ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار بزرگی در کابل ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشت

انفجار انتحاری در غرب کابل، منطقه شیعیان رخ داد. قدرت این انفجار در حدی بود که شیشه‌های دکان‌ها و خانه‌های مسکونی تا شعاع چندکیلومتری شکسته شد. طالبان مسئولیت آن را به‌عهده گرفتند.

انفجار انتحاری با یک خودرو بمب‌گذاری‌شده در غرب کابل و در نزدیکی یک پست بازرسی نیروهای امنیتی رخ داد. شمار کشته و زخمی‌شدگان زیاد است و احتمال افزایش تلفات می‌رود. گروه طالبان مسئولیت این انفجار را به‌عهده گرفت.

انفجار انتحاری شدید در کابل ـ چهارشنبه ۱۶ مرداد / ۷ اوت

یک انفجار انتحاری شدید، چهارشنبه ۱۶ مرداد / ۷ اوت حدود ساعت ۹ صبح غرب کابل، منطقه مسکونی شیعیان هزاره را لرزاند.

به‌گزارش آسوشیتدپرس این انفجار با خودرو بمب‌گذاری‌شده یک پست بازرسی مأموران امنیتی افغانستان را هدف قرار داده بود. یک مدرسه نظامی نیز در نزدیکی محل انفجار قرار دارد.

در این انفجار ۱۸ نفر کشته و در حدود ۱۰۰ نفرزخمی شدند. در میان آن‌ها کودکان و زنان نیز دیده می‌شوند. احتمال می‌رود به دلیل شدت انفجار شمار تلفات نیز افزایش یابد.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفته که انفجار در حوزه‌ ششم امنیتی کابل رخ داده است. او ضمن رد وقوع انفجاری دیگر، هرگونه تیراندازی متقابل را نیز تکذیب کرد.  شاهدان عینی گفته بودند که پس از وقوع انفجار صدای شلیک گلوله نیز شنیده شده است.

رسانه‌های محلی تصاویری از دود شدید برخاسته از محل حادثه را منتشر کرده‌اند.

گروه طالبان مسئولیت این انفجار را به‌عهده گرفت و گفت هدف این عملیات مرکز استخدام نیروهای امنیتی وابسته به وزارت دفاع ملی بود.

این دومین باری است که این حوزه امنیتی کابل مورد حمله‌ با خودرو بمب‌گذاری‌شده قرار می‌گیرد. در زمستان ۱۳۹۵ نیز این منطقه مورد حمله قرار گرفته بود که در جریان آن ۱۵ نفر کشته و ۵۰ نفر زخمی شده بودند.

در سه روز گذشته این سومین انفجار در شهر کابل بود. روز یکشنبه هفته جاری مینی‌بوس کارمندان شبکه تلویزیونی خصوصی «خورشید» هدف انفجار یک مین مغناطیسی قرار گرفت که در نتیجه آن دو نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. همچنین، روز دوشنبه به خودرو کارمندان بخش مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور افغانستان حمله شد که در جریان آن پنج کارمند این اداره کشته و هفت کارمند دیگر آن زخمی شدند.

طالبان تقریباً هر روز در افغانستان دست به عملیات می‌زنند و حدود نیمی از کشور را عملاً در کنترل خود دارند. آن‌ها بیشتر نیروهای امنیتی افغانستان و کارمندان دولت را مورد حمله قرار می‌دهند. از سوی دیگر گروه «دولت اسلامی» (داعش) نیز در یک سال گذشته چندین بار به کابل و به‌ویژه به مناطق مسکونی شیعیان حمله کرده است.

انفجار روز چهارشنبه در حالی رخ داده است که نمایندگان طالبان و آمریکا در دوحه قطر در حال پیشبرد مذاکرات صلح هستند و دو طرف از پیشرفت‌ها در این مذاکرات سخن گفته‌اند.

امروز (چهارشنبه) همچنین نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد که نیروهای امنیتی در سه بخش کابل عملیاتی را علیه نیروهای تندرو آغاز کردند.

بر این اساس، در دو بخش حوزه یازده‎هم کابل، از جمله در قصبه، نیروهای امنیت ملی عملیاتی را در برابر گروهی از مهاجمان آغاز کردند و سپس نیروهای ویژه پلیس نیز به این عملیات پیوستند.

عملیات سوم در منطقه بگرامی کابل در برابر یک گروه ۹ نفری از داعش انجام شد. افراد این گروه در یک خانه محاصره شدند.

شاهدان محلی می‌گویند که از شب گذشته تا کنون درگیری میان مهاجمان و نیروهای امنیتی ادامه دارد و صدای چندین انفجار دراین سه بخش شنیده شده‌ است.

مقام‌های امنیتی گفته‌اند که عملیات سوم به پایان رسیده است.

روز گذشته (سه‌شنبه) گروه طالبان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در راه جلوگیری از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تلاش خواهد کرد. طالبان در این اطلاعیه از مردم خواستند که از شرکت در کارزارهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات خودداری کنند.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان در پاسخ به تهدید طالبان از مردم خواست در انتخابات شرکت کنند و از تمامی نهادهایی که در برگزاری انتخابات نقش دارند خواست تا انتخابات را در تاریخ مقرر برگزار کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.