ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عراق یک گذرگاه مرزی با ایران را بست

مرز مندلی بین ایران و عراق با دستور رسمی عادل عبدالمهدی بسته شده است.

پس از ارائه گزارش‌هایی مبنی بر فساد و سوء مدیریت در مرزها به دفتر نخست وزیری عراق، مرز مندلی بین ایران و عراق با دستور رسمی عادل عبدالمهدی بسته شد. این مرز که از استان دیاله در عراق می گذرد روز چهارشنبه ۱۶ مرداد بسته شده است.

 از تمام کارکنانی که در این مرز مشغول به کار هستند خواسته شده به سایر مرزهای عراق منتقل شوند.

قاسم المأموری، یک عضو شورای استانی دیاله گفته نخست وزیر عراق باید قبل از صدور این دستور با مقامات محلی مشورت می‌کرد. این گذرگاه مرزی برای مردم دیاله سوددهی دارد.

او این مرز را یک قطب اقتصادی برای منطقه نامیده و گفته: «نخست وزیر باید تمام گروه‌های حاکم بر مرز را بردارد و در عوض حضور مقامات دولتی را در این منطقه تقویت کند.» در حال حاضر سازمان بدر امنیت استان دیاله را بر عهده دارد.

مرز مندلی یکی از ۱۰ گذرگاه مرزی بین ایران و عراق است.

ایران شریک تجاری مهم عراق است و میلیاردها دلار کالا به بازارهای عراق صادر می‌کند.

در حال حاضر تجارت بین ایران و عراق ۱۲ میلیارد دلار است اما حسن روحانی رئیس جمهور ایران گفته که هدف تهران افزایش تجارت با عراق تا ۲۰ میلیارد دلار است.

به دنبال آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران عراق برای قطع روابط اقتصادی خود با ایران تحت فشار است اما با وجود این تا کنون از چهار دوره معافیت در وادرات گاز و برق برخوردار شده است.

آخرین معافیت عراق در ماه ژوئن تمدید شد که ۹۰ روز اعتبار دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.