ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرانسیسکو تولِدو، نقاش و فعال اجتماعی مکزیکی درگذشت

این نقاش برجسته آثاری در سبک نقاشی اکسپرسیونیسم پدید می‌آورد . برای حفظ میراث فرهنگی و میراث طبیعی مکزیک نیز تلاش می‌کرد.

فرانسیسکو تولِدو که آثاری در سبک نقاشی اکسپرسیونیسم پدید می‌آورد، هم به خاطر آثارش و هم به دلیل فعالیت‌های اجتماعی‌اش از نقاشان نام‌آور مکزیک بود در هفتاد و نه سالگی درگذشت.

فرانسیسکو تولِدو، نقاش مکزیکی (عکس: توییتر)

آندرس مانوئل لوپز رئیس جمهوری مکزیک جمعه ۱۵ سپتامبر/ ۶ اوت با انتشار پیامی در توییتر نوشت که دنیای هنر از درگذشت تولدو عزادار است. لوپز از تولدو به عنوان یکی از حامیان طبیعت، سنت‌ها و آیین‌های مردمان مکزیک یاد کرد.

تولدو در آثار اکسپرسیونیستی خود، در جهانی که پر رمز و راز به نظر می‌رسد، به جهان حیوانات و همچنین به سنت‌های اوکاسای مکزیک توجه ویژه دارد. در این آثار انواع حشرات و گربه‌ها در متن یک جهان اساطیری با رنگ‌هایی که از طبیعت اوکاسا نشان دارند قرار می‌گیرند.

تولدو از حامیان حفظ میراث فرهنگی و طبیعی اوکاسا هم بود.

او با موهای آشفته و ریش بلند برای حفظ دیرها و سایر آثار میراث فرهنگی اوکاسا که از دوران استعمار به جای مانده‌اند و همچنین برای حفظ باغ‌ها و مراتع تلاش می‌کرد.

— SantiagoSavi (@santiago_savi) September 6, 2019

در سال‌های نخست دهه قرن بیست و یکم او از مخالفان ایجاد شعبه‌های رستوران‌های فست‌فود در مرکز شهر اوکاسای مکزیک بود. آلیاندرا فراستو ، وزیر فرهنگ مکزیک درباره او گفته است: «با هر قدمی که تولدو برمی‌داشت، چیزی شکفته می‌شد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.