ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار در مراسم عروسی در کابل: ۶۳ کشته و ۱۸۲ زخمی

یک مهاجم انتحاری مواد منفجره همراه خود را در نزدیکی جایگاه داماد منفجر کرد. زنان و کودکان نیز در میان قربانیان این حادثه هستند. 

انفجاری که حوالی ساعت ۲۳ (۱۱ شب) شنبه، ۱۷ اوت/ ۲۶ مرداد در یک سالن عروسی در حوزه ششم امنیتی شهر کابل روی داد، ده‌ها کشته و زخمی به جا گذاشته.

مهاجم انتحاری مواد منفجره همراه خود را در نزدیکی جایگاه داماد منفجر کرده

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله افغانستان گفته یک مهاجم انتحاری مواد منفجره همراه خود را در نزدیکی جایگاه داماد منفجر کرده است. زنان و کودکان نیز در میان قربانیان این حادثه هستند.

وزارت امور داخله افغانستان شمار قربانیان را ۶۳ کشته و ۱۸۲ زخمی اعلام کرده است، اما برخی از شاهدان تلفات را بیشتر می‌دانند. تصاویر منتشر شده از داخل سالن عروسی «شهر دبی»، نشان می‌دهد که انفجار بسیار نیرومند بوده است.

در مراسم عروسی در افغانستان معمولآ شمار زیادی از مردم شرکت می‌‎کنند و شاهدان عینی گفته‌اند در زمان وقوع این انفجار، حدود یک هزار و ۲۰۰ مهمان در عروسی حضور داشتند.

در رسانه‌های اجتماعی، تصاویری از خاکسپاری دسته جمعی نزدیک به ۱۵ عضو یک خانواده در ساحه قلعه قاضی شهر کابل منتشر شده است.

تا ظهر روز یک‌شنبه هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این رویداد را بر عهده نگرفته بود اما گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) با انتشار خبرنامه‌ای مسئولیت حمله به مراسم عروسی در شهر کابل را برعهده گرفت:

    گفته می‌شود که طالبان نیز امروز صبح با صدور بیانیه‌ای این حادثه را محکوم کرده است.

    ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در توییترش با محکوم کردن این حمله گفته:

    «این‌گونه قتل‌های عمدی و وحشیانه و هدف قرار دادن زنان و اطفال هیچ توجیه و جواز ندارد.»

    اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان  هم در صفحه رسمی توییترش این حمله را محکوم کرده و نوشته:

    «اولویت من در حال حاضر رسیدگی به خانواده‌های قربانیان این حمله وحشیانه است.»

    این حمله انتحاری در جاده‌ منتهی به قصر دارالامان در شرایط و تدابیر ویژه امنیتی و دو روز پیش از صدمین سالروز استقلال افغانستان صورت گرفته است.

    امسال دولت افغانستان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری مهر ماه در نظر دارد صدمین سالروز استقلال را به گونه ویژه برگزار کند و از همین رو تدابیر ویژه امنیتی برای برگزاری جش صدمین سال استقلال در کابل، پایتخت، در نظر گرفته شده است.

    دو هفته پیش گروه طالبان با یک خودروی بمب‌گذاری شده به حوزه ششم پلیس و مرکز جذب نیروی ارتش حمله کرد که در نتیجه آن ۱۴ نفر کشته و ۱۴۵ زخمی شدند. بیشتر قربانیان آن حمله نیز غیر نظامیان بودند.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • مومن

      حیوان این توحش و درندگی را در حق همنوع خود روا نمی دارد. افغانستان راه درازی برای رسیدن به صلح و ثبات و آرامش دارد.