ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هزاران نفر در درسدن آلمان علیه نژادپرستی و تبعیض نژادی تظاهرات کردند

نفوذ راست افراطی در مناطقی از شرق آلمان از راست میانه نیز جلو زده است.

یک هفته مانده به انتخابات حساس پارلمانی در ایالت‌های شرقی آلمان، هزاران نفر از سرتاسر کشور در اعتراض به نژادپرستی و تبعیض در درسدن تجمع و تظاهرات کردند.

تظاهرات ضد نژادپرستی در درسدن

به گزارش خبرگزاری «اسوشیتدپرس»، تظاهرکنندگان شنبه ۲۴ اوت/ دوم شهریور در درسدن در شرق آلمان، خواستار افزایش تنوع جمعیتی و تحمل دیگری شدند.

شهرهای شرقی آلمان با نفوذ و قدرت رو به رشد راست افراطی آلمان و حزب متبوعشان (AfD) مواجه شده‌اند. نفوذ راست افراطی در مورادی از راست میانه بیشتر شده است.

تخمین زده می‌شود که حدود ۲۰ هزار نفر در این تظاهرات که از سوی گروه «نامرئی» سازماندهی شد شرکت کرده باشند. تظاهرات مشابهی در برلین در اکتبر گذشته به تجمع ۲۵۰ هزار نفر انجامید.

سازمان‌دهندگان تظاهرات در بیانیه‌ای اعلام کردند که می‌خواهند «مردم بیشتری آن روی دیگر همبستگی را ببینند.» به گفته گروه سازمان‌دهنده یک روی همبستگی همان نفرت نژادپرستانه است، اما روی دیگر آن پذیرش و احترام به دیگری است.

بیش از ۴۰۰ سازمان و گروه در این تظاهرات شرکت کردند؛ از جمله نمایندگان کلیسا، اتحادیه‌های کارگری، پزشکان و دانشجویان پزشکی، سیاستمداران، دانشجویان، هنرمندان و فعالان محیط زیست.

تظاهرات روز شنبه یک هفته پیش از انتخابات پارلمانی در ایالات شرقی ساکسونی و براندنبورگ انجام می‌شود.

حزب راست افراطی «جایگزین برای آلمان» (AfD) که در انتخابات پارلمان اروپا در شرق درصد بالایی از آرا را به دست آورد، امید زیادی به انتخابات پیش رو دارد. نظرسنجی‌ها از افزایش رای این حزب نشان دارد و در برخی مواقع درصد آرای راست افراطی بیشتر از حزب آنگلا مرکل، صدراعظم فعلی پیش‌بینی می‌شود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.