ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کانادا بخشی از دارایی‌های ایران را فروخت

بر اساس سندی که در دیوان عالی استان آنتاریو به ثبت رسیده، بخشی از پول فروش املاک جمهوری اسلامی در کانادا به قربانیان حملات گروه‌هایی‌ مانند حماس و حزب‌الله تعلق گرفت.

میلیون‌ها دلار دارایی‌های دولتی ایران به دستور دادگاهی در کانادا فروخته شده‌اند و عواید آن به قربانیان حملات گروه‌هایی‌ مانند حماس و حزب‌الله واگذار شده است.

مرکز فرهنگی ایران در شهر اتاوا که به قیمت ۲۶,۵ میلیون دلار به فروش رفت

گلوبال نیوز کانادا روز ۱۲ سپتامبر / ۲۱ شهریور گزارش داد که بر اساس سندی که ماه گذشته در دیوان عالی استان آنتاریو به ثبت رسیده، املاک دولت جمهوری اسلامی ایران در کانادا به فروش رسیده و بخشی از این پول به قربانیان حملات تروریستی تعلق گرفته است.

بر اساس این سند، ساختمان‌ها، املاک و پول نقدی که بنا به حکم دادگاه آنتاریو مصادره شده بیش از ۲۸ میلیون دلار ارزش داشته‌اند و شامل دو ملک یکی در شهر تورنتو، یکی در شهر اتاوا و حساب‌های بانکی دولت ایران در این استان است. دریافت کنندگان این پول‌ها قربانی‌های حماس و حزب الله و گروه‌های تروریستی دیگری هستند که ایران به نظر دادگاه به آنها سلاح و آموزش نظامی داده است.

دفتر حقوقی که در تورنتو به عنوان گیرنده عواید منصوب شده رو هفت اوت ۲۰۱۹ به قاضی دادگاه اطلاع داده است که: "توزیع عواید به طلبکاران مجاز انجام شد." این یعنی که املاک مصادره شده فروخته شده‌اند و از منبع پول به قربانی‌ها خسارت پرداخت شده است.

دو ملکی که به فروش رسیده یکی "مرکز فرهنگی ایران" در شهر اتاوا بوده که به همراه زمین بزرگ و ساختمان آن ۲۶,۵ میلیون دلار به فروش رفته است. ملک تورنتو "مرکز مطالعات ایران" بوده که آن به قیمت ۱.۸۵ میلیون دلار به فروش رفته است.

مبلغی معادل ۲.۶ میلیون دلار هم از حساب‌های بانکی ایران به قربانیان تعلق گرفته به همراه دو خودرو که قیمت آنها ناچیز است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، سیدعباس موسوى روز ۲۲ شهریور/۱۳ سپتامبر خواستار "اعاده سریع" املاک و دارایی‌هایی شد که در کانادا روخته شده‌اند. او  به کشور کانادا هشدار داد که در صورت عدم لغو این تصمیم، ایران تقاضای جبران خسارات وارده خواهد کرد.

سیدعباس موسوى گفت:

"جمهوری اسلامی ایران منطبق با موازین بین‌المللی راساً نسبت به استیفای حقوق خود اقدام کرده و در این صورت مسئولیت تمامی عواقب آن بر عهده دولت کانادا خواهد بود."

مصادره اموال جمهوری اسلامی ایران در کانادا هفت سال پیش صورت گرفت، زمانی که دولت محافظه‌کار وقت به نخست وزیری استفان هارپر ایران را یک دولت حامی تروریسم ثبت کرد.

براساس قانون "عدالت برای قربانیان تروریسم"  کانادا که مصوب سال ۲۰۱۲ است قربانیان حملات تروریستی می‌توانند از دادگاه‌ها طلب خسارت کنند و این خسارت را از منبع دارایی‌های حامیان تروریسم بگیرند. برای این کار قربانی‌ها ابتدا باید از دولت حامی تروریستم در ذیل این قانون به دادگاه شکایت کنند. اکنون ایران و سوریه در کانادا مشمول این قانون می‌شوند و کشورهای حامی تروریسم نامگذاری شده‌اند.

بر اساس این قانون، ادعای قربانیان تنها در مورد دارایی‌های غیر‌دیپلماتیک کشورهای حامی تروریسم بررسی می‌شود و قانون شامل دارایی‌های دیپلماتیک نمی‌شود. یعنی ساختمان سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها مشمول این قانون نیستند.

در دادگاهی که در استان آنتاریو بر سر دارایی‌های جمهوری اسلامی برقرار بود، یک موسسه حقوقی ایران را نمایندگی می‌کرد که با استدلال "انگیزه سیاسی" داشتن آنها که طلب خسارت کرده بودند درخواست تجدید نظر کرد. اما دیوان عالی آنتاریو استدلال وکیل جمهوری اسلامی را نپذیرفت.

کانادا در سال ۲۰۱۲ کلیه روابط سیاسی‌اش را با ایران را با استناد به حمایت جمهوری اسلامی از بشار اسد، موضوع برنامه هسته‌ای ایران، تهدیدات علیه اسرائیل و پشتیبانی از گروه‌های تروریستی در منطقه خاورمیانه قطع کرد. در جریان انتخابات سال ۲۰۱۵ کانادا و پس ازروی کار آمدن حزب لیبرال، نخست وزیر کنونی کانادا جاستین ترودو وعده داد که روابط خود را با ایران به سمت عادی‌سازی پیش ببرد. دیپلمات‌های کانادایی و ایرانی چند دیدار هم داشتند اما روابط عادی‌ نشد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    بسیاربسیارصحیح کانادا عمل کرده است..دیگرلاس زدن برجامی خاتمه دهید ..حکومت آخوندی و عناصر حیوان صفتشان را تشویق به شروربودن و شرورت ورزی و احساس قدرت کردن را قطع کنید ..گرکشورهائی که شهروندانشان و هم دوتابعیتی هایشان درایران گروگان هستند باید برای هرروزیکه درایران درزندان بسمی برند کلان مقدارازدارائی های حکومت بهرشکل وفرمی دراین کشورها آنهم بدون هیچ دادگاهی بعنوان خسارت ضبط شود..گربه دزد را باید چماق پذیرا شد و نه با تکه گوشت..ولی چندش آور برهروجدان شرف مندی انسانی است که آنهم مقامات حکومتی اروپائی حجاب اسلامی برپیکرپوشانده وفقط برای منافعشان وآنهم گاه بطورفله ای راهی درباراخوندها میشوند آنهم با چه تعظیمی و التماسی که انکار ازدرون چادرحضرت محمد می آیند!!!به عکس های مطبوعاتی واینترنتی توجه کنید..اگرچین و چنان نبود مارمولک های مسجدی به تمساح های تهدید آورو مردم کش تبدیل نمی شدند..

  • حسن

    دنیا ببینه و یاد بگیره. کشورهای اروپایی و امریکا هم باید همین سیاست کانادا را در مورد رژیم ایران پیاده می کردند. یعنی روابطشون را قطع می کردند، دیپلماتهاشونو اخراج و دارایی هاشونو مصادره می کردند و به قربانیان تروریست می دادند. سیاستی قاطع، بدون حرف فقط عمل و خیرخواهانانه. دم کانادا گرم...