ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فشار نهادهای امنیتی به خانواده‌های یگانه، پیربداقی و لطف‌آبادی برای اطلاع‌رسانی نکردن در مورد فرزندانشان

منابع نزدیک به فعالان کارگری گفته‌اند خانواده‌های این سه بازداشت شده تهدید شده‌اند «اگر سکوت نکنند» شرایط خودشان و فرزندان دربندشان سخت‌تر می‌شود.

نهادهای امنیتی خانواده رهام یگانه، هیراد پیربداقی و فرید لطف‌آبادی را تحت فشار گذاشته‌اند تا در مورد وضعیت بازداشت آنان اطلاع‌رسانی نکنند.

رهام یگانه، هیراد پیربداقی و فرید لطف‌آبادی

منابع نزدیک به فعالان کارگری گفته‌اند این خانواده‌ها تهدید شده‌اند «اگر سکوت نکنند» شرایط خودشان و فرزندان دربندشان سخت‌تر می‌شود.

این تهدیدها همزمان با پاسخگو نبودن نهادهای امنیتی و قضایی درباره وضعیت این افراد است.

کمپین حمایت از بازداشت‌شدگان هفت‌تپه و زندانیان ترقی‌خواه گزارش کرده است که در چهارمین روز بازداشت رهام یگانه، هیراد پیربداقی و فرید لطف آبادی، بی‌خبری از وضعیت نگهداری آنان کماکان ادامه دارد:

«پرونده آنان به شعبه هفت بازپرسی دادسرای اوین منتقل شده اما تاکنون اجازه تماس تلفنی به ایشان داده نشده است.»

رهام یگانه، هیراد پیربداقی و فرید لطف‌آبادی روز شنبه ۱۲ مرداد، قبل از آغاز اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام‌های متهمان پرونده اعتراض‌های کارگری مجتمع نیشکر هفت‌تپه در مقابل دادگاه انقلاب تهران بازداشت شدند. آنها برای حمایت از بازداشت‌شدگان و خانواده‌هایشان در این محل حاضر شده بودند.

بر اساس گزارش‌های اولیه این سه پس از بازداشت در دادسرای ناحیه هفت تهران تفهیم اتهام شده‌اند و بنا بوده است صبح روز بعد (یک‌شنبه ۱۳ مرداد) به زندان اوین منتقل شوند، اما مقامات قضایی درباره محل نگهداری آنان اطلاع‌رسانی‌ نمی‌کنند.

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گزارش کرده است که اتهام پیربداقی و یگانه، فعالان کارگری و لطف‌آبادی، فعال دانشجویی، «اخلال در نظم عمومی» عنوان شده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، پیش از برگزار شدن اولین جلسه محاکمه متهمان پرونده اعتراض‌های کارگری هفت‌تپه، خانواده‌های آنان همراه با تعدادی از فعالان کارگری و مدنی در مقابل ساختمان محل برگزاری دادگاه تجمع کردند که ماموران با بازداشت افراد و بستن محل، این تجمع را به هم زدند.

در دومین روز جلسه دادگاه متهمان پرونده اعتراض‌های هفت‌تپه اما عسل محمدی، یکی از متهمان پرونده که به قید وثیقه آزاد شده بود، با تغییر قرار از سوی قاضی محمد مقیسه، بازداشت و روانه زندان شد.

    اسماعیل بخشی، سپیده قلیان، ساناز الهیاری، امیرحسین محمدی‌فرد، امیر امیرقلی، عسل محمدی و علی نجاتی، متهمان پرونده اعتراض‌های هفت‌تپه هستند.

    خانواده این افراد نیز از سوی نهادهای امنیتی تحت فشارند تا درباره روند دادگاه اطلاع‌رسانی نکنند.

      این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

      آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

      .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

      توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

      نظر بدهید

      در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

      نظرها

      نظری وجود ندارد.