ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش‌ها به نقل قول از محمد یزدی درباره صادق آملی لاریجانی: اگر در زمان مسئولیتشان تذکر ندادید، باید همیشه سکوت کنید

گرچه روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهارات منتسب به محمد یزدی، رئیس این جامعه درباره صادق آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس پیشین قوه قضاییه را تایید نکرده است، اما یک عضو دیگر این گروه گفته است اگر این شخص (آیت‌الله صادق آملی لاریجانی) خلافی داشته، اگر صلاح می‌دانستند همان وقت تذکر می‌دادند، اما اگر صلاح نمی‌دانستند و سکوت کردند، باید همیشه سکوت کنند.

گرچه روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهارات منتسب به محمد یزدی، رئیس این جامعه درباره صادق آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس پیشین قوه قضاییه را تایید نکرده است، اما یک عضو دیگر این گروه گفته است اگر این شخص (آیت‌الله صادق آملی لاریجانی) خلافی داشته، اگر صلاح می‌دانستند همان وقت تذکر می‌دادند، اما اگر صلاح نمی‌دانستند و سکوت کردند، باید همیشه سکوت کنند.

مرتضی مقتدایی

مرتضی مقتدایی، از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره انتقاد محمد یزدی از صادق آملی لاریجانی گفته است:

«در مرداد ماه جلسات جامعه مدرسین تعطیل است. ما از یک هفته قبل از مرداد اصلاً جلسه نداشتیم. آقای یزدی این گونه مطالب را که در ذهنشان بود گاهی در جلسات جامعه مدرسین مطرح می‌کردند و حالا علنی آن را بیان کرده‌اند. اگر با من مشورت می‌شد می‌گفتم طرح علنی این مسائل به مصلحت نیست، ولی حالا خودشان صلاح دیدند. ولی من در این قضیه به‌طورکلی وارد نمی‌شوم.»

مقتدایی درباره انتقادها پس از کنار رفتن یک مسئول از مقام خود نیز گفته است:

«به نظرم همین شخص اگر کار خلافی داشته، اگر صلاح می‌دانستند همان وقت تذکر می‌دادند، ولی اگر صلاح نمی‌دانند و سکوت کردند، باید همیشه سکوت کنند. اگر کسی سر پستی بود و رفت، بعد انتقاد کنند این کار درستی نیست. به نظر من هم این کار صحیحی نیست.»

خبرگزاری فارس اما به نقل مدیر روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گزارش کرده است که متن منتشر شده در فضای مجازی منتسب به آیت‌الله محمد یزدی، سندیت ندارد و صرفا محتوایی مورد تأیید است که در پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه مدرسین منتشر شده باشد.

حمزه قربانی، مدیر روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفته است:

«بارها اعلام کرده‌ایم تنها مرجع اخبار مربوط به آیت‌الله یزدی، رئیس جامعه مدرسین، پایگاه اطلاع‌رسانی این تشکل است.»

روز جمعه ۲۵ مرداد، نقل قولی از محمد یزدی، عضو شورای نگهبان، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رئیس اسبق قوه قضاییه جمهوری اسلامی از سوی یک روزنامه‌نگار منتشر شد که در آن به تندی از صادق آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس سابق قوه قضاییه انتقاد شده است.

سایت خبرآنلاین این نقل قول را با تیتر «انتقاد تند آیت‌الله یزدی از آیت‌الله آملی لاریجانی» منتشر کرده است. در این خبر آمده است که فرید مدرسی، روزنامه‌نگار، در کانال شخصی خود نوشته:

«آیت‌الله محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین و عضو فقهای شورای نگهبان، یک‌شنبه هفته گذشته با مسئولان مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم دیدار کرده است. او با انتقاد از آیت‌الله صادق آملی لاریجانی‌ گفته است: هر چند در مساله‌ای نظر ولی‌فقیه خلاف عقیده من باشد، موظفم که اطاعت کنم، چون ضررش کمتر از شکستن حرمت ولایت و حاکمیت است. فلانی می‌گوید اگر این کار را نکنید نجف می‌روم! خوب بروید، آیا با رفتن شما قم به ‌هم می‌خورد؟ شما در قم بودنتان هم خیلی موثر نبود؛ چه رسد که نجف بروید. رییس دفتری که ۱۰ سال، جای مهمی را اداره کرده دستگیر می‌شود، بعد اعتراض می‌کند که چرا گرفتید؟! به اسم مدرسه علمیه، کاخ ساختند. آیا ارث پدرت بود؟! از کجا آوردی ساختی؟»

بر اساس همین خبر و روایت فرید مدرسی، محمد یزدی انتقادهای تندی هم از حسن روحانی، رئیس جمهوری کرده و همچنین با انتقاد از «یکی از علمای قم» گفته است در برابر مرجع شدن او خواهد ایستاد. اشاره‌ به یک روحانی به نام علوی بروجردی.

پیش از این و به دنبال بازداشت اکبر طبری، معاون اجرایی قوه قضاییه در زمان ریاست آملی لاریجانی به اتهام «توصیه و اعمال نفوذ در برخی پرونده‌های قضایی»، برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی از نامه صادق لاریجانی به رهبر جمهوری اسلامی درباره طبری و تهدید تلویحی او برای عزیمت به نجف خبر داده بودند.

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام اما اعلام کرد که گزارش‌ها درباره چنین نامه‌ یا هجرت آملی لاریجانی به نجف اشرف صحت ندارد و کذب محض است.

موضوع اکبر طبری و فساد در دفتر رئیس قوه قضاییه در دوران ریاست صادق آملی لاریجانی اولین بار از سوی علیرضا زاکانی، نماینده پیشین مجلس مطرح شد. او طبری را «بیچاره‌کننده دو رئیس قوه قضاییه و مایه بدنامی» خوانده بود.

موضوع حساب‌های قوه قضاییه که به نام شخص صادق آملی لاریجانی بوده‌اند هم از دیگر مواردی‌ست که منتقدان از جمله محمود صادقی، نماینده مجلس به آن پرداخته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بيتا شيرازی

    دعوا بر سر جانشینی خامنه‌ای