمریکا عده زیادی در مدارس، دامپروری‌ها، مرغداری‌ها، کارخانه‌های تعطیل شده و حتی در مساجد مایترهایی را برای استخراج بیت‌کوین نصب کردند و با استفاده از برق ارزان به تولید ارز دیجیتالی روی آوردند. آذری جهرمی گفت:

« محور اقتصاد آینده به جای نفت، اقتصاد دیجیتال است و فضای مجازی به محور تحولات آینده نه چندان دور پیش روی ما تبدیل می‌شود. می‌بینم که تکنولوژی های جدید چگونه وارد می شوند و می توانند منشا اثر شوند. یک سال و نیم پیش گفتم که چه بخواهیم چه نخواهیم بیت‌کوین می‌آید و باید خود را با آن هماهنگ کنیم تا بتوانیم از مزایای آن بهره‌مند شویم. اما تا بخواهیم به خود بیاییم ۷۰۰ هزار وات برق کشور صرف استخراج ارز دیجیتال شد.»

بر اساس مصوبه دولت استفاده از ارزهای دیجیتالی صرفاً با قبول مسئولیت ریسک از سوی متعاملان است و مشمول حمایت و ضمانت دولت و سیستم بانکی نمی‌شود و بهره‌گیری از آن در مبادلات داخل کشور نیز مجاز نیست. همچنین این فعالیت همچون سایر فعالیت‌های صنعتی، مشمول مالیات خواهد بود و شمول معافیت از مالیات، منوط به صدور رمز ارز و بازگرداندن ارز حاصله به چرخه اقتصادی کشور است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.