ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مهاجرت بیش از تغییرات اقلیمی اروپایی‌ها را نگران می‌کند

۳۴ درصد از شهروندان اروپایی شرکت‌کننده در این نظرسنجی، مهاجرت و ۲۲ درصد تغییرات اقلیمی را به عنوان یکی از دو چالش بزرگ مقابل اروپا انتخاب کرده‌اند.

نتایج یک نظرسنجی انجام شده توسط کمیسیون اروپا نشان می‌دهد شهروندان اروپایی بیشتر نگران ورود مهاجران به اروپا هستند و فجایع محیط زیستی ناشی از تغییرات اقلیمی آن‌ها را کمتر از مسئله مهاجران نگران می‌کند.

روی پلاکارد نوشته: «نژادپرستی و فاشیسم باید متوقف شود؛ بازی با جان مهاجران را تمام کنید.»

براساس نتایج نظرسنجی اخیر «سنجش افکار عمومی» که هر دوسال یک‌بار توسط کمیسیون اروپا انجام می‌شود ۳۴ درصد از شهروندان اروپایی شرکت‌کننده در این نظرسنجی، مهاجرت را به عنوان یکی از دو مشکل بزرگ اروپا انتخاب کرده‌اند. این رقم نسبت به سال گذشته ۶ درصد کاهش داشته است. با این وجود در ۲۱ کشور از جمله هلند، جمهوری چک، استونی، اسلوانی و مالت، بزرگترین نگرانی شرکت‌کنندگان به شمار می‌رود.

طبق این نظر سنجی به‌رغم افزایش روزافزون آگاهی‌های عمومی در مورد خطرات تغییرات اقلیمی و گرم‌شدن زمین، تنها ۲۲ درصد از مردم اروپا تغییرات اقلیمی را مشکل بزرگ پیش‌ روی اروپا می‌دانند. با این وجود این نخستین‌بار است که تغییرات اقلیمی در این نتایج به عنوان یکی از دو چالش اصلی اروپا انتخاب می‌شود و در دانمارک، سوئد و فنلاند بیشترین رای را به‌خود اختصاص داده است. اقتصاد، بودجه‌های عمومی و تروریسم با ۱۸ درصد در رده سوم چالش‌های اروپا قرار دارند و محیط زیست با ۱۳ درصد چهارمین انتخاب اروپایی‌هاست.

با این وجود کمیسیون اروپا به این مسئله اشاره می‌کند که در افکار عمومی نسبت به اهمیت تغییرات اقلیمی در آینده اروپا تغییر زیادی به وجود آمده است.

اتحادیه اروپا به‌دلیل اعمال قوانین سختگیرانه علیه پناه‌جوبان و بی‌توجهی به مسئله حقوق انسانی‌ آن‌ها مورد انتقاد سازمان‌های بین‌المللی از جمله عفو بین‌الملل قرار دارد. از سوی دیگر سازمان ملل می‌گوید یکی از نتایج فاجعه‌بار تغییرات اقلیمی تشدید دیگرهراسی موجود خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Reza

    اگر اين آخوندهای دزد و قاتل حاکم بر ایران، حذف شوند همه چیز خود به خود درست می‌شود

  • کیوان

    کشورهای توسعه یافته یا همان آمریکا و اروپا و استرالیا و ژاپن و ... به جای مقابله با مهاجرین بهتر است از "مهاجرت سازی" دست بردارند. در تمامی درگیری های سیاسی ، قومی ، مذهبی ، نژادی و غیره ردپای دولتهای مذکور ، آشکار یا پنهان ، دیده می شود . در دههء ۹۰ میلادی در رواندا جنایات جنگی زیادی رخ داد آنهم در نزاع بین دو قبیلهء اصلی یعنی هوتو و توتسی ... سالها بعد سرنخ منازعه زسید به ۲ کلیسا ( یکی وابسته به انگلیس و دیگری وابسته به فرانسه ) و نهایتا ۳ کشیش محاکمه شدند ... در چاد ، سومالی ، سودان ، نیجریه و ... سالها ست وضعیت به همین منوال است . همین امام سیزدهم را فرانسه و شرکا کادوپیچ کردند و برای ما فرستادند که نتیجه اش شد فرار یا مهاجرت جمعیتی که بین ۵ تا ۱۵ میلیون نفر تخمین زده می شود . دولت هایی که سرنخ دست شان است اگر اجازه دهند حداقلی از ثبات و امنیت و رفاه در کشورهای جهان سوم و چهارم شکل گیرد نه تنها مسئلهء مهاجرت خودبخود حل می شود بلکه بسیاری از مهاجرین و پناهندگان به سرزمین خویش باز خواهند گشت .