ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کابینه لبنان به دنبال کاهش تنش‌های سیاسی تشکیل جلسه داد

جمیل الجراح، وزیر اطلاعات لبنان گفت که تحقیقات در زمینه تیراندازی به خودروی یکی از وزرای این کشور که منجر به کشته شدن دو محافظ این وزیر شد، ادامه خواهد داشت

کابینه لبنان روز شنبه ۱۰ اوت/ ۱۹ مرداد برای نخستین بار از اواخر ماه ژوئن تشکیل جلسه داد. تشکیل این جلسه یک روز پس از برداشتن نخستین گام‌ها برای حل بن‌بست سیاسی در این کشور روی داد. وزیر اطلاعات لبنان، جمیل الجراح بعد از این جلسه در تلویزیون گفت که تحقیقات در زمینه تیراندازی به خودروی یکی از وزاری این کشور که منجر به کشته شدن دو محافظ این وزیر شد، ادامه خواهد داشت و نتایج این تحقیقات به کابینه این کشور ارائه خواهد شد.

تشکیل جلسه کابینه لبنان

بیش از یک ماه قبل، کاروان حامل صالح الغریب، وزیر امور پناهندگان لبنان در منطقه جبل لبنان هدف تیراندازی افراد ناشناس قرار گرفت و سه تن از محافظان او زخمی شدند. دو تن از محافظان او ساعتی بعد در اثر شدت جراحات جان خود را از دست دادند.

متحدان رییس جمهوری یک حزب رقیب را متهم به تلاش برای ترور او کردند. این حزب اما گفته که در این تیراندازی نخست به هواداران این حزب شلیک شده و دو نفر از آنها زخمی شده‌اند.

این رویداد باعث ایجاد اختلاف بین دو رهبر اصلی دروزی‌های لبنان شده و احزاب دیگر حاضر در دولت هم درباره اینکه کدام دادگاه باید درباره این موضوع تصمیم‌گیری کند دچار اختلاف شده‌اند.

روز جمعه ارزش دلار لبنان به دنبال انتشار خبر تشکیل جلسه کابینه بالا رفت. دولت از زمان آغاز به کار آن در ژانویه با یکی از سنگین‌ترین بدهی‌های عمومی در جهان، معادل ۱۵۰ درصد از تولید ناخالص داخلی و کسری مالی روبه‌رو بوده و جذب سرمایه‌گذاری خارجی را در اولویت قرار داده است.

اختلافات سیاسی باعث بر هم ریختن سیاست‌های اقتصادی لبنان در دهه گذشته شده؛ دوره‌ای که تحت تأثیر جنگ در سوریه نیز بوده است.

رشد اقتصادی لبنان مدت‌هاست کند شده و بدهی عمومی آن افزایش یافته است. بودجه سال ۲۰۱۹ ماه‌ها دیرتر، در ماه ژوییه تصویب شد. سعد حریری، نخست وزیر لبنان گفته که دولت متعهد است به سرعت با بودجه سال ۲۰۲۰ موافقت کند که شامل اصلاحات مالی دیگری خواهد بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.